Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A hamis nézettségi adatok ellen küzd a YouTube

A 21. század világában ahhoz már hozzászokhattunk, hogy nem csak a fizikálisan létező termékeket hamisítják, hanem az egyéb digitális tartalmakat is, de arra talán nem is gondolnánk, hogy vannak, akik olyan elvont dolgokat hamisítanak, mint például egy videó nézettsége. Egyre többen gondolják azonban, hogy a YouTube kínálta hirdetési pénzekért cserébe megéri meghamisítani a feltöltött kisfilmek nézettségi adatait. Éppen ezért indított nagyszabású akciót a Google tulajdonában lévő videó-megosztó portál, amelynek célja, hogy kiszűrje a hamis látogatottsági adatokat.

0 Tovább

Törölte a Chrome bővítménytárából a torrenttel összefüggésbe hozhatóakat a Google

Szerzői jogi aggályokra hivatkozva jelentős takarítást végzett a keresőóriás Chrome névre hallgató böngészőjének bővítménytárában. Olyan kiegészítéseket tiltottak le, amelyek összefüggésbe hozhatóak a nagy torrent oldalakkal, mint amilyen például a Pirate Bay.

0 Tovább

A Yahoo lekoppintotta a Gmailt?

A múlt hét folyamán a Yahoo levelezőszolgáltatásának 16. születésnapja alkalmából jelentősen újraformázta annak felületét. A lépéssel alaposan meglepték a rendszer 275 millió felhasználóját, persze nem csak azért, mert átalakítottak, illetve megszüntettek bizonyos szolgáltatásokat, hanem azért is, mert jórészük úgy véli, hogy az új felület egy szimpla Gmail koppintás.

0 Tovább

Elindult itthon is a Google Play Music

A mai napon újabb lehetősége nyílott a legális letöltésre, illetve streamingszolgáltatás igénybevételére a hazai zenerajongóknak. Ugyanis Magyarországon is elindult a Google Play Music, amiben egyrészt pénzért vásárolhatunk, másrészt ingyen tárolhatunk zenéket a Google Play zenei szekciójában. Sőt, havidíjért személyre szabott rádiót is kapunk.

0 Tovább

A filmgyárak célkeresztjében a Google

Az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA) tegnap nyilvánosságra hozott jelentésével a Google keresőóriás felelősségét firtatja abban, hogy a kalózoldalak könnyen elérhetőek az interneten.

Miközben az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma (Commerce Department) különböző jogi lehetőségeket fontolgat a szellemi tulajdon hatékonyabb védelme érdekében, az MPAA mintha ötleteket szeretne adni a döntéshozóknak. Tegnap publikált kutatásuk megállapítja, hogy az illegális tartalmakat kínáló URL-ekre az esetek 82 százalékában a Google segítségével jutnak el a felhasználók.

Ebben önmagában semmi meglepő sem lenne, de ha figyelembe vesszük, hogy alig egy hónapja azt írták a Minisztériumnak, hogy a „vállalati etika” jegyében az „internetes ökoszisztéma” minden szereplőjének együtt kell működnie a kalózkodás ellen, akkor sejthető: a keresőcégeken keresztül terveznek újabb lépéseket tenni a webes kalózkodás visszaszorítása felé.

Erre politikai szándék is mutatkozik. Kalifornia állam demokrata párti kongresszusi képviselője, Adam Schiff szerint „a kutatás eredményei azt mutatják, hogy a keresőmotorok üzemeltetőinek sokkal többet kell tenniük, hogy ne vezessék a felhasználókat törvényen kívüli webhelyekre. Mindenki csak nyerhet, ha a legális tartalom felé terelik a forgalmat: a tartalmak előállítói, az amerikai gazdaság és maguk a fogyasztók is.”

A Google nem kommentálta a friss bejelentést, ám néhány hete publikált saját jelentésében arra a következtetésre jutott, hogy a keresőmotorok nem játszanak jelentős szerepet a kalózoldalak forgalmában. Hangsúlyozták, hogy saját keresőjüket folyamatosan a legális tartalmak preferálása irányába fejlesztik, és a jogtulajdonosok találat-eltávolító kérelmeinek is helyt adnak.

Az MPAA ugyanakkor rámutatott, hogy a 2012 nyarán a Google algoritmusában bevezetett változások nem értek célt. Álláspontjuk szerint „nincs bizonyíték rá”, hogy a keresési találatok között csökkent volna a kalózoldalak előfordulási gyakorisága.
VIA: Wired

0 Tovább
«
12

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek