Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Merida, a problémás

Szokatlan védjegy vitákba bonyolódik a Disney új rajzfilmje, a Merida, a bátor kapcsán. Úgy néz ki, az amerikai védjegyhivatal elbírálója nem tudott a stúdió és a Pixar összeolvadásáról, ezért elutasította a Disney védjegykérelmét, amely leányvállalata nevét is tartalmazta.

A Disney - Pixar a napokban mutatta be az amerikai mozikban legújabb rajzfilmjét Merida, a bátor címmel. A stúdiók még a bemutató előtt benyújtották védjegykérelmüket az amerikai védjegyhivatalhoz, ám azt két irányból is támadás érte.

Egyrészt egy baseball csapat, az Atlanta Braves kifogásolta a kérelmet a következő kategóriákban: gyümölcsös snackek, lekvárok, zselék, feldolgozott mogyoró, tejtermékek, feldolgozott gyümölcs, zöldség és húsalapú termékek. Elsőre furán hangzik a lista egy sportcsapat vonatkozásában, de mint kiderült, az Atlanta Braves élelmiszerértékesítési engedéllyel is rendelkezik, és a meccseken értékesít rágcsálnivalókat. A felek jelenleg is egyeztetnek, de a hírek szerint meg fognak tudni állapodni.

A második kifogás közvetlenül a védjegyhivataltól érkezett. A Disney a két gyártó stúdió nevével szókapcsolat formájában ("Disney Pixar Brave") is kérvényezte a védjegyoltalmat, az elbíráló viszont ezt elutasította arra hivatkozva, hogy a Pixar nevének használata sértené a Pixar jogait. Nos igen, bármilyen meglepő, az elbírálónak elkerülte a figyelmét, hogy 2006 óta a Disney a Pixar tulajdonosa. A Disney persze fellebbezett a döntés ellen, a védjegyhivatal pedig áthelyezte hibásan eljáró munkatársát.

A Merida, a bátor augusztustól látható a magyar mozikban.

(Via: THR)

0 Tovább

Viccre tanítja a bíróság a Louis Vuitton-t

A Másnaposok 2 készítőinek javára döntött a bíróság abban a perben, amelyet a Louis Vuitton kezdeményezett az egyik képsorban megjelenő hamis táska okán. A divatcég szerint a jelenet megtévesztő, a bíróság szerint viszont vicc.

A szóban forgó jelenetben (lásd alább) a Zach Galifianakis alakította karakter egy LVM márkajelzésű táskával várakozik a repülőtéren, amikor pedig az Ed Helms alakította Stu nem elég óvatosan adja át neki, Alan rászól: "Óvatosan! Ez egy Lewis Vuitton!"

A táska a megtévesztésig hasonlít a Louis Vuitton termékeire, de a filmben használt terméket nem a francia divatcég, hanem egy kínai-amerikai vállalkozás gyártotta. A Louis Vuitton a bíróságon nehezményezte, hogy a filmben egy hamisítvány tűnik fel, amely szerinte alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztókat, akik tévesen hihetik, hogy eredeti termékről van szó.

A bíróság a napokban elutasította a Louis Vuitton keresetét, hangsúlyozva, hogy elég egyértelmű a humor a jelenteben ahhoz, hogy azt a fogyasztók is észleljék. A bírósági határozat szerint a filmrészlet egyértelműen a Galifianakis alakította karakter komikusságát hangsúlyozza, ily módon a hamisítvány megjelenítése belefér az alkotói szólásszabadság alkotmány által garantált jogkörébe. A bírói határozat kiemeli, Alan figurája nem alkalmas annak az eleganciának a megjelenítésére, amit a Louis Vuitton egyébként képvisel, és ezt az ironikus kontrasztot csak fokozza, hogy a francia divatcég nevét sem tudja helyesen kiejteni: a francia Louis helyett angolosan Lewis-t mond.

