Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Eredeti, mégis hamis; hamis, mégis eredeti

Egyszer már írtunk arról, hogy hogyan jön össze a hamisítás és a művészet. Ma egy újabb ilyen sztorira bukkantunk, amelyben a brand-rajongók, az autók és a fotográfia szerelmesei is kedvüket lelhetik. Szeptember 8-án érdekes tárlat nyílt a New York-i Mary Boone Galériában. Luis Gispert amerikai fotográfus Decepcion című kiállításán olyan fotókat csodálhat meg a látogató, amelyeken az ismert márkák iránti emberi szenvedély, pontosabban a védjegyjogi jogsértések egy sajátos formája jelenik meg.

A fotós autóbelsőkről készített éppen egy sorozatot, amikor egy fehér Cadillac Escalade típusú járműnél valami váratlanba botlott. Az autó belső kárpitozása a Louis Vuitton és Takashi Murakami 2009-es közös kollekciójának mintájával volt borítva. A kocsit természetesen nem az LV tervezte, sőt engedélyt sem adott a híres logó felhasználására, ám a fotós úgy érezte, megér egy projektet a téma. A következő évben végig járta az ország összes nagyobb autó kiállításait, ahol olyan szokatlan megoldásokat örökített meg, mint a Burberry mintás BMW vagy a Gucci-témájú Mercedes.

Az autók után azok tulajdonosaira fordította figyelmét, akiknek márkaszenvedélye a legkülönbözőbb formában jelent meg. Így például lencsevégre kapott egy floridai delaert, akinek otthona a padlótól a plafonig Versace mintás, vagy az alábbi képen látható hölgyet, akinek ruhája bizonyosan nem a francia divatház kollekciójából került ki.

0 Tovább

Szigorúan nem hamis dizájner táskák

Nem hamisíthatod a divatot (You can't fake fashion) címmel közös kampányt indított az eBay és az amerikai tervezők képviseleti szerve, a Council of Fashion Designers of America (CFDA). A program célja, hogy felhívják a figyelmet a hamisítás problematikájára, egyúttal tisztelegjenek az eredeti dizájn ötletek előtt.

A kampány keretében egy egyedülálló táska kollekció is bemutatásra kerül, amelynek első darabjai július közepén kerültek fel az aukciós portál kínálatába. A kollekció megalkotásában 50 tervező vett részt, köztük Donna Karan, Jason Wu, Tommy Hilfiger és a Coach dizájnerei. Trendhirdető darabjuk a fenti 100% pamut válltáska, amely úgy tűnik kelendő, hiszen már csak kallódó darabokat lehet beszerezni az eBay-en.

A tervezők neve által fémjelzett darabok 150, a standard táskák 35 dolláros áron kerültek forgalomba. A bevételből a CFDA alapítványát támogatják.

0 Tovább

Még a New York-i divatgurukat is átverik a hamisítók

Talán emlékeztek arra a Szex és New York epizódra, amikor Samantha meggyőzi Carrie-t, hogy vegyenek az egyik világmárkát koppintó hamis táskát egy utcai árustól, ám Carrie végül nem megy bele az üzletbe, mert neki szüksége van arra a tudatra, hogy az eredetit birtokolja.

Mostanság talán a nagy divatguru, Carrie is elbizonytalanodna, mert internetes oldalakon, elsősorban az eBay-en igazán kedvező árakon kínálják különböző világmárkák táskáit. Sokszor a legnagyobb szakértők sem tudják eldönteni, hogy igazival vagy hamisítvánnyal van dolguk. A New York Magazine néhány példát is talált arra, hogy még a szakértőket is átverik néha.

Az elismert divatfotós Karineh Gurjian-Angelo egy Yves Saint Laurent kézitáskát vett az eBay-en 300 dollárért. Nem volt benne biztos, hogy eredeti, amikor az interneten megvette, ám a kézhezvételkor minden kétsége elszállt. Biztos volt benne, hogy jó boltot csinált, hiszen potom pénzért jutott egy eredeti táskához. Az igazságra csak akkor döbbent rá, amikor letörött a táska füle, és elvitte a táskát javítani egy YSL márkaboltba. Ott ahelyett, hogy megjavították volna felhívták Gurjian-Angelo figyelmét, hogy hamisítványt birtokol. Az eladó ráadásul kioktatta a fotóst, fel hívva a figyelmét a rossz minőségű varrásra és a táska aljáról hiányzó dombornyomásra.

- Úgy éreztem magam, mint az iskolában az igazgatói irodában – mondta Gurjian-Angelo a New York Magazine-nak.

Nem járt sokkal jobban Vickie Laliotis divatblogger sem, aki egy Chanel táskát vásárolt az egyik helyi turkálóban. Megvizsgálta és azt gondolta eredeti, hiszen jó minőségű volt és a logót is a helyén találta. Ki is pengetett érte 100 dollárt. Később újra megvizsgálta és a varrásból, és egyéb elsőre fel nem tűnt jelekből arra következtetett, hogy hamisítványnal van dolga.

- Nem bírtam hordani. Úgy éreztem, hogy egy csaló vagyok – nyilatkozta Vickie.

A világmárkák képviselői szerint biztosra csak akkor mehetünk, ha márkaboltban vásárolunk. Más szóval akkor mehetsz biztosra, hogy eredeti táskát vásárolsz, ha van elég pénzed kifizetni a teljes árat, ahelyett, hogy jó üzletet csinál a piacon vagy a neten.

 

2 Tovább
12
»

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek