Elektronikai termékei levédetése után védjegyoltalmat szerzett az Apple üzletei berendezésére is: az Egyesült Államokban ezentúl oltalmat élvez az elrendezés, ahogy az üvegpanelek, lépcsők, bemutatóasztalok, színek ki vannak alakítva a cég boltjaiban.

Az Apple Store védjegy ábrája

Az Apple 2010-ben kérelmezte az Apple Store-okra jellemző egyedi kialakítás levédését az Egyesült Államok szabadalmi és védjegy hivatalától (US Patent and Trademark Office). A hivatal a napokban ítélte oda a védjegyoltalmat az üzletek belső dizájnjának vonatkozásában. Ennek alapján oltalmat élvez az építészeti üvegpanelek, a lebegő üveglépcsők, a rozsdamentes acél elemek, a világos színű bemutatóasztalok elrendezése, amely a hivatalos márkakereskedések sajátos arculatát jellemzi.

A védjegy megszerzése két szempontból érdekes. Egyrészt a Kínában felbukkant hamis Apple üzletek fényében (lásd korábbi bejegyzéseinket: EZT és EZT), amelyek mint ismert nem hivatalosa márkakereskedések voltak, ám az Apple üzletek dizájnját utánozva értékesítették a céglogóval ellátott termékeket, másrészt annak fényében, hogy az Apple tervezi-e védjegyjogait érvényesíteni versenytársaival szemben. A letisztult dizájn, a világos színek, a könnyed bútorok ugyanis más elektronikai üzletekben is feltűnik. Az alábbi ausztrál Samsung üzlet például elég sok hasonlóságot mutat az Apple szaküzletekkel.

(Via: ArsTechnica)