A világcég az év elején összesen 155 domain név tulajdonosait fogta perbe, mert azok hamisított Gucci-termékeket árultak, illetve közreműködtek azok eladásában. A floridai szövetségi bíróság döntése értelmében, az oldalaknak mennie kell, sőt hatalmas összegű kártérítést is fizetniük kell.

Az amerikai Fort Lauderdale (Florida) szövetségi bírósága úgy ítélte meg, hogy az érintett cégek valóban megsértették a cég szellemi tulajdonjogait, lemásolták a divatmárka hirdetéseit, a logót, az áruk fényképét, a leírásokat, sőt a legtöbbjük a Gucci nevet is belefoglalta a saját webcímükbe. Az illegális kereskedőoldalakat egyébként brit, kanadai, francia, olasz, japán, amerikai regiszterekben, illetve a Kókusz-szigeteken jegyezték be.

Az ítélet 30 napos határidőt adott a törvénytelenül működő portálok bezárására, és a tulajdonosokat összesen 144,2 millió dollár kártérítés megfizetésére kötelezi. A Gucci elnök-vezérigazgatója örvendetesnek nevezte a döntést, és közölte, hogy világszerte folytatják a küzdelmet a hamisítás ellen. A vállalat külön nyilatkozatban állapította meg, hogy az elmarasztalt portálok visszaéltek a Gucci kivételes alkotóerejével, és ily módon sokat ártottak a konszern hírnevének, a jól ismert védjegynek, a cégről alkotott képnek, amely a kitűnő minőségű, „Made in Italy”-jelzést viselő kézműves áruknak köszönhető.

via: vogue