Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kínai vállalkozó lépne Steve Jobs örökébe

Fekete póló, sportcipő, farmer, technológiai víziók - ismerős? Nem, nem Steve Jobs lépett színpadra, hogy egy újabb csúcstechnológiás mobilt mutasson be, hanem Lei Jun, milliárdos kínai vállalkozó, aki igyekszik magát úgy pozícionálni, hogy a néhai Apple vezér örökébe léphessen.

Lei Jun színpadon

0 Tovább

Semmi sem lehetséges!

Eredeti márkák másolásából néha óhatatlanul is vicces megoldások születnek, például ha az ázsiai hamisítónak hiányosak a nyelvi ismeretei, esetleg ha úgy igyekeznek eladható terméket készíteni, hogy trendi márkákat ollóznak össze. Persze, hogy meddig vicces a dolog, az egy újabb kérdés: az alábbi termékek jogsértők, veszélyesek lehetnek, sőt egyes esetekben még a kegyeletsértés gondolata is felmerült bennünk.

A fenti hátizsákon a márkanév helyesen szerepel, ám az illegális gyártó a kihívásra ösztönző szlogent már nem jól másolta, így aztán a semmi sem lehetetlen helyett semmi sem lehetséges felirat került a termékre. A csíkok számát meg sem említjük...

0 Tovább

Babáznátok Steve Jobs-szal?

Döbbenetesen élethű Steve Jobs babával rukkolt elő egy kínai gyártó, az In Icons, aminek természetesen nem örül az Apple.  Az almás cég a terjesztés felfüggesztését kéri, arra hivatkozva, hogy „bármely játék, amely a cég logójával, a céghez kapcsolódó személlyel, annak termékének megjelenésével való hasonlóságot mutat, sérti az Apple jogait”.

Az 1:6 méretarányú műanyag figura egyébként, annyira valósághű, hogy az már szinte ijesztő. Az eBay-en 135 dollárért hirdetett mini Jobs csomagban van egy kék farmer barna övvel, egy fekete garbó, egy pár sportcipő, egy kereklencsés szemüveg, két alma (az egyikből egy falat hiányzik), egy bárszék és egy karikagyűrű. A baba végtagjai mozgathatók, kezei cserélhetők, így a figura a kívánt ikonikus Jobs-pózokba (prezentáció, állon támaszkodás, alma a kézben) állítható be.

Az In Icons 2012 februárjától forgalmazná a figurát, hacsak azt az Apple jogászai meg nem akadályozzák.  Ez egyébként 2010-ben egy másik gyártó Steve Jobs figurája esetében sikerült nekik, miután a kaliforniai törvények kimondják, egy személy nevének vagy arcképének termékeken való szerepeltetése az adott személy engedélye nélkül törvénysértésnek minősül. Steve Jobs halálával azonban egy új jogi helyzet állt elő, hiszen a volt Apple vezér sajnálatos módon már nem adhat vagy tagadhat meg ilyen engedélyt.

Hogy mi lesz a Jobs-babák sorsa, még kérdéses. Az In Icons vezetője, Tandy Cheung közölte, a gyártás már zajlik, ezért nem fogják visszavonni a figurát a piacról. Hozzátette, hongkongi ügyvédeivel konzultálva úgy véli, nem sérti az Apple jogait mindaddig, amíg a babával együtt nem szerepeltet Apple terméket is. Ezt pedig nem teszi. Érveik szerint Steve Jobs egy celebritás, nem egy termék, így személye nem védhető szerzői joggal.

Mivel az In Icons terméke esetében egyértelmű, hogy az Apple és Jobs ismertségének kihasználásán alapuló profitszerzés a cél, ha a bíróság elé kerül az ügy, érdekes lesz, milyen jogszabályokra, jogvédelmi kategóriákra hivatkozik majd egyik és másik fél.

(Via: Telegraph, The Next Web

0 Tovább

Steve Jobs tanácsai ázsiai gyerekeknek?!

Unalomig ismételtük már, hogy Kína mindent hamisít, többek között az összes népszerű Apple terméket. Ezúttal azonban nem egy iPhone vagy Macbook utángyártásáról van szó, hanem az idén elhunyt Apple-vezér, Steve Jobs nevét igyekeznek meglovagolni.

Történt ugyanis, hogy egy tajpeji kiadó gondozásában megjelent egy könyv „25 Lessons That Steve Jobs Taught the Young” címmel, amelyről mondhatni ordít, hogy Jobs-nak semmi köze hozzá. A könyvet egy Jao Tao nevű szerző jegyzi, és a fülszövegen – sosem találjátok ki – Barack Obama, az Egyesült Államok elnöke ajánlja a művet.

A 25 intelmet ugyanaz az Ecorebooks adja ki, amely egy korábbi hasonló próbálkozásával már befürdött. Az előző műnek a „Steve Paul Jobs's Eleven Pieces of Advice for Young People Today” címet adták, és a borító szerint az Amazon sikerlistáján szereplő alkotás kínai fordítása. Az írója egy bizonyos John Cage, aki állítólag a Stanford Egyetemen végzett, és gazdasági-pénzügyi magazinok főszerkesztőjeként dolgozik.

11 jó tanács fiataloknak... (Forrás: Ecorebooks)

A Reuters szerint a 11 jó tanácsot, amelyek között olyanok szerepeltek, mint „hallgass a szívedre, és tedd, amit szeretnél” kínai és tajvani könyvesboltokban forgalmazták, és a benne szereplő gondolatok valójában kínai történelmi személyekhez kötődő anekdoták és aforizmák voltak. Miután ez utóbbi könyvnek az angol nyelvű médiában is híre ment, kiderült a visszaélés, és az alkotás eltűnt az ázsiai üzletek polcairól.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek