BrandBounty néven jelent meg az az iPhone-ra fejlesztett alkalmazás, amelyen keresztül a fogyasztók tippeket adhatnak a márkatulajdonosoknak arról, ha hamisítványt látnak. Az applikáció célja a fogyasztói tudatosság növelése.

A fejlesztők szerint a hamisítás elleni küzdelmet nagyban nehezíti, hogy sem a márkának, sem a jogérvényesítő szerveknek nincs elég kapacitása arra, hogy minden egyes visszaélést felderítsen. A mobilalkalmazás révén a fogyasztók bevonásával azonban jelentősen nőhet az észlelési kapacitás.

A fogyasztók a BrandBounty néven futó applikáción keresztül tippeket és fotókat küldhetnek be a mindennapjaik során látott hamisítványokról. A beküldött tippek termékkategóriákhoz társíthatók, rövid leírásokkal láthatók el, valamint jelölhető az észlelések helyszíne is. A felhasználók beküldéseikkel pontokat és virtuális díjakat gyűjthetnek, valamint részt vehetnek a márka szponzorok által hirdetett versenyeken, sőt pénzjutalmakhoz is juthatnak bejelentéseik után.

Az alkalmazása előnye a márkatulajdonosok számára, hogy a programon keresztül valósidejű információkhoz juthatnak a kereskedelmi forgalomba került hamisítványokról, amely megkönnyíti számukra, hogy ezeket hatósági úton kivonassák a forgalomból.

Az app egyelőre csak Apple készülékekre tölthető le, de hamarosan megjelenik az Androidos és a PC verziója is.

(Via: ABS CBN News)