A fenti mondat a Google vezér, Eric Schmidt szájából hangzott el az Edinburghban rendezett televíziós fesztiválon, és a jelek szerint annak a sok évnek a lezárására hivatott utalni, amely idő alatt a keresőóriás komoly (jogi) harcokat folytatott a szórakoztatóipar érdekvédelmi szerveivel arról, vajon megtesznek-e mindent, ami lehetőségükben áll, hogy a kalózkodást akadályozzák. Hogy melyik fél hogyan foglalt állást, azt nem nehéz kitalálni. A lényeg, hogy ezeknek a csatározásoknak az lett az eredménye, hogy a Google is kénytelen volt valamelyest változtatni eddigi stratégiáján.

A cég tavaly decemberben jelentette be kalózkodás elleni intézkedési terveit. Ennek keretében például szigorította az Autocomplete rendszerben megjelenő keresési találatokat, és tiltólistára pakolt néhány a torrentekhez, illegális letöltéshez kapcsolódó kifejezést, amelyeket immár nem ajánl fel automatikusan a keresőszavak begépelése során. Ezzel párhuzamosan pedig elindult a Music Rich Snippets rendszer is, amely a legális zenei tartalomszolgáltatók keresési találatok közötti jobb megjelenítését hivatott segíteni. Egy intézkedésként elhatározták, hogy komolyabban érvényesítik a hirdetési felületük (AdSense) tiltó szabályait. Hivatalosan tilos Google hirdetéseket megjeleníteni az illegális tartalmat közlő weblapokon, ám a cég ritkán ellenőrizte, hogy a tiltást betartják-e. A HENT híroldalán olvasható friss hír szerint ennek az idei évben már valóban elkezdtek érvényt szerezni.

Végül, még tavaly közölték, hogy 24 órára csökkentik azt az időt, amelyen belül vállalják, hogy a jogtulajdonosi panaszt követően eltávolítják a jogsértő linkeket. A Google hivatalos blogja szerint ez a reakció idő ma már jóval 24 óra alatt van. Schmidt az edinburghi közönséggel azt tudatta, gyakran alig 4 órán belül eleget tesznek a panasznak.

Hogy a bevezetőhöz visszatérjünk egy pillanatra, a Google persze nem teljesen érdek nélkül igyekszik a jogtulajdonosok kedvében járni. Nem titkolt célja, hogy üzleti partnereket szerezzen a Google TV, a Google Music, a Google Books és a YouTube szolgáltatásaihoz. A Google TV például hamarosan elindul Európában is (elsőként Nagy-Britanniában), és ezt tartalommal is meg kell tölteni...