Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Eredeti, mégis hamis; hamis, mégis eredeti

Egyszer már írtunk arról, hogy hogyan jön össze a hamisítás és a művészet. Ma egy újabb ilyen sztorira bukkantunk, amelyben a brand-rajongók, az autók és a fotográfia szerelmesei is kedvüket lelhetik. Szeptember 8-án érdekes tárlat nyílt a New York-i Mary Boone Galériában. Luis Gispert amerikai fotográfus Decepcion című kiállításán olyan fotókat csodálhat meg a látogató, amelyeken az ismert márkák iránti emberi szenvedély, pontosabban a védjegyjogi jogsértések egy sajátos formája jelenik meg.

A fotós autóbelsőkről készített éppen egy sorozatot, amikor egy fehér Cadillac Escalade típusú járműnél valami váratlanba botlott. Az autó belső kárpitozása a Louis Vuitton és Takashi Murakami 2009-es közös kollekciójának mintájával volt borítva. A kocsit természetesen nem az LV tervezte, sőt engedélyt sem adott a híres logó felhasználására, ám a fotós úgy érezte, megér egy projektet a téma. A következő évben végig járta az ország összes nagyobb autó kiállításait, ahol olyan szokatlan megoldásokat örökített meg, mint a Burberry mintás BMW vagy a Gucci-témájú Mercedes.

Az autók után azok tulajdonosaira fordította figyelmét, akiknek márkaszenvedélye a legkülönbözőbb formában jelent meg. Így például lencsevégre kapott egy floridai delaert, akinek otthona a padlótól a plafonig Versace mintás, vagy az alábbi képen látható hölgyet, akinek ruhája bizonyosan nem a francia divatház kollekciójából került ki.

0 Tovább

Energiává alakultak a hamisítványok!

Nagyon pozitív végkicsengésű közleményt kaptunk ma a Kosmodisk-et gyártó Studio Moderna márkavédelmi képviseletétől. Az IPR Consulting szerint a magyar pénzügyőrök 3 tonna hamis gerincbántalmi eszközt foglaltak le a Liszt Ferenc repülőtéren, de ezek megsemmisítéséhez környezetbarát megoldást választottak.

0 Tovább

Madonna nem lehet anyagias lány?

Mindenki ismeri Madonna Material Girl című számát (alább meg is hallgathatjátok, amíg elolvassátok a bejegyzést). Ezt a két szót mindenki a popzene nagyasszonyához köti, éppen ezért érdekes az a bírósági ítélet, amiről friss hírében ír a Hollywood Reporter. Madonna ugyanis védjegyjogi vitába bonyolódott egy Los Angeles-i ruházati céggel, vajon ki birtokolja a Material Girl védjegyet.

A LA Triumph cég 1997 óta értékesít "Material Girl" márkajelzésű ruhákat, ráadásul az elnevezést védjegyként is regisztrálta. Madonna és cége, a Material Girl Brand viszont azt állította, övé a védjegy, mivel a kifejezést a popikon használta először 1985-ben megjelent dalában. Az énekesnő a bírósági meghallgatáson közölte, ő maga a Material Girl. 

Az eljáró bíró ítéletében elutasította Madonna érvelését. A bíró állásfoglalása szerint egy sikeres dal önmagában még nem képez védjegyet. Ugyanígy nem jogosít fel a kizárólagos védjegyhasználatra az sem, hogy a dal sikerének köszönhetően Madonna a nyolcvanas években 85 millió dollár értékű Material Girl zenei szuvenírt adott el. 

A bíró ugyanakkor helyt adott annak a kérelemnek, hogy egy októberi meghallgatáson újratárgyalják a merchandise értékesítés kérdését. Ha akkor is az LA Triumph mellett foglal állást a bíróság, akkor könnyen lehet, hogy a Material Girl Brand névváltoztatásra kényszerül.

Kép forrása: Wikipédia

0 Tovább

„Nem vagyunk ellenségek, segíteni szeretnénk”

A fenti mondat a Google vezér, Eric Schmidt szájából hangzott el az Edinburghban rendezett televíziós fesztiválon, és a jelek szerint annak a sok évnek a lezárására hivatott utalni, amely idő alatt a keresőóriás komoly (jogi) harcokat folytatott a szórakoztatóipar érdekvédelmi szerveivel arról, vajon megtesznek-e mindent, ami lehetőségükben áll, hogy a kalózkodást akadályozzák. Hogy melyik fél hogyan foglalt állást, azt nem nehéz kitalálni. A lényeg, hogy ezeknek a csatározásoknak az lett az eredménye, hogy a Google is kénytelen volt valamelyest változtatni eddigi stratégiáján.

A cég tavaly decemberben jelentette be kalózkodás elleni intézkedési terveit. Ennek keretében például szigorította az Autocomplete rendszerben megjelenő keresési találatokat, és tiltólistára pakolt néhány a torrentekhez, illegális letöltéshez kapcsolódó kifejezést, amelyeket immár nem ajánl fel automatikusan a keresőszavak begépelése során. Ezzel párhuzamosan pedig elindult a Music Rich Snippets rendszer is, amely a legális zenei tartalomszolgáltatók keresési találatok közötti jobb megjelenítését hivatott segíteni. Egy intézkedésként elhatározták, hogy komolyabban érvényesítik a hirdetési felületük (AdSense) tiltó szabályait. Hivatalosan tilos Google hirdetéseket megjeleníteni az illegális tartalmat közlő weblapokon, ám a cég ritkán ellenőrizte, hogy a tiltást betartják-e. A HENT híroldalán olvasható friss hír szerint ennek az idei évben már valóban elkezdtek érvényt szerezni.

Végül, még tavaly közölték, hogy 24 órára csökkentik azt az időt, amelyen belül vállalják, hogy a jogtulajdonosi panaszt követően eltávolítják a jogsértő linkeket. A Google hivatalos blogja szerint ez a reakció idő ma már jóval 24 óra alatt van. Schmidt az edinburghi közönséggel azt tudatta, gyakran alig 4 órán belül eleget tesznek a panasznak.

Hogy a bevezetőhöz visszatérjünk egy pillanatra, a Google persze nem teljesen érdek nélkül igyekszik a jogtulajdonosok kedvében járni. Nem titkolt célja, hogy üzleti partnereket szerezzen a Google TV, a Google Music, a Google Books és a YouTube szolgáltatásaihoz. A Google TV például hamarosan elindul Európában is (elsőként Nagy-Britanniában), és ezt tartalommal is meg kell tölteni...

0 Tovább

Megszökik vagy kiszabadul?

Már a múlt héten is írtunk az amerikai szoftvermogul videó kampányairól, ma pedig egy újabbról számolhatunk be, amire azt kell mondjuk, az ötlet nem tűnik rossznak. A Microsoft ezúttal célzottam a hongkongiakat próbálja rávenni, hogy legális szoftvereket használjanak, célját pedig a közösségi médián keresztül szeretné elérni.

Az alapötlet szerint a Microsoft egy videósorozatot indít, ennek pilot része augusztustól nézhető, míg az utolsó epizód várhatóan szeptember végén jelenik meg. A sztori szerint egy helyi üzletember börtönbe kerül szoftverkalózkodás gyanújával, a rácsok mögött pedig csak egy cél lebeg a szeme előtt: kijutni onnan mihamarabb. Hogy hogyan? Na ennél a pontnál csatlakozik be a hongkongi közösség olyan webfelületeken keresztül, mint a Facebook, a Twitter, a Sina Weibo és az MSN Messenger, ugyanis ők dönthetik majd el, hogyan alakuljon a továbbiakban a főhős sorsa.

A szabadulásért küzdő főhőst egy helyi celeb, a tévéműsor-vezetőként ténykedő Bob Lam alakítja.

Az első videót itt megnézhetitek, igaz kantoni nyelven van, de a hangulat így is átjön.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek