Közétette sorban a harmadik "Hamisítás Magyarországon" című kutatását a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT), amely szerint a magyarok 27 százaléka bizonyos körülmények között, míg 3 százaléka bármikor nyitott lenne hamis termék megvásárlására. A 2010-es felméréshez hasonlóan továbbra is a hamis ruházati cikkek beszerzésére hajlanak a legtöbben, igaz, idén valamivel kevesebben nyilatkoztak így a megkérdezettek közül, mint egy évvel korábban.

A felmérés szerint a hamisítványok beszerzésére a Közép-magyarországi régióban élők, valamint a 30 év alattiak, illetve a 30-45 év közöttiek nyitottabbak az országos átlagnál. A fiatal, 30 év alatti korcsoportra jellemző az is, hogy szívesen tölt le illegális tartalmat az internetről. Körükben tízből hárman rendszeresen keresnek kalózfájlokat a világhálón.

Ami a letöltési szokásokat illeti zenét az internetezők 19 százaléka, filmet 17 százaléka töltött le legalább egyszer. Szoftver esetében ez az arány 8, míg a könyv esetében 7 százalék. Zenét a megkérdezettek 16 százaléka, míg filmet a megkérdezettek 14 százaléka töltött már le többször is.

A vizsgálatból az is kiderül, a magyaroknak kevéssé fontos a márka. Csak minden ötödik válaszadónak számít, hogy márkás ruhaneműket viseljen, a megkérdezettek harmada azonban nem törődik vele, hogy a ruháján szereplő márkajelzés eredeti-e vagy hamisítvány. Tény viszont, hogy a hamisítványok beszerzésével nem nagyon büszkélkednek: csak minden tizedik vásárló osztaná meg ismerőseivel, milyen "jó vásárt csinált".

Bár fentebb írtuk, hogy valamelyest csökkent a hamisítvány-vásárlási kedv, a kutatás rámutat, hogy a magyarok háromnegyede úgy gondolja, a gazdasági válság ezzel ellenkező hatást fejt ki. 

A teljes kutatási jelentést ide kattintva tölthetitek le.