Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rágó a borban... Fúj!

Alkoholhamisítási ügyletet derítettek fel a brit hatóságok, miután egy liverpooli vásárló rágót talált a megvásárolt boros palack alján. Fúj!

A hatóságok a fogyasztói bejelentést követően ellenőrizték a liverpooli üzlet árukészletét, és 50 palack hamis bort foglaltak le a helyszínen. Az italokat laborvizsgálatra küldték, mivel a felbontott palackoknak erősen ecetes szaga van. A hatóság a borosüvegek és a címkék állapotából arra következtetnek, hogy az üresen talált/megvásárolt eredeti palackokat a hamisítók újratöltötték, majd ismét lezárták. Az ellenőrök szerint a palackok és címkék állapota, valamint az üvegek lezárásának módja (műanyag fóliázás fedte a fémkupakot a megszokott fémkarikás rögzítés helyett) figyelmeztető jel arra, hogy az ital hamisítvány lehet.

0 Tovább

Alkoholhamisítás animálva

Nem kevés energia befektetéssel készült alkoholhamisítás elleni kampányfilmre bukkantunk az imént. A Save The Spirits kampány keretében készült videó animációs film formájában mutatja be, milyen kiterjedésű problémáról van, milyen módszerekkel készülnek a hamisítványok, és milyen kockázata van a hamisítványok fogyasztásának. Nekünk legjobban a módszerek ábrázolása tetszik (kb. 1:30-nál).

Ha megnézitek a kapcsolódó weboldalt, akkor az intro után is számos tartalmas információra bukkanhattok. Például, hogy a globálisan forgalomba került alkoholos italok 12 százaléka hamisítvány, vagy hogy Oroszországban több tízezren halnak meg évente hamis italok fogyasztása okán.

0 Tovább

Milliókat keresnek a jegyhamisítók

Senkinek sem kívánunk olyan kellemetlen élményt a nyári fesztiválszezonban, hogy a belépésnél derüljön ki, jegye hamisítvány, ezért nem engedik be... Mivel a belépőket többnyire csak egy darab vonalkódos papír képezi, hamisításuk nem túl nehéz. Még akkor sem jelentős a kihívás, ha vízjellel, hologrammal vagy más biztonsági címkézéssel vannak ellátva. Ezek meglétére ugyanis a vásárlók kevéssé figyelnek, így könnyen átverhetők.

Egy brit felmérés szerint 50-ből egy fesztiválozó kerül ilyen helyzetbe. A Viagogo kutatása szerint tavaly 67 ezren jártak pórul a szigetországban, idén akár 100 ezren is lehetnek. A felmérés szerint a jegyhamisítók évente 30 millió fontot keresnek, ennek nagy részét a nyári szezonban, mivel fő célpontjaik a V festival és a Glastonbury fesztivál látogatói.

Tehát a tanácsunk: vásároljatok koncert- és fesztiválbelépőt megbízható online kereskedőknél, hivatalos viszonteladóknál vagy közvetlenül a helyszínen. Inkább ne vegyetek jegyet a helyszín környékén lézengő jegyüzérektől, és a gyanúsan olcsó hirdetéseket is kerüljétek. Vásárlásnál pedig ellenőrizzétek, hogy a jegy nem sérült-e, nincsenek-e nyomtatási hibái, biztonsági jelzések vannak-e rajta. 

0 Tovább

Füstbe ment terv...

Kénytelenek voltunk Petőfi Sándor ismert versének címet idézni, mert annyira igaz egy ma olvasott hírre: Bulgáriában kigyulladt egy hamis cigarettákat szállító teherautó, jó eséllyel a teljes csempész szállítmány oda égett. Így is járhat, aki illegálisan üzletel.

A hatóságok szerint bár a motor kapott lángra, elégett mintegy 100 ezer szál hamis, Winston és Pearl márkajelzésű cigaretta is. A teherautó utasai kiugrottak a járműből, mikor a lángok felcsaptak a motorháztető alól.

Bár a tűz okát még nem tudni, a bolgár rendőrség szakértője hangsúlyozta, a hamis cigaretták rendszerint számos olyan vegyianyagot tartalmaznak, amelyeket az eredeti nem, így már önmagukban is károsabbak az egészségre, mint a megbízható forrásból származó dohánytermékek.

0 Tovább

A Facebookon is jelen vannak a hamisítók

Egyre több, Christian Louboutin cipőket, Louis Vuitton táskákat és egyéb hamis termékeket eredetiként értékesítő weboldal hoz létre magának rajongói profilt a Facebookon – írja a Fame Appeal portálon megjelent cikkre hivatkozva a HENT saját híroldalán. Ezek a profilok rendkívül megtévesztőek: feltüntetik az ismert márka logóját, termékfotóit, így a legitimitás látszatát keltik a fogyasztókban, különösen akkor, ha hirdetésként vagy keresési találatként megjelennek a felületen.

A Facebook üzemeltetői nem vonhatók felelősségre az illegális tevékenységet folytatók közösségi jelenlétéért. A cég jogi nyilatkozata szerint a jogtulajdonosok jelenthetik, ha visszaélést tapasztalnak, és ez esetben törlik a hamisítók regisztrációját. Danielle Phillips, divatjogi szakértő szerint azonban ez kevés. Az egyszeri felhasználó ugyanis nem jelentheti, ha ilyen jellegű visszaélést tapasztal.

Bár nem tudjuk mennyire lenne követhető és hitelesíthető a panasz, ha ezt a visszajelzési csatornát megnyitnák a felhasználók előtt, tény, hogy a végeláthatatlan számú felhasználó és hasonlóan rengeteg rajongói profil között komoly erőforrást igényelne, hogy megtisztítsák a felületet a visszaélőktől. Ez, hatékonyabb lehet, ha a tagokat is közreműködésre bíztatják.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek