Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Úton a daráló felé

Bár egyes nemzeti jogszabályok, köztük az amerikai, a brit vagy a magyar is engedélyezi, hogy a lefoglalt hamis terméket jótékony céllal újrahasznosítsák, a védjegyjogi vagy egyéb jogsértés okán elkobzott hamis termékeket rendszerint megsemmisítik. Ennek oka, hogy csak azok a hamisítványok ajánlhatók fel adományként, ahol az eredeti jogtulajdonos ehhez hozzájárul, amelyek további felhasználása biztonságos, illetve amelyekről a jogsértő címkézés eltávolítható.

Az alábbi videóban - egyébként egy clevelandi cég reklámja - láthatóan az az eset áll fenn, hogy a jogsértő címke nem távolítható el. Az aprító felé tartó táskákon egyértelműen látszik, hogy nem csak a védjegyet, de a termék formatervezését és mintázatát is illetéktelenül másolták, ezért aztán apró szövetfoszlányokként végzik...

0 Tovább

Lady Gaga saját nevéért harcol

Az ellentmondásos megjelenéséről és zenéjéről híres énekesnő saját művésznevének birtoklásáért harcol az amerikai bíróságon. Pontosabban eljárást indított egy nevadai cég ellen, amely állítása szerint a Lady Gaga nevet akarta saját céljaira védjegyként bejegyeztetni.

A Billboard.biz beszámolója szerint az Excite Worldwide LLC állítólag a "Lady Gaga" és a "Lady Gaga LG" védjegyekkel sminkszereket, kozmetikai cikkeket és egyéb kiegészítőket kívánt volna forgalmazni a Grammy-díjas művésznő jóváhagyása nélkül. 

Bár az amerikai szabadalmi hivatal közlése szerint az Excite Worldwide védjegykérelmét nem fogadták el, Lady Gaga biztosabbnak látta, ha jogi úton rendezi a kérdést, és tiltatja el a céget az illetéktelen védjegyhasználattól. Az énekesnők és jogi képviselői szerint ugyanis, megtévesztené a fogyasztókat, ha egy olyan vállalkozás használja a nevet, amely erre nem kapott engedélyt, hiszen azt a benyomást keltenék, mintha a felek között partnerségi kapcsolat lenne.

Kép forrása: Wikipédia

0 Tovább

Sajátosan értelmezi a márkákat Kína

A djo9c1 jelzésű felhasználó jóvoltából bukkkantunk rá az alábbi gyöngyszemre a legnagyobb videómegosztó portálon, ami a "kínai" termékkatalógus változatos tartalmával "gyönyörködtet" bennünket. Néhány névferdítés, mint a PolyStation, a Sonia, az X-Boy, a bkidas vagy a Panasenig már ismerős lehet olvasóinknak, de azért érdemes megnézni, mert pl. a 0:44-nél látható fotóról még mi sem hisszük el, hogy ilyen van ;-) 

0 Tovább

Eredeti, mégis hamis; hamis, mégis eredeti

Egyszer már írtunk arról, hogy hogyan jön össze a hamisítás és a művészet. Ma egy újabb ilyen sztorira bukkantunk, amelyben a brand-rajongók, az autók és a fotográfia szerelmesei is kedvüket lelhetik. Szeptember 8-án érdekes tárlat nyílt a New York-i Mary Boone Galériában. Luis Gispert amerikai fotográfus Decepcion című kiállításán olyan fotókat csodálhat meg a látogató, amelyeken az ismert márkák iránti emberi szenvedély, pontosabban a védjegyjogi jogsértések egy sajátos formája jelenik meg.

A fotós autóbelsőkről készített éppen egy sorozatot, amikor egy fehér Cadillac Escalade típusú járműnél valami váratlanba botlott. Az autó belső kárpitozása a Louis Vuitton és Takashi Murakami 2009-es közös kollekciójának mintájával volt borítva. A kocsit természetesen nem az LV tervezte, sőt engedélyt sem adott a híres logó felhasználására, ám a fotós úgy érezte, megér egy projektet a téma. A következő évben végig járta az ország összes nagyobb autó kiállításait, ahol olyan szokatlan megoldásokat örökített meg, mint a Burberry mintás BMW vagy a Gucci-témájú Mercedes.

Az autók után azok tulajdonosaira fordította figyelmét, akiknek márkaszenvedélye a legkülönbözőbb formában jelent meg. Így például lencsevégre kapott egy floridai delaert, akinek otthona a padlótól a plafonig Versace mintás, vagy az alábbi képen látható hölgyet, akinek ruhája bizonyosan nem a francia divatház kollekciójából került ki.

0 Tovább

Madonna nem lehet anyagias lány?

Mindenki ismeri Madonna Material Girl című számát (alább meg is hallgathatjátok, amíg elolvassátok a bejegyzést). Ezt a két szót mindenki a popzene nagyasszonyához köti, éppen ezért érdekes az a bírósági ítélet, amiről friss hírében ír a Hollywood Reporter. Madonna ugyanis védjegyjogi vitába bonyolódott egy Los Angeles-i ruházati céggel, vajon ki birtokolja a Material Girl védjegyet.

A LA Triumph cég 1997 óta értékesít "Material Girl" márkajelzésű ruhákat, ráadásul az elnevezést védjegyként is regisztrálta. Madonna és cége, a Material Girl Brand viszont azt állította, övé a védjegy, mivel a kifejezést a popikon használta először 1985-ben megjelent dalában. Az énekesnő a bírósági meghallgatáson közölte, ő maga a Material Girl. 

Az eljáró bíró ítéletében elutasította Madonna érvelését. A bíró állásfoglalása szerint egy sikeres dal önmagában még nem képez védjegyet. Ugyanígy nem jogosít fel a kizárólagos védjegyhasználatra az sem, hogy a dal sikerének köszönhetően Madonna a nyolcvanas években 85 millió dollár értékű Material Girl zenei szuvenírt adott el. 

A bíró ugyanakkor helyt adott annak a kérelemnek, hogy egy októberi meghallgatáson újratárgyalják a merchandise értékesítés kérdését. Ha akkor is az LA Triumph mellett foglal állást a bíróság, akkor könnyen lehet, hogy a Material Girl Brand névváltoztatásra kényszerül.

Kép forrása: Wikipédia

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek