A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Itthon is cikkeztek már arról a New York-i péksütemény csodáról, amely aktuálisan őrületbe kergeti az amerikai fogyasztókat. A croissant és a donut, vagyis a fánk keresztezéséből előállított eredeti Cronut állítólag negyed óra alatt elfogy reggelente, pedig órákig állnak érte sorba a vevők. A péksütemény hiába áll védjegyoltalom alatt, gyorsan megjelentek a koppintások.
Eredeti Cronut a Dominique-Ansel-Bakery kínálatában
Szabadalombitorlás miatt indult per a Facebook ellen: Joannes Jozef Everardus van Der Meer öt évvel az ismert közösségi oldal megjelenése előtt szerzett szabadalmi oltalmat saját, Surfbook-nak nevezett közösségi felületéhez, amely már a Like gombot is használta.
A brit X Faktor kedvencei és egy amerikai fiúbanda pereskednek egymással a bíróságon, ugyanis mindkét csapat a One Direction nevet használja. A kérdés az, melyikük kezdte előbb.
One Direction US vs. One Direction UK
A pert az amerikai One Direction kezdte: 1 millió dolláros keresetet nyújtott be a brit csapat ellen annak okán, hogy utóbbiak amerikai piacon történő megjelenése súlyosan sérti a jogaikat, továbbá összezavarja a fogyasztókat. Az amerikai banda szerint a nevet ők használták előbb nyilvánosan, lemezük ugyanis 2011 februárjában jelent meg először az iTunes kínálatában.
A brit X Faktor atyja, Simon Cowell és kiadója azonban máshogy látják az ügyet. A brit One Direction jogi képviselői szerint ugyanis a csapat már a tévés vetélkedő előtt is használta a nevet: 2010 nyár végén és őszén már Facebook, Twitter és YouTube fiókat is létrehoztak, amely az amerikai fogyasztók számára is elérhető volt.
Nem a One Direction esete az első egyébként a popzene történetében, ahol előadók vitatkoznak választott neveiken. Hasonló per zajlott a Dinosaur és a Dinosaur Jr., a Death from Above és a Death from Above, valamint a Galaxie 500 és a Galaxie között. További érdekesség, hogy számos ismert zenész hasonló névvita után futott be. A Pink Floyd, a The Grateful Dead és a The Chemical Brothers olyan néven kezdték, amelyet más is használt.
Áprilisban írtunk róla, hogy Clint Eastwood egy bútorcéggel pereskedik, mivel az illetéktelenül használja a színész nevét termékei értékesítéséhez. Ma egy hasonló esetről adunk hírt. Ezúttal két másik nagy formátumú híresség, Julia Roberts és George Clooney indított bírósági eljárást két audiovizuális termékgyártó cég ellen nevük és arcképük illetéktelen megjelenítése okán.
A The Hollywood Reporter híre szerint egyre gyakoribb, hogy a hírességek hasonló okokból pereskedni kényszerülnek. A hírességek neve érték, komoly vonzerő a fogyasztók számára, így nem meglepő módon mind több vállalkozás szeretne jó benyomást tenni potenciális vásárlóira azzal, hogy celebekkel reklámoztatja magát. Ám ezekhez a hirdetésekhez nem minden esetben kérnek hozzájárulást az érintettektől. Ami viszont relatív ritka, hogy két híresség összefog, és együtt lép fel a bitorlók ellen.
Roberts és Clooney a Digital Projection és a Beyond Audio vállalkozások ellen indítottak eljárást. A két audiovizuális termékgyártó ugyanis a színészek arcképével és védjegynek számító nevével hirdette projektorait és szórakoztató elektronikai berendezéseit azok beleegyezése nélkül. A kereset szerint a cégek jelentős számú print hirdetést jelentettek meg különböző magazinokban az elmúlt hónapokban, amelyeken a hírességek arcképe és neve is szerepelt. A két színész kéri a bíróságot, hogy a cégeket tiltsa el nevük és arcképük illetéktelen használatától, ítéljen meg számukra kártérítést, illetve téríttesse meg a bírósági eljárási díjat a jogbitorlókkal.
Utolsó kommentek