Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

16 millió dollárnyi hamis bourdeaux-i fogás Kínában

Ha eredeti lenne, a piacon 16 millió dollárt érne az a 10.000 palacknyi hamis Chateau Lafite (first-growth, azaz első osztályú eredet megjelöléssel ellátott bordeaux-i, az árverések kedvence), melyet a kínai Zhejiang tartományban foglaltak le a héten.

0 Tovább

Fémhulladékból épült a hamis Lamborghini Reventon

Kína messze földön híres arról, hogy minden terméket hamisít, ami valaha is piacra került. Egy 28 éves fiatal farmer azonban új szintre emelte a hamisítást: fémhulladékból épített saját Lamborghini ritkaságot.

A Reventon névre keresztelt modellből a Lamborghini összesen 21 darabot értékesített. Az 1,7 millió dollárba kerülő autóritkaságból kettő került forgalomba Ázsiában. Ezek száma nőtt most háromra azzal, hogy egy 28 éves helyi fiatalember az eredeti formatervezést követve elkészítette a jármű utánzatát. Wang Jian kalkulációi szerint 12 ezer dollárt költött autójára, amelyet használt autóalkatrészekből rakott össze és fémhulladékból kalapált a kívánt formára. Az autó alvázához egy Volkswagen Santana szolgáltatta az alapot, míg a motor egy Nissan kisteherautóból származik.

A kocsira, ahogy a képeken is látszik erősen ráfér még a csinosítás. Ütött-kopott ipari jellege azonban nem is baj, hiszen tulajdonosa - akinek egyébként nincsen jogosítványa, így forgalomban nem is használhatná az autót - gazdálkodóként vetőmagokat és növényvédő-szereket szállít vele.

(Via: inSign.com)

0 Tovább

Több a hamis bor Kínában, mint az eredeti

Bár az egy főre jutó borfogyasztás alig éri el az évi egy litert Kínában, szakértők szerint az ázsiai ország 2014-re már a világ hatodik legnagyobb borfogyasztó nemzete lehet. A borkultúra terjedésével párhuzamosan azonban a borhamisítás is virágzásnak indult.

Az ismert márka, a magas ár, és az ital színe, ami jelenleg meghatározza a minőségi bort a kínai fogyasztók szemében. Igen, a színe is, ugyanis úgy tartják, a fehérbor női bor. A helyiek jelentős társadalmi presztízst tulajdonítanak az italnak, sokan jelentős összeget hajlandóak megadni egy nemes francia borvidékről származó italnak. Bár a borkultúra egyelőre még gyerekcipőben jár Kínában, a kereslet már most is meglehetősen nagy, így a hamisítók is lecsaptak a jövedelmező üzletre.

Az AFP hírügynökség által megszólaltatott szakértő szerint a kínai fogyasztóknak van miért óvatosnak lenni. Példának okáért több 1982-es Chateau Lafite Rothschild bor került piacra az ázsiai országban, mint amennyit Franciaországban összesen palackoztak.

A hamis italok kínálata a legrosszabbtól a legjobb minőségű termékig változik. Ugyanígy az áruk is: hamis ital 90 jüanért, de 35 ezer jüanért is kapható. A szakértők tapasztalatai szerint egyes hamisítók meglehetősen alacsony áron értékesítenek borokat, amelyeket az eredeti italok nevéhez hasonlító nevekkel látnak el megtévesztő módon: így Lafite helyett például Laffite vagy Lafitte elnevezéssel hozzák forgalomba italaikat. Mások az eredeti palackokat használják a hamisításhoz: az üres üvegeket felvásárolják, feltöltik egy gyengébb minőségű borral, majd az eredeti palack eredeti címkéje szerint értékesítik. Megint mások úgy értékesítenek fajbort, hogy az ital cukrozott vízzel hígított, mesterséges színezéket és ízfokozókat is tartalmaz.

Érdemes jól megvizsgálni, a baloldali hamis!

Romain Vandevoorde borimportőr szerint a kínai hamisítók termékei esetében sokszor egyértelmű a hamisítás ténye, de mint mondta, képesek arra is, hogy még a legjobb borkóstolókat is összezavarják.

0 Tovább

Rágó a borban... Fúj!

Alkoholhamisítási ügyletet derítettek fel a brit hatóságok, miután egy liverpooli vásárló rágót talált a megvásárolt boros palack alján. Fúj!

A hatóságok a fogyasztói bejelentést követően ellenőrizték a liverpooli üzlet árukészletét, és 50 palack hamis bort foglaltak le a helyszínen. Az italokat laborvizsgálatra küldték, mivel a felbontott palackoknak erősen ecetes szaga van. A hatóság a borosüvegek és a címkék állapotából arra következtetnek, hogy az üresen talált/megvásárolt eredeti palackokat a hamisítók újratöltötték, majd ismét lezárták. Az ellenőrök szerint a palackok és címkék állapota, valamint az üvegek lezárásának módja (műanyag fóliázás fedte a fémkupakot a megszokott fémkarikás rögzítés helyett) figyelmeztető jel arra, hogy az ital hamisítvány lehet.

0 Tovább

Betűzési hiba: az árulkodó jel

A hamisítók által gyakorta elkövetett hibáról olvashatunk a HENT egy friss hírében. A brit hatóságok hamis borokat foglaltak le a közelmúltban több nagyvárosban, így Brightonban, Londonban és Cardiffban is. Ezek első látásra elég meggyőzőnek tűnnek, ám tipikus példáját szolgáltatják annak, az átlag fogyasztó hogyan tudja megkülönböztetni a hamis terméket az eredetitől.

Az ausztrál Jacob’s Creek borok meglehetős népszerűségnek örvendnek a brit borfogyasztók körében, ezért a hatóságok óvatosságra intik a helyi vásárlókat. Bár az egészségügyi vizsgálatok szerint a hamis ital fogyasztásának nincs egészségkárosító hatása, a szakértők mégsem tanácsolják az ital megkóstolását, annak ugyanis az eredeti italtól eltérően rettenetes íze van.

Mivel az íz hiányosságaira csak a megvásárlás és felbontás után derülhet fény, még a megvásárlás előtt érdemes a palackok címkézését ellenőrizni. Azon ugyanis a származási ország nevénél sokatmondó betűzési hiba szerepel: „Wine of Austrlia” felirat jelzi a hamisítás tényét.

Ahogy a bevezetőben utaltunk rá ez a fajta betűzési hiba segíthet a hamisítványok megkülönböztetésében. Vásárlás előtt, ha kételelyek merülnek fel, érdemes bármely termék esetében megvizsgálni a vásárlói tájékoztató szövegezését. Ha az rossz magyarsággal van megfogalmazva, esetleg furcsa elűtési hibákat tartalmaz, akkor inkább ne vegyük meg a terméket. Ilyen hibát ugyanis egy eredeti gyártó sosem követne el, így biztosak lehetünk benne, hogy hamisítványról van szó.

Kép forrása: Daily Mail

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek