Nem ijed meg a hamisítóktól napjaink egyik legsikeresebb mobiltelefonos játékát fejlesztő Rovio. Az Angry Birds tulajdonosa keresi az együttműködést, sőt attól sem riad vissza, hogy saját célra hasznosítsa a hamisítók ötleteit.

A hamisítás kihasználását és a hamisítókkal történő együttműködést követné stratégiakánt az Angry Birds fejlesztője Kínában. Az ázsiai ország a Rovio második legnagyobb piaca: az Angry Birds több mint egymilliárd letöltéséből 140 milliót Kínából indítottak. A kereslet óriási, a játékfiguráktól a kalandparkig terjedő kínálatot azonban egyelőre a hamisítványok elégítik ki.

Angry Birds torták egy kínai cukrászdában (Forrás: Flickr)

A Rovio marketing szakértőjét viszont nem keseríti el a hamisítvány dömping, ami Kínában fogadja. Peter Vesterbacka szerint az a tény, hogy lépten-nyomon Angry Birds hamisítványokba botlik, bizonyíték arra, hogy óriási piaci lehetőség van az országban a játékhoz kapcsolódó termékek forgalmazására. A cég a piac lehetőségeinek kihasználására azonban sajátos módot választott: csak a veszélyes termékeket gyártó hamisítók ellen indítanak hatósági eljárást, a többi hamisítóval megpróbálnak partnerekként együttműködni.  A korábbi jogsértőkkel szerződést kötnek gyártási tevékenységre, néhánynak pedig hirdetési lehetőséget kínálnak a Rovio felületein.

A Rovio stratégiájának egyik legkülönösebb eleme a „hamisítók hamisítása”. A cég kínálatában például azóta szerepelnek Angry Birds lufik, mióta Vesterbacka egy kínai látogatása során hamisítványokra bukkant ezekből. Felismerve a lufikban rejlő lehetőséget, ma már hivatalos darabok is kaphatók.

Angry Birds kitűzök (Hamisítványokról készült tovább képekért kattints IDE!)

Vesterbacka szerint a cég jelentős reményeket fűz a hivatalos Angry Birds üzletek kínai megnyitásához. Júliusban Sanghaj és Peking városaiban nyílik meg az első két üzlet, de ezek száma a következő évben eléri majd a százas nagyságrendet. Ráadásul a tervek szerint októberben a hivatalos kalandparkot is átadják.

A marketing szakértő szerint egyfajta oktatási programmal indítanak az üzletek megnyitásakor, amelynek során oly módon próbálnak rámutatni a hamis és az eredeti különbözőségére, hogy az előbbit cikinek, utóbbit viszont trendinek érezzék a fogyasztók. Vesterbacka szerint olyan ez, mint a divatban: nem mindegy, hogy az új kollekció, vagy a tavalyi darabjait hordod: a legújabb dizájn, és így az eredeti termék menővé teszi, a lejárt kollekció, és így a hamisítvány viszont az ellenkező hatást éri el.

(Via: Reuters)