Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ötleteket lop a hamisítóktól a Rovio

Nem ijed meg a hamisítóktól napjaink egyik legsikeresebb mobiltelefonos játékát fejlesztő Rovio. Az Angry Birds tulajdonosa keresi az együttműködést, sőt attól sem riad vissza, hogy saját célra hasznosítsa a hamisítók ötleteit.

A hamisítás kihasználását és a hamisítókkal történő együttműködést követné stratégiakánt az Angry Birds fejlesztője Kínában. Az ázsiai ország a Rovio második legnagyobb piaca: az Angry Birds több mint egymilliárd letöltéséből 140 milliót Kínából indítottak. A kereslet óriási, a játékfiguráktól a kalandparkig terjedő kínálatot azonban egyelőre a hamisítványok elégítik ki.

Angry Birds torták egy kínai cukrászdában (Forrás: Flickr)

A Rovio marketing szakértőjét viszont nem keseríti el a hamisítvány dömping, ami Kínában fogadja. Peter Vesterbacka szerint az a tény, hogy lépten-nyomon Angry Birds hamisítványokba botlik, bizonyíték arra, hogy óriási piaci lehetőség van az országban a játékhoz kapcsolódó termékek forgalmazására. A cég a piac lehetőségeinek kihasználására azonban sajátos módot választott: csak a veszélyes termékeket gyártó hamisítók ellen indítanak hatósági eljárást, a többi hamisítóval megpróbálnak partnerekként együttműködni.  A korábbi jogsértőkkel szerződést kötnek gyártási tevékenységre, néhánynak pedig hirdetési lehetőséget kínálnak a Rovio felületein.

A Rovio stratégiájának egyik legkülönösebb eleme a „hamisítók hamisítása”. A cég kínálatában például azóta szerepelnek Angry Birds lufik, mióta Vesterbacka egy kínai látogatása során hamisítványokra bukkant ezekből. Felismerve a lufikban rejlő lehetőséget, ma már hivatalos darabok is kaphatók.

Angry Birds kitűzök (Hamisítványokról készült tovább képekért kattints IDE!)

Vesterbacka szerint a cég jelentős reményeket fűz a hivatalos Angry Birds üzletek kínai megnyitásához. Júliusban Sanghaj és Peking városaiban nyílik meg az első két üzlet, de ezek száma a következő évben eléri majd a százas nagyságrendet. Ráadásul a tervek szerint októberben a hivatalos kalandparkot is átadják.

A marketing szakértő szerint egyfajta oktatási programmal indítanak az üzletek megnyitásakor, amelynek során oly módon próbálnak rámutatni a hamis és az eredeti különbözőségére, hogy az előbbit cikinek, utóbbit viszont trendinek érezzék a fogyasztók. Vesterbacka szerint olyan ez, mint a divatban: nem mindegy, hogy az új kollekció, vagy a tavalyi darabjait hordod: a legújabb dizájn, és így az eredeti termék menővé teszi, a lejárt kollekció, és így a hamisítvány viszont az ellenkező hatást éri el.

(Via: Reuters)

0 Tovább

Hamis focimezt és ruhát foglalt le a NAV

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei közúti ellenőrzés során állítottak meg egy szlovák kamiont, amelynek rakterében 31 millió forint értékű hamis ruházati cikkeket és focimezeket találtak.

Az ellenőrzést Nagylak térségében tartották. A megállított szlovák állampolgárságú féri által vezetett szintén szlovák honosságú tehergépjármű okmányai szerint textilárut szállított Törökországból Szlovákiába. A pénzügyőrök kockázatelemzés alapján a járművet felnyitották és arra lettek figyelmesek, hogy a ruházati termékek között világmárkák logójával ellátott termékek is vannak, ezért tételes vizsgálatot tartottak. A szigorított ellenőrzés során a rakományból előkerült összesen 520 darab EB focimez, valamint 7739 darab márkavédett jelzésű szabadidő ruha, farmernadrág, alsónadrág, férfi ing, póló, sál és öv.

A szakértő előzetes véleménye alapján valamennyi focimez szerzői jogvédelem alá esik, a többi ruházati termék hamisítvány. A pénzügyőrök a több mint 31 millió forint piaci értékű ruhaszállítmányt lefoglalták, a pénzügyi nyomozók ismeretlen tettes ellen szerzői jog megsértése, valamint áru hamis megjelölése bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt eljárást indítottak.

Az alábbi videó a lefoglalt hamisítványokról készült.

