Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Újhullámos cukrászati koppintások, avagy így másolják a Cronutot!

Itthon is cikkeztek már arról a New York-i péksütemény csodáról, amely aktuálisan őrületbe kergeti az amerikai fogyasztókat. A croissant és a donut, vagyis a fánk keresztezéséből előállított eredeti Cronut állítólag negyed óra alatt elfogy reggelente, pedig órákig állnak érte sorba a vevők. A péksütemény hiába áll védjegyoltalom alatt, gyorsan megjelentek a koppintások.

Eredeti Cronut a Dominique-Ansel-Bakery kínálatában

(forrás: facebook.com/Dominique-Ansel-Bakery)

0 Tovább

Kína túlzottan szereti a kosárlabdázókat

Kínában különösen nagy népszerűségnek örvend az amerikai kosárlabda, különösen mióta az NBA-nek helyi születésű játékosa is van. Az ázsiai cégek a sportág népszerűségére tekintettel híres játékosok neveit használva dobják piacra termékeiket, aminek persze a kosarasok nem kifejezetten örülnek.

Michael Jordan volt az első, aki pereskedni kényszerült egy kínai sportcéggel miután az Jordan nevének kínai átírását helyeztette védjegyoltalom alá, persze a sportoló hozzájárulása nélkül. Később Yao Ming, az első kínai NBA játékos keveredett hasonló ügybe, amikor kínai cégek az ő nevét használva akartak sört és acélcsöveket értékesíteni. Nemrég pedig Jeremy Lin fedezte fel, hogy karrierje beindulása után egy kínai sportcég illetéktelenül bejegyeztette a nevét termékei márkaneveként.

Legújabban Kobe Bryant baja gyűlt meg a népszerűségére áhítozó kínai vállalkozókkal. Fujian tartományban egy magánszemély kért és kapott védjegyoltalmat a "KB-Kobe" elnevezés, valamint a sportoló nevének kínai átírására. A márkanevet táskákon és tárcákon kívánja használna.

A fujiani védjegy ellen Bryant szponzora, a Nike panaszt emelt. Ezt azonban a napokban a kínai védjegyfelügyeleti hivatal elutasította. A hivatal szerint ugyanis Bryant ismertsége csak a kosárlabda sportra terjed ki, így nevének használata a sportágon kívül nem sértheti a Nike jogait. A Nike természetesen fellebbezett, így várjuk, hogy az ügyben mit határoz majd a bíróság.

(Via: Managing IP, kép: Wikipédia)

0 Tovább

Merida, a problémás

Szokatlan védjegy vitákba bonyolódik a Disney új rajzfilmje, a Merida, a bátor kapcsán. Úgy néz ki, az amerikai védjegyhivatal elbírálója nem tudott a stúdió és a Pixar összeolvadásáról, ezért elutasította a Disney védjegykérelmét, amely leányvállalata nevét is tartalmazta.

A Disney - Pixar a napokban mutatta be az amerikai mozikban legújabb rajzfilmjét Merida, a bátor címmel. A stúdiók még a bemutató előtt benyújtották védjegykérelmüket az amerikai védjegyhivatalhoz, ám azt két irányból is támadás érte.

Egyrészt egy baseball csapat, az Atlanta Braves kifogásolta a kérelmet a következő kategóriákban: gyümölcsös snackek, lekvárok, zselék, feldolgozott mogyoró, tejtermékek, feldolgozott gyümölcs, zöldség és húsalapú termékek. Elsőre furán hangzik a lista egy sportcsapat vonatkozásában, de mint kiderült, az Atlanta Braves élelmiszerértékesítési engedéllyel is rendelkezik, és a meccseken értékesít rágcsálnivalókat. A felek jelenleg is egyeztetnek, de a hírek szerint meg fognak tudni állapodni.

A második kifogás közvetlenül a védjegyhivataltól érkezett. A Disney a két gyártó stúdió nevével szókapcsolat formájában ("Disney Pixar Brave") is kérvényezte a védjegyoltalmat, az elbíráló viszont ezt elutasította arra hivatkozva, hogy a Pixar nevének használata sértené a Pixar jogait. Nos igen, bármilyen meglepő, az elbírálónak elkerülte a figyelmét, hogy 2006 óta a Disney a Pixar tulajdonosa. A Disney persze fellebbezett a döntés ellen, a védjegyhivatal pedig áthelyezte hibásan eljáró munkatársát.

A Merida, a bátor augusztustól látható a magyar mozikban.

(Via: THR)

0 Tovább

Védjegy lehet Beyoncé lányának neve

A híres sztárpár, Beyoncé és Jay-Z védjegyoltalmi kérelmet nyújtott be az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalához, amellyel alig egy hónapos kislányuk nevét helyeznék oltalom alá. A sztárpár nevében az énekesnő cége, a BGK Trademark Holdings kérte "Blue Ivy" védjegyként történő regisztrálását.

A kérelem elbírálása folyamatban van, de a zenész házaspár jó eséllyel megkapja az oltalmat, hiszen a hivatal az év eleje óta kettő, a kislány nevére vonatkozó védjegykérelmet utasított már el arra hivatkozva, hogy a bejelenteni szándékozott védjegy egy "nagyon híres gyermek neve".

Beyoncé és férje gyermekük nevének védjegyként történő bejegyeztetésével azt akár márkanévként is használhatnák, bár valószínűbb, hogy a visszaéléseket kívánják megakadályozni, és azt hogy az ő ismertségüket harmadik fél próbálja meg a saját javára felhasználni.

(Via: The Daily Mail, kép: femcafe.hu)

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek