A Warner Bros kutatási adatokkal igazolja, hogy megzavarhatja a mozi nézőket, ha egyszerre két film kerül forgalomba, amelynek hobbitok a főszereplői. A Tolkien mesét gyártó stúdió egy ZS kategóriás filmgyártó ellen pereskedik.

Mint november elején mi is megírtuk, A hobbit - Váratlan utazás című filmet gyártói pert indítottak az Asylum stúdió ellen, amely a Tolkien adaptáció bemutatójának időpontjára időzítve tervezi bemutatni Age of the Hobbits című produkcióját. Az Asylum híres arról, hogy a nagy költségvetésű mozik körüli érdeklődést meglovagolva, az azokra hasonlító filmeket, ún. mockbustereket gyárt és terjeszt.

A Warner Bros, New Line Cinema, MGM és a producer Saul Zaentz a hobbit kifejezés védjegyjogaira hivatkozva nyújtotta be keresetét, ám azon érvük alátámasztásához, miszerint az utánzat produkció komoly károkat okozhat a védjegyjogosultaknak, igazolniuk kell, hogy az Asylum filmje alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. A felperesek szerint a kevésbé tájékozott nézőket igenis megzavarhatja a kisköltségvetésű utánzat.

Ennek bizonyítására a Nielsen piackutatóval felmérést készítettek, mégpedig a következő módon: egy tesztcsoport és egy kontrollcsoport tagjai számára az Asylum mozijának plakátját mutatták meg, és arra kérdeztek rá, vajon a film a Warner Bros., a New Line, az MGM, Saul Zaentz Co. és Peter Jackson Tolkien meséje alapján készült produkciója-e. A tesztcsoportnak mutatott képen az Age of the Hobbits cím szerepelt, míg a kontrollcsoportnak mutatón plakáton a címet Age of the Java Men-re módosították.

Az eredmények szerint a tesztcsoport 30 százaléka kötötte a hobbitos címet Jackson filmjéhez, míg a kontrollcsoportban ez az arány csak 6 százalék volt. Ennek alapján a Warner azzal érvel, hogy minden negyedik fogyasztó beleesik a kevésbé tájékozott kategóriába, s mint ilyen, megtéveszthető.

A bíróság előre láthatóan december 14-e körül, A hobbit - Váratlan utazás amerikai bemutatójának időpontja körül hoz majd döntést az ügyben.

(VIA: THR)