Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Minden egy választással kezdődik!

Célzottan a helyiekre fókuszáló kalózkodás elleni kampányt indított New York városa. Koncepciójuk szerint a hétköznapi emberek döntései határoznak a filmipar sorsáról. Mint írják 700 ezer New York-i dolgozik közvetlenül vagy közvetve a kreatív szakmában, az illegális letöltés és a kalózkodás az ő munkájuk biztonságát veszélyezteti.

Az alábbi videó a kampányhoz készült. Az "utcai árus" ingyen filmeket ajánlgat a járókelőknek, de az érdeklődők figyelmét felhívja arra, hogy a szituáció becsapós: ha elviszik a filmet, a mellette álló hangosító elveszti az állását. Ön dönt! Mi a fontosabb, a film vagy egy embertársunk?

0 Tovább

Kolbászt és tejet hamisítanak leggyakrabban Ukrajnában

Az ukrán Ukrmetrteststandard közleménye szerint nem a szokványos termékek vezetik a hamisítási listán a helyi piacon. A fogyasztóvédelemért és szabványügyekért is felelős állami szerv szerint ugyanis a 2010-es évben a kolbász és a tej volt a két leggyakrabban felbukkanó hamisított termék az országban. Az ukrán rádió által közölt hírben adatok ugyan nem olvashatók, de a beszámoló szerint az élelmiszeripari termékek vezetik a tavalyi évi hamisítási listát.

Az élelmiszereken kívül hétköznapi használati cikkekből is nagy arányban találtak hamisítványt az országban. Kínából származó elektronikai termékekre és izzókra bukkantak, szintetikus anyagokból gyártott gyermekruházati cikkeket találtak, melyek címkézésén az szerepelt, természetes anyagokból készültek, továbbá olyan játékokat foglaltak le, amelyeket a gyártók veszélyes vegyi anyagokkal kezeltek.

Az ukrajnai hivatal az adatokra való tekintettel azt tanácsolja a helyi fogyasztóknak, hogy inkább a nagyobb bevásárlóközpontokban vásároljanak, ahol gondosabb termékellenőrzés zajlik, és őrizzék meg a blokkot. Panasz esetén a vásárlást igazoló szelvény birtokában fordulhatnak ugyanis a fogyasztóvédőkhöz, illetve a bírósághoz.

0 Tovább

xBoy és Bucksstar Coffee: a legviccesebb hamisítványok

Bizonyára többen találkoztatok már olyan logókkal, amelyek első pillantásra erősen hasonlítottak az eredeti márkanévre, de mégsem voltak ugyanazok. Gondolok itt a Daidas cipőkre vagy Niké pólókra. Ma, a korábbi posztunk (Top10: a legmeggyőzőbb hamisítványok) analógiájára folytatjuk a gyűjtést a hamisítványokról, de ezúttal olyan viccesen sikerült koppintásokból szemezgetünk, amelyeknek az előbb említett márkanévferdítés az alapja. Top10 gyűjtésünk ezúttal is szélesen merít: szerepel a listában gyorséttermek, élelmiszerek, kozmetikumok, videojátékok meglepő újítása.

1. A Starbucks két kínai verziója

0 Tovább

A hamis parfümöt lelövik ugye?

Egészen váratlan videóra bukkantam az imént a legnagyobb videómegosztón. A készítő tudtán kívül hamis Chanel Coco Mademoiselle parfümöt vásárolt az interneten, amikor kézhez kapta, rájött, hogy átverték, ezért jelentette az esetet az eBay és az átutalást bonyolító PayPal felé. Az aukciós cég befagyasztotta az eladó fiókját, a PayPal visszafizette a vásárlási összeget, egyúttal javasolta a vásárlónak, hogy a hamis terméket küldje vissza az értékesítőnek. Készítőnk úgy gondolta, hogy ezzel csak azt érné el, hogy valaki másnak is eladják a hamisítványt, ezért némi vita után megegyeztek a PayPallal, hogy a parfümöt meg kell semmisíteni, ám a megsemmisítésről a cég bizonyítékot kért. Íme :)

0 Tovább

53 milliárd látogatót vonzanak a kalózoldalak

A MarkMonitor kutatása szerint a hamisítványokat és kalóztartalmakat kínáló weboldalakat a tavalyi évben több mint 53 milliárd internetező látogatta meg. A HENT híradása szerint a cég 22 márkanévből álló minta alapján végzett nemzetközi felmérést, amely alapján a látogatószámot megadta.

A kutatás során több mint tízezer olyan weboldalt azonosítottak, amelyek a mintaelemekhez, többek között hamis vényköteles gyógyszerekhez, luxuscikkekhez, kalózzenékhez, filmekhez hozzáférést biztosítottak. A MarkMonitor szakértői szerint az 53 milliárd látogató nagyobb része a digitális tartalmakat elérhetővé tevő oldalakat kereste, de a hamisítványokat kínáló kereskedelmi felületek is elérték az évi 92 milliós látogatószámot.

A vizsgálat azt mutatja, hogy az előbbi oldalak 67, az utóbbi lapok 73 százaléka Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban van regisztrálva. Ugyanakkor viszont azt állapították meg, hogy a weboldalak székhelye nem feltétlenül egyezik az üzemeltetők székhelyével. A kutatás során próbavásárlásokat is végeztek, és azt tapasztalták, a megrendeléseket gyakran harmadik országból teljesítették.

A MarkMonitor szerint mivel a kutatást kis mintán végezték, nem ad teljes képet a hamisítványok és kalóztermékek forgalmáról, ugyanakkor a kevés mintaelem vizsgálata során kapott hatalmas látogatói érték arra utal, hogy a teljes illegális piac egészen elképesztő méretű lehet.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek