Melyik a kisebbik rossz? Ha az internetes rendelés után kézhez vett termék hosszas szemrevételezés válik gyanússá, vagy ha megérkezik a csomag, és azonnal tudod, hogy csúnyán átvertek? Mai bejegyzésünkben az utóbbira mutatunk példát: hát így kell kinéznie egy iPhone 5 csomagolásának?!

A bevezetőben feltett kérdésre válaszul, persze, az a jobb, ha azonnal gyanút fog a vevő, mert akkor a legrövidebb időn belül élhet fogyasztói jogaival, panaszt tehet az eladónál és kérheti pénze visszatérítését. Az alábbi videót készítő vásárló is így tett: jelentette az eladót az eBay-nél és kérvényezte a vételár megtérítését. (Ha eBay-en vásároltok, jó, ha tudjátok, hogy ezekre van lehetőségetek!)

Na de lássuk mi történt! A vásárló az Apple legújabb készülékét, egy iPhone 5-st rendelt az eBay-ről. Mint mondja, az eladó megbízhatónak tűnt: nem sok, de 100 százalékos pozitív vevői értékeléssel rendelkezett. Bár a vásárlónak picit gyanús volt, hogy kínai a kereskedő, úgy döntött, ad egy esélyt. A csomag kézhez vétele után aztán kiderült, hogy nem kellett volna. A telefon egy gagyi, egyszerű fehér papírdobozban érkezett, amely azonnal gyanússá vált. Se logó, se termékinformációk, se tartozékok. A kicsomagolás után egy eredeti telefonnal összevetve aztán még nyilvánvalóbb lett a hamisítás. A kamu iPhone színe eltérő, hátlapja karcos, alkatrészei kattognak, zörögnek. Az sajnos nem derül ki, egyáltalán működik-e a készülék, de a kijelző alapján gyanítjuk, hogy nem.