Hatalmas kártérítésre kötelezte a bíróság a tengerentúlon az olasz luxusmárka hamisítóit.
Hatalmas kártérítésre kötelezte a bíróság a tengerentúlon az olasz luxusmárka hamisítóit.
Szeptember elején ünnepelte fennállásának 110. évfordulóját a motoros világ egyik állócsillaga, a Harley-Davidson. A Wisconsinban tartott ünnepségen azonban hamisítványok is felbukkantak a ruházatot és kiegészítőket árusító standok között.
A bosszantó és kínos eset kapcsán a szervezők – más márkák esetében is hasznosítható – tájékoztatást adtak közzé, miről lehet felismerni az eredeti termékeket. Így a vásárlók megkímélhetik magukat a silány minőségből eredő csalódástól. Márpedig a motorozáshoz kapcsolódó termékek esetén a csalódás igencsak fájdalmas is lehet.
A Harley – sok más nagy márkához hasonlóan – engedélyhez köti termékeinek árusítását. Ezért már önmagában gyanús, ha egy sátor ponyvája alatt feltűnően olcsón akarják rátukmálni az érdeklődőkre a portékát. Érdemes alaposan szemügyre venni, sőt megtapogatni is a vételre kínált termékeket. Sokszor már elsőre felfedezhető a hitvány minőség, ami a legtöbbször a hamisítványok sajátja. A ruházati cikkekbe belülről hímezett „H-D”, illetve „authentic” jelölések meglétét is célszerű ellenőrizni. A hímzett Harley-Davidson logók gyenge minősége is sokszor árulkodó.
Egyre jelentősebb az online forgalmazás aránya, és ilyenkor a vevőnek természetesen nincs módja előre ellenőrizni a kínált árut. De van segítség ilyenkor is – emlékeztet a motorgyártó. A márka rajongóinak online közössége számtalan esetben leplezett már le hamisítvánnyal kereskedőket. Érdemes tehát utánajárni a reménybeli eladónak, mielőtt megválnánk pénzünktől – minőségi és cseregaranciára hamisítványok esetében ritkán számíthat az ember.
VIA: PRLOG
A jövőben senkinek sem lesz érdemes "Kucci";"Frada" vagy éppen Louis Fuitton táskákba pakolni a londoni kirándulások alkalmával. A brit vámhatóság szolgálatába ugyanis hamarosan egy új technológia állhat, amely segítségével meg tudják majd különböztetni a hamis és az eredeti textíliákat.
Március 18-a és 25-e között kilencven darab egyedi táskára lehet licitálni az eBay oldalán, amelyet kilencven dizájner tervezett az aukciós oldal You Can't Fake Fashion című kampányához.
90 dizájner - 90 táska (Kép forrása: WWD)
Rendhagyó módon, ma egy könyvajánlót közlünk, mégpedig egy olyan újonnan megjelent krimiét, amelyben központi szerepet kap a hamisítás. A közlemúltban jelent meg az 'Orgasme…Made in France' című regény Robert H. Miller tollából, ami az előzetes alapján mindazoknak tetszhet, akik szeretik a gazdasági, szerevezett bűnözés témájú krimiket.
A történet szerint Jean-Pierre Armand, a közismert tervező rendkívül népszerű illatkompozíciót hoz létre, amelyet Orgasme néven dob piacra. A parfüm nagyon gyorsan nagyon népszerű lesz Európában, majd az Egyesült Államokban is.
A tengerentúlon Joe Regalia érdeklődését is felkelti, aki alvilági kapcsolatain keresztül szerzett tőkével hoz létre egy importvállalkozást az Orgasme szürkepiaci terjesztésére, amelynek segítségével egyúttal a maffia pénzét is tisztára mosná. Regalia azonban partnerei előtt is titkolva a parfüm hamis változatát is elkezdi értékesíteni. A férfi csendes társa ezért arra kényszerül, hogy így vagy úgy, de elhallgattassa a parfüm eredeti gyártóját, aki a hamisítás és a szürkepiaci értékesítés ellen kampányol...
Ha ez önmagában nem lenne elég izgalmas, a cselekmény másik szálán nagyhatalmi játszmákról, üzleti alávágásokról is olvashatuk: Armand partnere, azt állítván, hogy ő az igazi tehetség a siker mögött, titokban egy saját divatház létrehozásán dolgozik.
A szerzőről annyit, hogy nyugdíjba vonulása előtt olyan illatkreációk népszerűsítésével foglalkozott, mint Yves Saint Laurent Opium, Paris és Kouros, illetve Gianni Versace Versace és Versace L’Homme illatai. Valószínű, hogy a krimi megírásához nem keveset merített saját szakmai tapasztalataiból.
Magyar megjelenésről egyelőre nincs információnk, de a könyv angolul beszerezhető, itt bele is olvashattok.
Utolsó kommentek