Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Letiltják a hamis mobilokat?

A HENT híre szerint a kenyai kommunikációs hatóság azt tervezi, hogy letiltatja a hamis készülékeket a mobilhálózatokról.  Ehhez a mobiltelefonok ún. IMEI számát használnák, amely egy 15 számjegyű azonosítókód, mellyel minden, világszerte gyártott és forgalmazott mobilkészülék rendelkezik. Az egyedi kódot alapvetően a lopott mobilok letiltatásához használják. A hamisítványoknak többnyire nincs ilyen, vagy ha van is, az duplikáció, és egy eredeti készülék sajátja.

Hamis mobil a NoKamu kiállításon

Becslések szerint a világon ötből egy mobilkészülék hamisítvány. Az AllAfrica portál ez alapján úgy becsüli, a hatóság intézkedése akár 4,4 millió kenyai előfizetőt is érinthet. A becslés megközelítőleg jó lehet, mivel a négy helyi szolgáltató egyike, a Safaricom hálózatán közel 1 millió érvénytelen vagy ismeretlen IMEI számú telefon működik.

A kenyai szolgáltatók egyértelműen nem túl lelkesek, tartanak ugyanis előfizetőik reakcióitól, ezért időt kértek a hatóságtól, hogy alternatív javaslattal állhassanak elő a hamisítványok kiszűréséhez. A felek szeptember elején tárgyalnak.

Az intézkedés terve kapcsán több szakértő is jelezte, hogy az érvénytelen IMEI számú készülékek lekapcsolása nem jó döntés. Többen úgy vélik, duplán büntetnék ezzel azokat, akik jóhiszeműen vásároltak hamisítványt, és nem tudják, hogy baj van készülékükkel. A Nokia, mint a világ egyik legtöbbet hamisított készülékének helyi képviselője közölte, Indiában is próbálkoztak már hasonlóval, de ott is kudarcot vallottak, mivel a szolgáltatók sok eredeti készülék birtokosát is lekapcsolták hálózatukról. A finn cég szerint nem lehet végrehajtani egy ilyen programot, amíg nem tisztázott annak pontos metódusa, továbbá amíg biztosítani nem tudják, hogy a külföldön vásárolt, de eredeti készülékeket nem tekintik érvénytelennek.

0 Tovább

Ötvenezer hamis baseballsapka egyetlen fogásból

Egyetlen rajtaütés során ötvenezer hamis, többségében New York Yankees jelölésű baseballsapkát foglaltak le az illetékes hatóságok a newarki kikötőben.

A július végén talált nagy mennyiségű hamisítványról csak most nyilatkozott a rendőrség. A termékek összértéke megközelíti az egymillió dollárt. A fejfedőket feltehetően utcai árusoknak szánták a feladók – vélekedett a Határőrség szóvivője, Anthony Bucci. Konkrétumokról azonban egyelőre nem tudott beszámolni, mert még keresik a lehetséges hamisítókat és a konténer feladóit, címzettjeit – tudósított a New Jersey Today.

A hivatalos papírok szerint a konténernek egyébként háztartási cikkeket kellett volna tartalmaznia. A sapkák a hatóság közlése szerint többnyire silány minőségűek voltak, és nem szerepelt rajtuk semmiféle utalás a bitorolt védjegyek, köztük luxusmárkák licenceire.

 

Az árusoknak valószínűleg azonban mindezek ellenére is könnyű dolga lett volna. A jenkik logójával ellátott baseballsapkák nem csak a nagy almában, de egész Amerika- és világszerte a legnépszerűbbek és legkelendőbbek közé tartoznak. Mi sem bizonyítja ezt jobban mint, hogy már hosszú évek, évtizedek óta a hamisítók kedvelt célpontja. Erről nem csak a híradásokban bizonyosodhatunk meg, de a videómegosztókon is bőven akad felvétel, amely sapkák eredetiségét firtatja, vagy éppen tipped ad, hogyan kerülhetjük el a hamisítványokat.

Az akcióról egyébként Robert E. Perez, a városi rendőrség műveleti vezetője azt nyilatkozta a fogás a területen dolgozó munkatársak szakértelmének és éberségének bizonyítéka. A hamisítványok forgalomba kerülésének megakadályozása kulcsfontosságú, a fogyasztók mellett az amerikai gazdaságot is védi – nyilatkozta a parancsnok.

 

0 Tovább

Több a hamis bor Kínában, mint az eredeti

Bár az egy főre jutó borfogyasztás alig éri el az évi egy litert Kínában, szakértők szerint az ázsiai ország 2014-re már a világ hatodik legnagyobb borfogyasztó nemzete lehet. A borkultúra terjedésével párhuzamosan azonban a borhamisítás is virágzásnak indult.

Az ismert márka, a magas ár, és az ital színe, ami jelenleg meghatározza a minőségi bort a kínai fogyasztók szemében. Igen, a színe is, ugyanis úgy tartják, a fehérbor női bor. A helyiek jelentős társadalmi presztízst tulajdonítanak az italnak, sokan jelentős összeget hajlandóak megadni egy nemes francia borvidékről származó italnak. Bár a borkultúra egyelőre még gyerekcipőben jár Kínában, a kereslet már most is meglehetősen nagy, így a hamisítók is lecsaptak a jövedelmező üzletre.

Az AFP hírügynökség által megszólaltatott szakértő szerint a kínai fogyasztóknak van miért óvatosnak lenni. Példának okáért több 1982-es Chateau Lafite Rothschild bor került piacra az ázsiai országban, mint amennyit Franciaországban összesen palackoztak.

A hamis italok kínálata a legrosszabbtól a legjobb minőségű termékig változik. Ugyanígy az áruk is: hamis ital 90 jüanért, de 35 ezer jüanért is kapható. A szakértők tapasztalatai szerint egyes hamisítók meglehetősen alacsony áron értékesítenek borokat, amelyeket az eredeti italok nevéhez hasonlító nevekkel látnak el megtévesztő módon: így Lafite helyett például Laffite vagy Lafitte elnevezéssel hozzák forgalomba italaikat. Mások az eredeti palackokat használják a hamisításhoz: az üres üvegeket felvásárolják, feltöltik egy gyengébb minőségű borral, majd az eredeti palack eredeti címkéje szerint értékesítik. Megint mások úgy értékesítenek fajbort, hogy az ital cukrozott vízzel hígított, mesterséges színezéket és ízfokozókat is tartalmaz.

Érdemes jól megvizsgálni, a baloldali hamis!

Romain Vandevoorde borimportőr szerint a kínai hamisítók termékei esetében sokszor egyértelmű a hamisítás ténye, de mint mondta, képesek arra is, hogy még a legjobb borkóstolókat is összezavarják.

0 Tovább

22 kamu üzletet találtak

Úgy látszik, még mindig van muníció a Kínában működő hamis Apple üzletek sztorijában. A BBC News például ma arról ír, hogy Kunming városában (ahonnan a történet kirobbant) összesen 22 (igen, huszonkettő!) ilyen nem hivatalos üzletet találtak. Az ázsiai ország lakói erősen rá lehetnek kattantva az Apple termékekre, ha a közel 7 milliós város el tud tartani 22 márkaboltot...

Miután a Kínában élő blogger, BirdAbroad bejegyzése a hamis Apple szaküzletről nemzetközi médiaszenzáció lett, a kínai hatóságok meglehetős gyorsasággal kezdtek el vizsgálódni az ügyben. Az első hírek még arról szóltak, hogy öt ilyen üzlet működik a régióban (ebből kettőt be is zártak), a kiterjesztett vizsgálat eredményeként azonban kiderült, valójában több mint négyszer annyi bolt használja engedély nélkül az almás cég logóját.

A kínai hatóságok figyelmeztették a boltok üzemeltetőit, hogy a helyi jogszabályok tiltják boltok, szaküzletek megjelenésének, kialakításának engedély nélküli másolását.

Az alábbi videóban bekukkanthattok egy ilyen hamis üzletbe, és néhány járókelő véleménye alapján megtudhatjátok, mit szólnak a vásárlók a feltételezett jogsértéshez.

1 Tovább

Csillogóbb, más színű, kevésbé tartós

Mai bejegyzésünk inkább a hölgyeknek szól (persze ízlés dolga), ugyanis találtunk egy hasznos videót arról, két látszólag azonos MAC típusú rúzs között mely apró különbségek segítenek eldönteni, melyik a hamisítvány és melyik az eredeti.

Mivel sok hamisítvány első pillantásra nagyon meggyőzőnek tűnik, a videóban elhangzó különbségek akkor segítenek igazán, ha van mivel összevetni a vásárolt terméket. Célszerű az is, ha minden körülmények között figyelünk arra, amit megveszünk, és már előre tudjuk, mi az, amit elvárunk a vásárolt terméktől, és melyek azok a jellemzők, amelyek a márka sajátjai.

Nos, az anyagban négy különböző MAC rúzst láthatunk, amelyek bár nagyon egyformának tűnnek, látszik, hogy az eredetihez képest (bal oldali) a hamisítványokon egy árnyalatnyit eltérő színű a külső borítás. Ezen felül, míg az eredeti anyaga enyhén csillámlik, az egyik hamisítvány borításán egyáltalán nincs, a másikon meg túl sok a csillám. Különbség még, hogy hol és hogyan jelenik meg a márkanév a terméken. A hamisítványon picit feljebb helyezték el a MAC logót, a betűk közötti kis pontok elmázolódtak.

3 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek