Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ötleteket lop a hamisítóktól a Rovio

Nem ijed meg a hamisítóktól napjaink egyik legsikeresebb mobiltelefonos játékát fejlesztő Rovio. Az Angry Birds tulajdonosa keresi az együttműködést, sőt attól sem riad vissza, hogy saját célra hasznosítsa a hamisítók ötleteit.

A hamisítás kihasználását és a hamisítókkal történő együttműködést követné stratégiakánt az Angry Birds fejlesztője Kínában. Az ázsiai ország a Rovio második legnagyobb piaca: az Angry Birds több mint egymilliárd letöltéséből 140 milliót Kínából indítottak. A kereslet óriási, a játékfiguráktól a kalandparkig terjedő kínálatot azonban egyelőre a hamisítványok elégítik ki.

Angry Birds torták egy kínai cukrászdában (Forrás: Flickr)

A Rovio marketing szakértőjét viszont nem keseríti el a hamisítvány dömping, ami Kínában fogadja. Peter Vesterbacka szerint az a tény, hogy lépten-nyomon Angry Birds hamisítványokba botlik, bizonyíték arra, hogy óriási piaci lehetőség van az országban a játékhoz kapcsolódó termékek forgalmazására. A cég a piac lehetőségeinek kihasználására azonban sajátos módot választott: csak a veszélyes termékeket gyártó hamisítók ellen indítanak hatósági eljárást, a többi hamisítóval megpróbálnak partnerekként együttműködni.  A korábbi jogsértőkkel szerződést kötnek gyártási tevékenységre, néhánynak pedig hirdetési lehetőséget kínálnak a Rovio felületein.

A Rovio stratégiájának egyik legkülönösebb eleme a „hamisítók hamisítása”. A cég kínálatában például azóta szerepelnek Angry Birds lufik, mióta Vesterbacka egy kínai látogatása során hamisítványokra bukkant ezekből. Felismerve a lufikban rejlő lehetőséget, ma már hivatalos darabok is kaphatók.

Angry Birds kitűzök (Hamisítványokról készült tovább képekért kattints IDE!)

Vesterbacka szerint a cég jelentős reményeket fűz a hivatalos Angry Birds üzletek kínai megnyitásához. Júliusban Sanghaj és Peking városaiban nyílik meg az első két üzlet, de ezek száma a következő évben eléri majd a százas nagyságrendet. Ráadásul a tervek szerint októberben a hivatalos kalandparkot is átadják.

A marketing szakértő szerint egyfajta oktatási programmal indítanak az üzletek megnyitásakor, amelynek során oly módon próbálnak rámutatni a hamis és az eredeti különbözőségére, hogy az előbbit cikinek, utóbbit viszont trendinek érezzék a fogyasztók. Vesterbacka szerint olyan ez, mint a divatban: nem mindegy, hogy az új kollekció, vagy a tavalyi darabjait hordod: a legújabb dizájn, és így az eredeti termék menővé teszi, a lejárt kollekció, és így a hamisítvány viszont az ellenkező hatást éri el.

(Via: Reuters)

0 Tovább

Az Angry Birds a legtöbbet hamisított márka Kínában

Az Angry Birds globális sikere természetesen a kínai hamisítókat is megihleti, sőt a márka jogtulajdonosa, a Rovio szerint már a legtöbbet hamisított márka lett az országban. A cég vezérigazgatója, Vesterbacka egy pekingi konferencián úgy nyilatkozott, hogy természetesen minél több eredeti és jó minőségű Angry Birds terméket szeretnének értékesíteni, ugyanakkor büszkék „a legtöbbet hamisított márka” címére.

Lássuk, hogy hol tűnhetnek fel a mindenki által kedvelt madárkák.

Műkörmön:


Kitűzőkön:


Gemkapcson:


Engedély nélküli játszótereken:


Asztaldíszként:

2 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek