Fekete póló, sportcipő, farmer, technológiai víziók - ismerős? Nem, nem Steve Jobs lépett színpadra, hogy egy újabb csúcstechnológiás mobilt mutasson be, hanem Lei Jun, milliárdos kínai vállalkozó, aki igyekszik magát úgy pozícionálni, hogy a néhai Apple vezér örökébe léphessen.

Lei Jun színpadon

Lei Jun egy multi milliárdos kínai vállalkozó, akinek cége, a Xiaomi tavaly több millió darab, az iPhone készülékekre hasonlító mobiltelefont adott el Kínában. A kínai lapok a vállalkozást egyenesen a kelet Apple-jének minősítik, és Lei igyekszik nem rácáfolni az összehasonlításra. A cég termékbemutatóin fekete pólóban, farmerben és sportcipőben lép színpadra, és a néhai Steve Jobs-hoz hasonlóan látnoki kijelentéseket tesz arról, a Xiaomi újításai, hogy fogják forradalmasítani a mobilkommunikációt.

Lei Jobs iránti szenvedélye még főiskolai évei alatt kezdődtek, amikor elolvasott egy könyvet az amerikai fejlesztőről. Az iskola befejezése után aztán gyorsan haladt előre az üzleti életben. A Xiaomi öt év alatt érte az egymilliárd dolláros forgalmat, a cég ma már 4 milliárd dollárt ér, tavaly 2 milliárd dollár értékben adott el telefonokat, és könnyen lehet, hogy idén meg tudja duplázni forgalmát.

Lei nem egészen hamisítványokat kínál, bár egyértelmű, honnan merít ihletet. Trükkje, hogy az Apple termékekre hasonlító készülékeket kínál azoknál olcsóbban, ráadásul Jobs fellépését imitálva maximálisan átadja az Apple márkával járó életérzést azoknak is, akik egyébként nem engedhetik meg maguknak a drága amerikai terméket. Hogy jól csinálja, azt a cég forgalma nem is bizonyíthatná ékesebben. Az is érthető, hogy Jobs felé példaképként fordul bármely vállalkozó, azt azonban lássuk be, hogy ha már az öltözködését is majmolva valaki, az már kissé ijesztő…

(Via: The New York Times)