(Via: THR)

0 Tovább

Zacskós koktél miatt pereskednek az italgyártók

Morgan kapitány rumot vedel és kalózkodik. Ám míg az ismert italmárka imédzséhez ez hozzátartozik, versenytársai nem nézik jó szemmel, hogy elveszi, ami tetszik neki.

Kissé talán furán hangzik, de tasakos kiszerelésű koktélok okán indított védjegyjogi jogsértési eljárást az American Beverage és a Pouch Pac Innovations a Captain Morgan rumot forgalmazó Diageo ellen. Utóbbi ugyanis nemrég mutatta be új termékét, hűtött Piňa Colada koktélját, amely a pert indító cégek szerint túlzottan hasonlít az ő termékükre. Az American Beverage 2005 óta forgalmazza Daily's Cocktails néven termékét, amelynek jellegzetessége, hogy tasakos kiszerelésben kínálja a gyártó.

Daily's vs. Parrot Bay

Ahogy a fenti képen is látszik, mindkét fél zacskós kiszerelésben értékesíti a koktélokat, mindkettő űrtartalma kb. egy adag, és valóban, valamelyest hasonlít a két formatervezés. Az American Beverage terméke emellett a "Freeze and Enjoy" szlogennel buzdítja vásárlásra a vevőket, a Diageo pedig a "Freeze and Squeeze" gondolatot használja.

(Via: Consumerist)

0 Tovább

Együtt védi jogait Julia Roberts és George Clooney

Áprilisban írtunk róla, hogy Clint Eastwood egy bútorcéggel pereskedik, mivel az illetéktelenül használja a színész nevét termékei értékesítéséhez. Ma egy hasonló esetről adunk hírt. Ezúttal két másik nagy formátumú híresség, Julia Roberts és George Clooney indított bírósági eljárást két audiovizuális termékgyártó cég ellen nevük és arcképük illetéktelen megjelenítése okán.

A The Hollywood Reporter híre szerint egyre gyakoribb, hogy a hírességek hasonló okokból pereskedni kényszerülnek. A hírességek neve érték, komoly vonzerő a fogyasztók számára, így nem meglepő módon mind több vállalkozás szeretne jó benyomást tenni potenciális vásárlóira azzal, hogy celebekkel reklámoztatja magát. Ám ezekhez a hirdetésekhez nem minden esetben kérnek hozzájárulást az érintettektől. Ami viszont relatív ritka, hogy két híresség összefog, és együtt lép fel a bitorlók ellen.

Roberts és Clooney a Digital Projection és a Beyond Audio vállalkozások ellen indítottak eljárást. A két audiovizuális termékgyártó ugyanis a színészek arcképével és védjegynek számító nevével hirdette projektorait és szórakoztató elektronikai berendezéseit azok beleegyezése nélkül. A kereset szerint a cégek jelentős számú print hirdetést jelentettek meg különböző magazinokban az elmúlt hónapokban, amelyeken a hírességek arcképe és neve is szerepelt. A két színész kéri a bíróságot, hogy a cégeket tiltsa el nevük és arcképük illetéktelen használatától, ítéljen meg számukra kártérítést, illetve téríttesse meg a bírósági eljárási díjat a jogbitorlókkal.

(Via: THR)

0 Tovább

Felvennél egy korcs papucsot?

Ennél hamburgert a King Burgernél? Oltanád a szomjad egy Heimekemmel? Esetleg hordanál Corcs papucsot? Ma egy újabb gyűjtést mutatunk arról, milyen módon ferdítik el a kínai hamisítók az eredeti márkák neveit, hogy azok még ismerősnek hassanak, és így szimpatikusak legyenek a fogyasztóknak.

A legtöbb hamisítvány az eredeti márka nevének kismértékű módosításával áll elő, némelyről azonban nehéz lenne megmondani, hogy mi is volt az eredetije.

Egyszerű szócsere balra, jobbra viszont gyöngyre cserélték a játékot

Egyel több ívet kapott a Meki, a Prada-t pedig egy i-vel zagyválták össze

Corcs papucs lett a Crocs-ból Kínában

1 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek