800 dollárt fizetett egy iPad készülékért egy vásárló az amerikai Best Buy áruházlánc egy üzletében, amelyről otthon derült ki, hogy hamisítvány. A készülék nem kapcsolt be, nem volt a dobozában hálózati kábel és a használati útmutató is szinte teljesen hiányzott. A férfi visszavitte az üzletbe a terméket, ahol a szakemberek megvizsgálták, majd közölték vele, „nem is fog bekapcsolni, mert hamisítvány”. A vásárló ezt követően megpróbálta kicseréltetni a készüléket, de csere helyett azzal vádolták az áruházlánc eladói, hogy a megvásárolt eredetit otthon kicserélte, és most a hamisat próbálja meg visszaáruzni. Később, a frusztrált vásárló egy üzenetet kapott az üzletlánctól, miszerint további 5-6 hasonló eset is történt, így felismerték, hogy probléma lehet a termékbeszerzéssel.

A tanulság? Még a megbízhatónak tűnő üzletek árukészletébe is utat találhatnak a hamisítványok. Ezért dobozban értékesített termékek, különösen a nagyobb értékű elektronikai cikkek esetében érdemes még a helyszínen, egy eladó jelenlétében(!) felnyitni a csomagot, hogy megbizonyosodjunk arról, minden benne van-e és üzemképes-e a megvásárolni kívánt árucikk.