(Forrás: NAV)

0 Tovább

Nyári üdvözlet a rendőrségtől

Nyaralók figyelem! Bármennyire is csábító a külföldi bazárokban, szuvenír shopokban a Lewis Vuitton táska és az Adidas lábbeli, mondjatok nemet a hamisra.

Beköszöntött a július, így ténylegesen elkezdődik az igazi nyaralási szezon (amihez a hőmérséklet is passzol)! Bel- és külföldi nyaralásaink során azonban számos hamisítvánnyal találkozhatunk a turistákat megcélzó szuvenír üzletek környékén. Az alább bemutatott - stílusosan üdvözlőlap formára szabott - kampányanyag szerint azonban vásárlás előtt érdemes feltenni magunknak a kérdést: biztos, hogy hamisítványra akarjuk költeni a nyaralásra összegyűjtögetett pénzünket?!

Az üdvözlőlapot a skót rendőrség használta egy kampánya során, és arra hívja fel a figyelmet, hogy a hamisítás nem áldozatok nélküli bűntett. A hamisítás összefonódott a szervezett bűnözéssel, így a hamisítványok megvásárlása akár olyan súlyos bűncselekményeket is támogathat, mint a fegyver-, drog- és emberkereskedelem.

0 Tovább

Két fiúbanda ugyanazzal a névvel?!

A brit X Faktor kedvencei és egy amerikai fiúbanda pereskednek egymással a bíróságon, ugyanis mindkét csapat a One Direction nevet használja. A kérdés az, melyikük kezdte előbb.

One Direction US vs. One Direction UK

A pert az amerikai One Direction kezdte: 1 millió dolláros keresetet nyújtott be a brit csapat ellen annak okán, hogy utóbbiak amerikai piacon történő megjelenése súlyosan sérti a jogaikat, továbbá összezavarja a fogyasztókat. Az amerikai banda szerint a nevet ők használták előbb nyilvánosan, lemezük ugyanis 2011 februárjában jelent meg először az iTunes kínálatában.

A brit X Faktor atyja, Simon Cowell és kiadója azonban máshogy látják az ügyet. A brit One Direction jogi képviselői szerint ugyanis a csapat már a tévés vetélkedő előtt is használta a nevet: 2010 nyár végén és őszén már Facebook, Twitter és YouTube fiókat is létrehoztak, amely az amerikai fogyasztók számára is elérhető volt.

Nem a One Direction esete az első egyébként a popzene történetében, ahol előadók vitatkoznak választott neveiken. Hasonló per zajlott a Dinosaur és a Dinosaur Jr., a Death from Above és a  Death from Above, valamint a Galaxie 500 és a Galaxie között. További érdekesség, hogy számos ismert zenész hasonló névvita után futott be. A Pink Floyd, a The Grateful Dead és a The Chemical Brothers olyan néven kezdték, amelyet más is használt.

A brit One Direction legismertebb száma:

Dal az amerikai One Direction-től:

(Via: THR)

0 Tovább

105 millió forint értékű hamis ruhát fogott a NAV

Nem jutott el a szlovák címzetthez az a kamion, amelyiket Törökországban pakoltak tele több mint 23 ezer darab védett márkajelzéssel ellátott textiláruval, mert a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Főigazgatóságának pénzügyőrei az M1-es autópálya lébényi pihenőjében lekapcsolták

A NAV közleménye szerint  a szlovák rendszámú tehergépjármű a menetlevél szerint Törökországból származó gyűjtőárut szállított Szlovákiába. A pénzügyőrök a tételes vizsgálat során a konténerben összesen 22266 darab, az eredetire megtévesztően hasonlító, többek között Hupikék Törpikék, Verdák ábrás gyermek szabadidő együttest; többféle, pl. Barca, Real Madrid ábrás védjeggyel ellátott sálat; Pepe Jeans, Guess feliratos pólót; Tommy Hilfiger védjegyes farmert és inget; Burberry és Louis Vuitton feliratos ruha együttest; Puma, Nike, Converse és Adidas feliratos nadrágot, valamint Versace védjegyes ágynemű garnitúrát találtak.

A hatóság az összesen 105 millió forint értékű hamis árut lefoglalta, és az ügyet - áru hamis megjelölése bűncselekmény gyanúja, valamint szerzői vagy szerzői joghoz kapcsolódó jogok megsértése miatt feljelentéssel átadta a NAV illetékes Bűnügyi Igazgatóságának.

TOVÁBBI FOTÓK AZ AKCIÓRÓL A NO KAMU FACEBOOK OLDALÁN!

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek