A 21. század világában ahhoz már hozzászokhattunk, hogy nem csak a fizikálisan létező termékeket hamisítják, hanem az egyéb digitális tartalmakat is, de arra talán nem is gondolnánk, hogy vannak, akik olyan elvont dolgokat hamisítanak, mint például egy videó nézettsége. Egyre többen gondolják azonban, hogy a YouTube kínálta hirdetési pénzekért cserébe megéri meghamisítani a feltöltött kisfilmek nézettségi adatait. Éppen ezért indított nagyszabású akciót a Google tulajdonában lévő videó-megosztó portál, amelynek célja, hogy kiszűrje a hamis látogatottsági adatokat.

A Google képviselői úgy nyilatkoztak, hogy a tisztogatási akció a felhasználók érdekében történik. Szerintük ugyanis, amikor valaki ki akarja játszani a rendszerüket más weboldalakról vásárolt nézőkkel, illetve egyéb más trükkökhöz folyamodik a nézettségi adatok feljavításáért, akkor azzal aláássa a YouTube alapvető értékeit, amit természetesen nem engedhetnek meg.

A szigorúbb ellenőrzés okai persze nem pusztán morális eredetűek, a videó-megosztó portál ugyanis az egyes videók nézettsége alapján osztja fel a hirdetésekből beérkező pénzeket. Ennek a piacnak a nagysága pedig 2013-ban meghaladta a 4 milliárd dollárt is. Éppen ezért a YouTube legális felhasználóinak sem mindegy, hogy az összeg náluk vagy a csalóknál landol. Ráadásul hatalmas nyomás nehezedik a Google-re a hirdetők részéről is, hiszen a pénzükért cserébe valós nézőket várnának el.

via: cnbc