Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

LMFAO: nem tetszik a banda neve a védjegy bírálóknak

Meggyűlt a baja az amerikai védjegyhivatallal az amerikai LMFAO névre keresztelt együttes tagjainak. Az idei Sziget Fesztivál keretében Magyarországra látogató együttes korábbi védjegykérelmét elutasították, most pedig lehet, hogy egy másik, ruhagyártásban érdekelt vállalkozás megelőzte őket.

LMFAO

Aki kicsit is járatos az internetes szlengben, tudja, minek a rövidítése a LMFAO. (Ha valaki nem tudná, IDE kattintva megnézheti.) A Los Angeles-i elektropop banda ezt a nevet választotta magának, és bár első pillantásra furcsának hat a döntésük, a zenéjükkel megcélzott fiatalok, pontosan tudják, miről van szó, és ez a lényeg.

Karrierjük elindításával párhuzamosan az együttes két tagja természetesen megpróbálta nevüket védjegyként bejegyeztetni, megelőzendő ezzel a visszaéléseket. 2008-ban és 2009-ben benyújtott összesen öt kérelmüket azonban sorra elutasították. Úgy fest, az f betűvel kezdődő angol szitokszó kiverte a biztosítékot a kérelmet elbíráló szakértőnél, ugyanis indoklásában erkölcstelennek és botrányosnak minősítette annak tartalmát.

Ezt követően a banda hanyagolta bejegyeztetési szándékát, most viszont lehet, hogy már hiába próbálkoznak. Tavaly ugyanis egy ruhagyártó cég benyújtott egy kérelmet az amerikai védjegyhivatalhoz, amely szerint ruházati cikkeken szeretnék használni a LMFAO kifejezést, amely állításuk szerint az f*** szónál kevésbé korhatáros verzió szerint a Laughing My Freaking Ass Off rövidítésének felel meg. Ez a verzió pedig már átment az elbírálók szűrőjén, ugyanis előzetesen engedélyezték annak használatát. 

Bejegyeztetni kívánt védjegy

Az együttes a ruhacég kezdeményezése okán most újabb védjegykérelmeket nyújtott be, amelyben már ők is ebben a verzióban szeretnék bejegyeztetni nevüket. Kérdés azonban, hogy ebben a helyzetben mit fog reagálni a hivatal. Figyelembe veszi-e korábbi kérelmüket, annak alapján újra elutasítja vagy épp azért nekik adja meg a védjegyhasználati jogosultságot. Bár hogy is lesz, addig hallgassatok zenét!

(Via: THR, Duets Blog)

0 Tovább

Óvatosan! Ez egy Lewis Vuitton!

Ismét jogsértési vádak ellen kell védekezzenek a Másnaposok 2 készítői. A gyártó stúdiót ezúttal a Louis Vuitton divatcég perelte be a film egyik jelenetében látható hamis táska miatt. A francia divatcég szerint a képsor megtéveszti a fogyasztókat, akik tévesen hihetik, hogy a luxus márka egy termékét hordja az egyik főszereplő. A Louis Vuitton a jelenet törlését, ennek elmaradása esetén pedig nagy összegű kártérítést követel.

A szóban forgó jelenetben (lásd lenti videó) a Zach Galifianakis alakította karakter egy LVM márkajelzésű táskát cipel, amikor az Ed Helms alakította Stu óvatlanul adja át neki, Alan rászól: "Óvatosan! Ez egy Lewis Vuitton!"

A féktelen thaiföldi lánybúcsúról szóló vígjátékot gyártó Warner a napokban tartott bírósági meghallgatáson az Egyesült Államok alkotmányának véleménynyilvánítás szabadságára vonatkozó passzusára hivatkozva védekezett. Állásfoglalásuk szerint a filmkészítőknek a szabadságukban áll, hogy védett márkákat szerepeltessenek munkáikban anélkül, hogy ehhez a jogtulajdonos jóváhagyását kérnék. A Warner jelezte, a francia divatcégnek inkább a filmben látott hamis táska gyártóit kellene beperelnie jogsértés miatt, nem pedig a filmeseket. (A Guardian értesülése szerint az LV ezt már megtette.)

A stúdió emellett egy 1989-es perre hivatkozott precedensként, amelyet Ginger Rogers kezdeményezett a Ginger és Fred című film miatt. Rogers szerint a film címe azt sugallja, mintha az alkotás róla és Fred Astair-ről szólna, miközben két olasz komikus a történet főhőse, akik a két hollywoodi legendát utánozzák. A bíróság elutasította Rogers keresetét arra hivatkozva, hogy a produkció nem félrevezető, és nem kereskedelmi célzatú üzenetet hordoz (commercial speech), hanem a művészi kifejezés (artistic expression) egy formája.

Stu vs. Tyson

A Másnaposok 2 esetében nem először merül fel a szellemitulajdon-jog megsértésének gyanúja. A film bemutatásakor Victor Whitmill tetováló mester perelte be a gyártókat arra hivatkozva, hogy az engedélye nélkül jelenítik meg a filmben azt a tetoválást, amelyet Myke Tyson arcára készített. A stúdió ígéretet tett arra, hogy a DVD kiadásban digitálisan módosítják a tetkó mintáját, ám erre végül a felek megegyezésének köszönhetően nem került sor. (Azt nem tudni, mekkora összegű jogdíjat fizetett a Warner Whitmill-nek.)

(Via: THR, Guardian, TMZ)

0 Tovább

Hamis címke a hamis címke alatt

Megtévesztő trükkel próbálták becsempészni az Egyesült Államokba a hamis UGG csizmákat annak a két hamisító hálózatnak a tagjai, akik ellen a közelmúltban emeltek vádat az amerikai hatóságok. A szakértők becslése szerint a hamisítók megközelítőleg 325 millió dollár értékű hamisítványt, köztük UGG és Nike cipőket, Coach, Louis Vuitton, Burberry és Gucci táskákat próbáltak Kínából az Egyesült Államokba juttatni, majd ott értékesíteni. A nyomozók 29 személy ellen indítottak eljárást.

A doboz is hasonlít...

A hálózat tagjai kétféle trükköt is alkalmaztak, hogy a hatóságok figyelmét eltereljék. Egyrészt, gondosan ügyeltek arra, hogy bankszámláikon a pénzmozgás ne legyen feltűnő: egyszerre egy bankszámlára sosem fizettek be 10 ezer dollárnál többet. A nyomozás során azonban kiderült, volt olyan hét, amikor 100 tranzakció során 430 ezer dollárt helyeztek el számláikon.

Másik megtévesztő trükkjük, hogy a hamisítványokon a jogsértő márkajelzést egy másik címkével takarták le: a hamisított UGG csizmák sarkára "XMX" feliratú matricákat ragasztottak, amely nem minősül védjegynek, így elméletileg nem akadna fenn az ellenőrzésen. Ha a vámhatóság a szállítmányokat továbbengedte, ezeket raktárakba szállították, ahonnan a kereskedőkhöz történő kiszállítás előtt munkások húzták le róluk a hamis fedőcímkéket.

0 Tovább

Tűzhely az Apple-től?!

Számtalan furcsaságot bemutattunk már itt a blogon, de a ma sorra kerülő termék gondolkodás nélkül dobogós helyre kerülne közöttük. A kínai hatóságok ugyanis nem kevesebb, mint 681 darab gázrezsót foglaltak le, amelyek egy megharapott alma logó mellett az "iPhone" márkajelzéssel vannak ellátva!

A hír szerint a mini tűzhelyeket Wuhan város (Hubei tartomány fővárosa) rendőrsége találta két raktárépület átvizsgálása során. A termék címkézése szerint a gyártó az "Apple China Limited". Mint a lenti fotókon is látható, a merész hamisítványon zöld alapon megjelenik az amerikai számítástechnikai gyártó almás logója, és világsikerű okostelefonja, az iPhone márkaneve.

0 Tovább

Mire hasonlít ez a termék?

Mint bizonyára ti is tudjátok, rendkívül kellemetlen védjegyjogi vitába futott bele az Apple Kínában. Egy helyi cég, a Proview ugyanis az aktuális hírek szerint jogosan birtokolja az iPad védjegyet az ázsiai országban, és már meg is kezdte az Apple táblagépeinek letakarítását a kereskedők polcairól. Az Apple persze fellebbezett a kínai bíróság határozata ellen, de az újabb ítélet megszületéséig könnyen lehet, hogy a termékhiány problémáját is orvosolnia kell. (Részletek ITT.)

Az Apple kontra Proview esethez most egy kis adalékot hoztunk, mégpedig a The Wall Street Journal cikke alapján, ami a kínai cég iPad névre keresztelt készülékét mutatja be. A Proview az iPad nevet az "Internet Personal Access Device" rövidítéseként használja, amely hirdetése szerint az alábbi képen szereplő számítógépet takarja. A készülék fejlesztésére állítólag 30 millió dollárt költöttek, és 1998 és 2009 között gyártották.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek