Az eredeti kávézókkal szinte teljesen megegyező üzlet mindössze annyiban különbözött a többitől, hogy a tréfás kedvű koppintók a márkanév elé mindenhova odaírták, hogy buta. Így tehát a betérő vendégek buta kávét kaphattak a buta Starbucksból.

A vendéglátóhely megalkotásáért, amelyet időközben bezárattak a los angelesi egészségügyi hatóságok, egy itthon kevésbé ismert komikus, Nathan Fielder vállalta a felelősséget. Állítása szerint a „buta” kávézó csupán a világszerte ismert üzletláncot hivatott parodizálni.

A sajátos üzlet megnyitására az úgynevezett paródia törvény nyújt jogalapot, legalábbis az üzemeltetők szerint. Ez a rendelkezés az üzemeltetők szerint ugyanis megengedi a humoristáknak, hogy azok viccelődés céljából védett márkákat is felhasználhassanak. Ezt a kiskaput használták ki a buta Starbucks esetében is.

Az érvelés természetesen elég nehezen állná meg a helyét a bíróságon, annak ellenére, hogy a paródia kávézó ingyen kínálta a frissítőt. Egészen tegnapig, amikor viszont az egészségügyi hatóságok tettek pontot az ügy végére, legalábbis ideiglenesen, ugyanis engedélyek hiányában bezáratták az üzletet.

via: fastco