A múlt hét folyamán a Yahoo levelezőszolgáltatásának 16. születésnapja alkalmából jelentősen újraformázta annak felületét. A lépéssel alaposan meglepték a rendszer 275 millió felhasználóját, persze nem csak azért, mert átalakítottak, illetve megszüntettek bizonyos szolgáltatásokat, hanem azért is, mert jórészük úgy véli, hogy az új felület egy szimpla Gmail koppintás.

A tiltakozó felhasználók szerint, ha a Gmail felületét szeretnék viszontlátni a levelezésük körül, akkor nem a Yahoo Mail-t használnák, hanem már régen beregisztráltak volna a Google-höz, és különben is kérik vissza a megszokott kialakítást és funkciókat.

Átlépve azonban a felhasználók szokásos, új dolgok iránt idegenkedésén, könnyen beláthatjuk, hogy a Yahoo Mail és a Gmail közötti hasonlóság jóval nagyobb, mint ahogy az a funkcionalitás okán feltétlenül indokolt volna. Persze a hasonlóság valószínűsíthetően nem is a véletlen műve, sokkal inkább a másfél éve kinevezett vezérigazgató befolyásának köszönhető, hiszen Marissa Mayer éppen a Google-től érkezett a Yahoohoz, sőt az ottani munkája során foglalkozott is a Gmail felhasználói felületével. Így nem csoda, hogy elképzeléseinek eredményei mindkét szolgáltatásban hasonlatosak lettek.

A kérdés azonban felvetődik: Belefér-e ez a fajta egyformaság két ilyen erős versenytárs között? Ennek eldöntését, már a kedves olvasóra bízzuk!

via: foxnews