Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem véd meg a 3D a kalózoktól

Sok hollywoodi filmes fűz nagy reményeket a 3D-s filmekhez, remélve, hogy ezek visszacsalogatják a nézőket a mozikba, és segíthetnek a kalózkodás akadályozásában. A HENT honlapján olvasható hír szerint azonban a Paramount Pictures ügyvezetője úgy véli, nem a három dimenziós technológia jelenti a megoldást a kalózkodás elleni küzdelemben, ahogy a mozibemutatóval szimultán történő online terjesztés sem segítene. Miért is?

Frederick Huntsberry úgy látja, a 3D technológia minden előnye ellenére sem lehetetleníti el a kalózfelvételek készítését a vetítés alatt (a moziban készült kalózfelvételekről ugye tudjuk, hogy az illegális kópiák első forrását képezik, a DVDrip és egyéb verziók felbukkanása előtt). Az optikára illesztett szűrű segítségével ugyanis egyszerűen megoldható, hogy a kamera 2D-ben rögzítse mindhárom dimenziót, így ugyanott tartunk, ahol eddig. A mozibemutatóval egyidejűleg történő online terjesztésre vonatkozaón Huntsberry azt mondta, ezzel a megoldással a legális terjesztés bővítése helyett csak azt érnék el a filmesek, hogy hamarabb kerülhet a kalózok kezébe egy nagyon jó minőségű kópia, mint eddig.

Akkor mi a megoldás? Nos, Hunsberry szerint nincs egy csodafegyver a szerzői jogsértések leküzdésében. Ehelyett úgy látja, több fronton kell felvenni a harcot: jogtiszteletre kell nevelni a fogyasztókat (ami akár évtizedekig is eltarthat), megfelelő törvényi háttérrel kell védeni az alkotók jogait, jelentős vonzerővel rendelkező technológiai újdonságokkal kell előállni, és finomítani kell a meglévő üzleti modelleket.

Kép forrása itt.

0 Tovább

Köszönjük, hogy nem töltesz le

A héten már volt szó egy egészen ötletes kalózkodás elleni kísérletről, tegnap pedig belefutottam egy szintén ötletes eredeti DVD vásárlására buzdító hirdetésbe. Erről eszembe jutott a brit Industry Trust tavaly indított kalózkodás elleni kampánya, ami új oldalról közelít a fogyasztókhoz. A korábbi fenyegetés helyett ("Ha letöltesz egy kalózfilmet, az is lopás") inkább köszönetet mondanak a nézőknek, hogy jegyet váltottak, beültek a moziba, illetve eredeti kópiát vásároltak. A You make the movies kampány alapötlete az volt, hogy klasszikus, már-már kultuszfilmeknek számító alkotások ikonikus pillanatait idézték meg hétköznapi élethelyzetekben. Nem tudom, hányan ismerik itthon a kampány videóit, ezért gyorsan megosztom a kedvenceimet.

Szerintem ezek nagyon ötletesek, és meggyőződésem, hogy több célt lehet elérni az ilyen kampányokkal, mint a már fent is említett nem lopnál táskát, tv-t stb. kezdetű, itthon is ismert felhívásokkal. (Egyébként sem értettem soha, hogy ezt a videót miért pakolják rá az eredeti lemezekre, hiszen az eredeti lemezt nézem, fizettem érte, akkor miért kell ismételten felszólítsanak, hogy ne lopjam el?!)

A fentieken kívül is van még néhány vicces kampányvideó, érdemes böngészni a kampány YouTube csatornáját.

0 Tovább

Vuvuzelával bosszantja a kalózokat a Nintendo

Még egy gyorshír Michael Jacksonról: sajátos ötlettel állt elő a Nintendo, hogy Jacko figurájára épülő videójátékát (Michael Jackson: The Experience) megvédje a kalózoktól. Illegális másolat készítése és betöltése esetén ugyanis a klasszikus slágerek helyett a vuvuzela hangjára emlékeztető konstans zúgást kapnak alapzajként a játékosok. Ötletes.

És itt egy másik videó, amiből jobban látszik a kalózkodás elleni technológia működése a gyakorlatban.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek