Az északi országban egyre nő azoknak a száma, akik véletlenül, vagy akár szándékosan vásárolnak hamis termékeket online.

 

A finn fogyasztók hetente küldenek bejelentéseket a Nets Oy nevű fizetési rendszerhez, amikben arra panaszkodnak, hogy eredeti termék helyett véletlenül hamisat vásároltak, írja a helsinkitimes.fi.

“Az online akciók néha olyan nagyok, hogy az emberek képesek figyelmen kívül hagyni minden veszélyt. Néhányukat viszont egyszerűen könnyű rászedni”, mondja Jari Karlahti, a Nets Oy dolgozója. Hozzáteszi: nem mindenki keresi fel a hitelkártya-szolgáltatóját akkor, amikor átverés áldozata lesz. Sőt, sokan tudatában vannak, hogy nem eredeti terméket vásárolnak.

Sok finn kereste fel decemberben az Európai Fogyasztói Központot, miután gyanakodni kezdtek a Facebookon megjelenő gyanús hirdetésekre, amik többek között Canada Goose és Peak Performance ruhákat reklámoztak.

Egy eredeti Canada Goose kabát 170,000 forint (800 euró) körüli áron kapható, de az internetes kereskedőknél már 44 ezer forintért (200 euróért) is megvásárolható egy hamis darab.

“A vásárlók azt hiszik, hogy ezek a márkával foglalkozó outletek, de az igazság az, hogy ezek nem is Európában, hanem Kínában találhatók”, magyarázza Saija Kivimäki, az Európai Fogyasztói Központ munkatársa. Szerinte egyre nehezebb megkülönböztetni a hamis termékeket áruló oldalakat az eredetiktől. “Sokan azt hiszik, hogy ha ott van az oldalon a finn zászló, akkor biztos megbízható”, teszi hozzá.

A Fogyasztói Központ decemberi felmérése szerint a hamis termékek adásvétele Európa-szerte komoly probléma. 27 ország fogyasztói irodáinak körülbelül a feléhez érkeznek a hamisítással kapcsolatos panaszok.

via: Helsinki Times