Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Felvennél egy korcs papucsot?

Ennél hamburgert a King Burgernél? Oltanád a szomjad egy Heimekemmel? Esetleg hordanál Corcs papucsot? Ma egy újabb gyűjtést mutatunk arról, milyen módon ferdítik el a kínai hamisítók az eredeti márkák neveit, hogy azok még ismerősnek hassanak, és így szimpatikusak legyenek a fogyasztóknak.

A legtöbb hamisítvány az eredeti márka nevének kismértékű módosításával áll elő, némelyről azonban nehéz lenne megmondani, hogy mi is volt az eredetije.

Egyszerű szócsere balra, jobbra viszont gyöngyre cserélték a játékot

Egyel több ívet kapott a Meki, a Prada-t pedig egy i-vel zagyválták össze

Corcs papucs lett a Crocs-ból Kínában

1 Tovább

Óvatosan! Ez egy Lewis Vuitton!

Ismét jogsértési vádak ellen kell védekezzenek a Másnaposok 2 készítői. A gyártó stúdiót ezúttal a Louis Vuitton divatcég perelte be a film egyik jelenetében látható hamis táska miatt. A francia divatcég szerint a képsor megtéveszti a fogyasztókat, akik tévesen hihetik, hogy a luxus márka egy termékét hordja az egyik főszereplő. A Louis Vuitton a jelenet törlését, ennek elmaradása esetén pedig nagy összegű kártérítést követel.

A szóban forgó jelenetben (lásd lenti videó) a Zach Galifianakis alakította karakter egy LVM márkajelzésű táskát cipel, amikor az Ed Helms alakította Stu óvatlanul adja át neki, Alan rászól: "Óvatosan! Ez egy Lewis Vuitton!"

A féktelen thaiföldi lánybúcsúról szóló vígjátékot gyártó Warner a napokban tartott bírósági meghallgatáson az Egyesült Államok alkotmányának véleménynyilvánítás szabadságára vonatkozó passzusára hivatkozva védekezett. Állásfoglalásuk szerint a filmkészítőknek a szabadságukban áll, hogy védett márkákat szerepeltessenek munkáikban anélkül, hogy ehhez a jogtulajdonos jóváhagyását kérnék. A Warner jelezte, a francia divatcégnek inkább a filmben látott hamis táska gyártóit kellene beperelnie jogsértés miatt, nem pedig a filmeseket. (A Guardian értesülése szerint az LV ezt már megtette.)

A stúdió emellett egy 1989-es perre hivatkozott precedensként, amelyet Ginger Rogers kezdeményezett a Ginger és Fred című film miatt. Rogers szerint a film címe azt sugallja, mintha az alkotás róla és Fred Astair-ről szólna, miközben két olasz komikus a történet főhőse, akik a két hollywoodi legendát utánozzák. A bíróság elutasította Rogers keresetét arra hivatkozva, hogy a produkció nem félrevezető, és nem kereskedelmi célzatú üzenetet hordoz (commercial speech), hanem a művészi kifejezés (artistic expression) egy formája.

Stu vs. Tyson

A Másnaposok 2 esetében nem először merül fel a szellemitulajdon-jog megsértésének gyanúja. A film bemutatásakor Victor Whitmill tetováló mester perelte be a gyártókat arra hivatkozva, hogy az engedélye nélkül jelenítik meg a filmben azt a tetoválást, amelyet Myke Tyson arcára készített. A stúdió ígéretet tett arra, hogy a DVD kiadásban digitálisan módosítják a tetkó mintáját, ám erre végül a felek megegyezésének köszönhetően nem került sor. (Azt nem tudni, mekkora összegű jogdíjat fizetett a Warner Whitmill-nek.)

(Via: THR, Guardian, TMZ)

0 Tovább

Hamis címke a hamis címke alatt

Megtévesztő trükkel próbálták becsempészni az Egyesült Államokba a hamis UGG csizmákat annak a két hamisító hálózatnak a tagjai, akik ellen a közelmúltban emeltek vádat az amerikai hatóságok. A szakértők becslése szerint a hamisítók megközelítőleg 325 millió dollár értékű hamisítványt, köztük UGG és Nike cipőket, Coach, Louis Vuitton, Burberry és Gucci táskákat próbáltak Kínából az Egyesült Államokba juttatni, majd ott értékesíteni. A nyomozók 29 személy ellen indítottak eljárást.

A doboz is hasonlít...

A hálózat tagjai kétféle trükköt is alkalmaztak, hogy a hatóságok figyelmét eltereljék. Egyrészt, gondosan ügyeltek arra, hogy bankszámláikon a pénzmozgás ne legyen feltűnő: egyszerre egy bankszámlára sosem fizettek be 10 ezer dollárnál többet. A nyomozás során azonban kiderült, volt olyan hét, amikor 100 tranzakció során 430 ezer dollárt helyeztek el számláikon.

Másik megtévesztő trükkjük, hogy a hamisítványokon a jogsértő márkajelzést egy másik címkével takarták le: a hamisított UGG csizmák sarkára "XMX" feliratú matricákat ragasztottak, amely nem minősül védjegynek, így elméletileg nem akadna fenn az ellenőrzésen. Ha a vámhatóság a szállítmányokat továbbengedte, ezeket raktárakba szállították, ahonnan a kereskedőkhöz történő kiszállítás előtt munkások húzták le róluk a hamis fedőcímkéket.

0 Tovább

Variációk egy márkára

Három csíkos logójával az Adidas az egyik legismertebb és legkeresettebb márka a világon. Nem meglepő, hogy a hamisítók előszeretettel másolják nevét, védjegyét. Gyakori, hogy utánzataik esetében a név elferdítésnek nevezett trükköt alkalmazzák, vagyis egy-két betűt kicserélnek, megcserélnek, de épp csak annyit módosítanak, hogy a márkanév még biztosan hasonlítson, és első pillantásra elég megtévesztő legyen.

A ma közölt videóban egy olyan gyűjtést mutatunk, amely az Adidas márkanevén alapuló névváltozatokból szemezget: a sor az abdids-tól az adibas-on át a sdidsa-ig terjed. Jaj!

0 Tovább

Eredeti vs. Kamu

Kis összegzéssel tervezzük zárni az évet, így ennek előfutáraként visszatérünk népszerű témánkhoz, a hamis márkanevekről közölt gyűjtésekhez. Ezúttal egy olyan összeállítást találtunk, ami a hamisítványt az eredeti márka logójával együtt közli, így könnyedén összevethető a hasonlóság.

Gyűjtésünkben ezúttal is elferdített márkanevek szerepelnek, de ha jól megnézitek, láthatjátok, mennyire odafigyelnek a hamisítók arra, hogy a termék megtévesztő legyen. Az Adidasból ugyan daiads lesz, de a logó és a betűtípus marad...

1. Dolce vs. Docha

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek