Ügyesen lavírozott egy Svédországban érdekelt vállalkozó - különböző alkoholos italok, főleg persze rumok számára levédette a The Pirate Bay márkanevet. Gondoltátok volna, hogy a TPB neve nincs levédetve?

Tehát, a TorrentFreak híre szerint Colin Scragg gondolt egyet, és úgy döntött, kihasználja a kalózportál ismertségét, és a kalózok hullámát meglovagolva próbál meg az alkoholos italok piacán érvényesülni. Mint mondja, 2009-ben, mikor a The Pirate Bay alapítóit elítélte a svéd bíróság, majd a Global Gaming Factory X bejelentette, hogy megvásárolná az oldalt, akkora médiafelhajtás volt a TPB körül, ami garantálta, hogy a név a világ szinte minden táján ismertté váljon. Ekkor kiderítette, hogy a név nincs még levédetve, így a maga hasznára elindította a folyamatot.

Az igény persze akadályba ütközött, de ami meglepő, hogy nem a The Pirate Bay részéről, hanem a skót Captain Morgan gyártójától, aki sérelmezte, hogy a Pirate Bay márkanév egy ital esetében összekeverhető lenne saját terméke, a Parrot Bay rum nevével. Némi jogvita után azonban Scragg sikerrel járt, megkapta a The Pirate Bay márkanevet, amelyet védjegyként, rumok, röviditalok és sörök gyártása és terjesztése esetében is használhat.

Cloin Scragg az ismert kalózhajóval címkézett palackkal a kezében (Forrás: realtid.se)

Némi fennakadás azért még akadt a dologban. Amikor a vállalkozó elindította a védjegykérelmi folyamatot, még egy alkoholos italokkal foglalkozó vállalkozás alkalmazásában állt, a kérelmet azonban nem a cég, hanem a maga nevében nyújtotta be. Ez persze összekülönbözést eredményezett felettesei és közte, amelynek eredményekén megvált munkaadójától. Most hogy független és nulla marketing befektetés nélkül egy világmárka tulajdonosa lett, már csak az a kérdés, ki tudja-e használni a lehetőséget, illetve, hogy mikor bukkannak fel az aranybarna italt tartalmazó TPB-s palackok a boltok polcain…