Egyre több, Christian Louboutin cipőket, Louis Vuitton táskákat és egyéb hamis termékeket eredetiként értékesítő weboldal hoz létre magának rajongói profilt a Facebookon – írja a Fame Appeal portálon megjelent cikkre hivatkozva a HENT saját híroldalán. Ezek a profilok rendkívül megtévesztőek: feltüntetik az ismert márka logóját, termékfotóit, így a legitimitás látszatát keltik a fogyasztókban, különösen akkor, ha hirdetésként vagy keresési találatként megjelennek a felületen.

A Facebook üzemeltetői nem vonhatók felelősségre az illegális tevékenységet folytatók közösségi jelenlétéért. A cég jogi nyilatkozata szerint a jogtulajdonosok jelenthetik, ha visszaélést tapasztalnak, és ez esetben törlik a hamisítók regisztrációját. Danielle Phillips, divatjogi szakértő szerint azonban ez kevés. Az egyszeri felhasználó ugyanis nem jelentheti, ha ilyen jellegű visszaélést tapasztal.

Bár nem tudjuk mennyire lenne követhető és hitelesíthető a panasz, ha ezt a visszajelzési csatornát megnyitnák a felhasználók előtt, tény, hogy a végeláthatatlan számú felhasználó és hasonlóan rengeteg rajongói profil között komoly erőforrást igényelne, hogy megtisztítsák a felületet a visszaélőktől. Ez, hatékonyabb lehet, ha a tagokat is közreműködésre bíztatják.