Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Microsoft saját weboldalait vádolta meg kalózkodással

Manapság annyira sok illegális, kalóz tartalom található az interneten, hogy az olyan nagy jogtulajdonosok, mint például a Microsoft, nem engedhetik meg maguknak, hogy emberi erővel derítsék fel az egyes eseteket. Így ezek a cégek, köztük a szoftveróriás is, automatikusan működő szolgáltatásokat vesznek igénybe, hogy a Digital Millenium Copyright Act-ra (DMCA) hivatkozva eltávolítási kérelmeket nyújthassank be a kalóz oldalak ellen. A Microsoft automata kérvényezője, a LeakID, a napokban viszont egy megmosolyogtató hibát okozott, a cég oldalait próbálta meg töröltetni a Google adatbázisából.

0 Tovább

„Csakeredeti”: játékos informatikai vetélkedő diákoknak

A Microsoft idén is útjára indítja a 2012-ben nagy sikerrel megrendezett "Csakeredeti" oktatási programot, amely egy országos vetélkedőn keresztül igyekszik egyértelmű képet adni a fiatalok számára a szoftverekkel és egyéb termékekkel kapcsolatos szerzői jogokról, és a biztonságosabb internethasználatról.

0 Tovább

Keygen kóddal fertőzik a kalózkodók számítógépeit

Az ún. keygen fájlok, vagyis az illegálisan letöltött programokhoz aktiváló kódot generáló alkalmazások jelentik a legnagyobb veszélyt a PC-kre a Microsoft biztonsági kockázatokat elemző tanulmánya szerint.

A Microsoft Security Intelligence Report című jelentésében a szoftvercég szakértői a számítógépeket érintő biztonsági kockázatokat elemzik. A tanulmány a 2012-es évre vonatkozóan megállapítja, hogy a legnagyobb veszélyt az ún. keygen alkalmazások jelentik a személyi számítógépekre. (Ezek a programok aktiváló kódot generálnak az internetről letöltött szoftverekhez, amivel kikerülhető az eredeti szoftverek megvásárlása, illetve ezek érvényesítő kódjának beszerzése.)

0 Tovább

Dobogós magyar csapat a Microsoft technológiai versenyén

Mai bejegyzésünk kicsit off topik, mert nem a hamisításról, kalózkodásról vagy jogérvényesítésről szól, mégis, mivel sokat írunk a szellemi termékek fontosságáról, hozzáadott értékéről és innováció ösztönző erejéről, ezek kapcsán egy magyar technológiai sikerről számolunk be.

A Microsoft Magyarország közleménye szerint az előkelő harmadik helyet szerezte meg a magyar Turtle Games csapat a Sydney-ben zajlott Imagine Cup technológiai versenyén az okostelefonokra történő játékfejlesztés kategóriájában. Utoljára három éve jutott magyar csapat a döntőbe, akkor szintén bronzérmesek lettek a hazai diákok. A Microsoft Imagine Cup a világ első számú technológiai diákversenye, amelyen a nevezők feladata, hogy az emberiség legégetőbb problémáira találják meg a választ. A magyar csapat harmadik helyet szerzett játéka a korlátos erőforrásokkal való gazdálkodásra és a fenntartható fejlődésre helyezi a hangsúlyt.

A Microsoft 10 évvel ezelőtt indította el a versenyt abban a hitben, hogy a diákok képesek arra, hogy megváltoztassák a világot. Egy évtized alatt 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek millenniumi fejlesztési céljaitól kezdve saját országuk problémáin keresztül saját tapasztalataikig. A verseny mottója: "Képzelj el egy olyan világot, amelyben a technológia képes a legnehezebb problémák megoldására."

0 Tovább

Ezért megéri fizetni!

Pozitív üzenetű kalózkodás elleni kampányhoz csatlakozott a Microsoft. Az Xbox Live játékosai szavazhatnak kedvenc filmjeleneteikre, és pontokat gyűjthetnek, amelyekért további játék tartalmakhoz férhetnek hozzá.

A szoftvercég a brit Industry Trust filmkalózkodás elleni kampányához csatlakozott. A "Moment worth paying for", vagyis "Pillanatok, amelyekért megéri fizetni” címet viselő kampány nem elrettentéssel próbálja visszaszorítani a kalózkodást, hanem arra próbál meg rávilágítani, az alkotók és a nézők együtt hozzák létre a moziélményt azzal, hogy a mozijegyek árát újabb és újabb izgalmas filmekbe lehet visszaforgatni. A kampány során a nézők bevonásával gyűjtik össze azokat az izgalmas, érdekes, könnyfakasztó stb. filmes pillanatokat, amelyekért megéri megváltani a mozijegyet.

 "Moment worth paying for" kampány egy plakátja

A Microsoft csatlakozásával a kalózkodásban leginkább érintett, 16-24 év közötti férfiakat igyekeznek elérni. Az Xbox játékosok a játék Live rendszerén keresztül olyan filmek ikonikus pillanatai közül választhatják ki a kedvencüket, mint például A király beszéde, az Eredet vagy a Harcosok klubja. A résztvevők a versenybe csatlakozva pontokat is gyűjthetnek, amelyeket az Xbox Live Marketplace oldalán letöltésekre válthatnak be.

A Microsoft és az Industry Trust közös programja a kreativitásnak is teret enged. Az Avatar Kinect karaktereivel kedvenc filmjeik legjobb jeleneteit játszhatják újra.

(Via: MarketingWeek)

0 Tovább
«
12

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek