Mi az, két marhahúspogácsa, saláta, sajt, uborka, hagyma és speciális szósz egy szezámmal szórt zsemlében? Nem, nem Big Mac, hanem Big King.
Mi az, két marhahúspogácsa, saláta, sajt, uborka, hagyma és speciális szósz egy szezámmal szórt zsemlében? Nem, nem Big Mac, hanem Big King.
Mint ahogyan arról a múlt hónap elején beszámoltunk, egy angliai jótékonysági tombola díjai közé kalandos úton egy hamis Burberry mackó is odakeveredett, amit a cég szemfüles munkatársai hamar ki is szúrtak, és el is koboztak. A szomorúnak tűnő történetnek azonban mégis jó vége lett!
Különös mesét szőtt az élet egy ártatlan plüssmackó köré. Történt ugyanis, hogy az angliai Horsham városában, egy jól menő fodrász, Kay Tyler jótékonysági vásárt készült szervezni a helyi iskola javára, egy kedves vendég pedig egy Burberry készítette medvét ajánlott fel. A teddy-mackóról azonban kiderült, hogy hamisítvány.
A fogyasztók megtévesztésére hivatkozva felszólító levelet küldött a Disney egy brit kiadónak, hogy vonja vissza a Disney Pixar meséire hasonlító címeit a forgalomból.
Brave kontra Braver
Misztikus, elvadult tájon álló vörös hajú, zöldruhás hercegnő, kelta jellegű betűk, Braver felirat - nem, ez nem a Disney Pixar stúdió meséje, a Brave (ami itthon Merida, a bátor címmel került forgalomba), hanem a brit Brightspark Production Ltd. 45 perces produkciója. A Brave mellett pedig más hasonló mesék is szerepelnek a brit kiadó címei között: a Tangled Up például nem keverendő össze a Tangled (Aranyhaj és a nagy gubanc) című mesével, ahogy a The Frog Princess sem azonos a The Princess and the Frog (A hercegnő és a béka) mesével, de a Little Cars sem Disney cím ellentétben a Cars (Verdák) cíművel.
Az amerikai fél felszólító levelet küldött a brit kiadónak, hogy távolítsa el a forgalomból a Disney filmekre hasonlító címeit. Ezek ugyanis a stúdió szerint alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére: a vevők a csomagolás alapján könnyen hihetik azt, hogy Disney mesét vesznek, ám megnézve már nem a megszokott Disney minőséget kapják.
A Brightspark kommentárja szerint a kiadó törekszik a megegyezésre a Disney-vel.
(Via: The Hollywood Reporter)
Világszerte egyre ismertebbek az ún. ötujjas cipők. Az alapvetően futócipőnek ajánlott, öt-öt kialakított lábujjal rendelkező lábbelikkel a Vibram robbant be a köztudatba. A trendi darab nem meglepő módon a hamisítók figyelmét sem kerülte el. A cég merész hamisítás elleni kampányáról mi is írtunk korábban, ma pedig egy vásárlói tapasztalatot mutatunk meg.
Az alábbi, vizuálisan néha kicsit nehezen követhető videó érdekessége, hogy a készítő hivatalos viszonteladótól rendelte ötujjas cipőjét. A kicsomagolásnál azonban gyanússá vált számára, hogy nincs a dobozban a tájékoztató füzetke és a cipők gumitalpa sem tiszta. Alaposabb szemrevételezésnél talált néhány további hibát az anyag és a gumitalp kidolgozásában is. Természetesen reklamált az értékesítőnél, ahol elismerték, az utóbbi időben több hamisítványt is találtak, és felajánlották, hogy kicserélik a hamis cipőt eredetire.
A tanulság? Mindig nagyon oda kell figyelni az online vásárlások során. Nem pusztán a kosár telepakolása előtt és közben legyünk figyelmesek, de a termék megérkezését követően is alaposan vizsgáljuk meg a kapott árut, hogy tényleg az-e, amit vártunk.
Utolsó kommentek