Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kamerával a moziban

A kamerával moziban felvett kalózkópiák számának növekedéséről olvashatunk ma a HENT friss hírei között. Az ausztrál szerzői jogvédelmi szervezet, az Australian Federation Against Copyright Theft (AFACT) adatai szerint a tavalyi évhez képest idén 20 százalékkal több kalózfilm került ki a csendes-óceáni térség mozijaiból. Az AFACT a helyi mozik üzemeltetőit és munkatársait kéri, hogy legyenek éberebbek és igyekezzenek megakadályozni, hogy a nézők közül bárki is megpróbálkozhasson a kamerás felvétellel.

A szervezet egyébként üzemeltet egy honlapot is, amely kifejezetten a mozik személyzetének szólóan hívja fel a figyelmet a kalózkodás veszélyeire. Elmagyarázza, hogy milyen kárt okoz a kalózkodás a mozikra és azok alkalmazottaira nézve, továbbá, hogy mit tehetnek az illegális cselekedetek megelőzése és megakadályozása érdekében.

Az oldalon találtam két érdekes információs videót is, amelyeket érdemes megnézni. Az egyik a kalózfilmek fizikai, illetve online terjesztési láncolatát magyarázza el a moziktól a fogyasztókig, miközben definiálja az egyes elemek szerepét a folyamatban. A másik videó azt mutatja be miként jut el 48 óra alatt világszerte több százezer internetezőhöz egy, a moziban rögzített kalózfelvétel.

0 Tovább

Kukába a screenerekkel!

Múlt héten a kalózkodás elleni küzdelemben elvetendő megoldásoknál hagytuk abba, úgyhogy most egy újabb ötlettel ebben a témában folytatom. Ezúttal a Summit Entertaintment stúdió (az, amelyiknek nagyon bejött a Twilight saga megfilmesítése) állt elő javaslattal arra vonatkozóan, hogy a filmesek mit ne tegyenek, ha nem akarják a torrent oldalakon viszontlátni munkájukat. Nevezetesen azt javasolják, hogy Hollywood hagyja el a screener kópiákat, ezek ugyanis a filmes kiszivárogtatások melegágyai.

Na most, a Summit szerint, és a tapasztalat egyelőre őket igazolja, ezek a screener kópiák a digitális vízjelek és egyéb óvintézkedések ellenére rendre kiszivárognak, felkerülnek a netre, és nagyon gyorsan elkezdenek terjedni az illegális letöltő oldalakon. Hogy néhány példát említsünk a közelmúltból: így járt a Bombák Földjén, az Avatar, a Komfortos mennyország vagy épp A közösségi háló is.

A jelenlegi állásfoglalás szerint a stúdiók a promóciós megfontolásokból vállalják a kockázatot, hogy hallgatnak-e a Summitra, majd kiderül. Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a Summit idén hány screenert nyomott ki vagy jövőre mennyit fog...

Az ún. screener kópia egy DVD minőségű felvétel, amit a stúdiók kritikusoknak és filmes szakembereknek osztanak ki előzetes megtekintésre. Oscar-szezonban például tucatjával bombázzák a filmakadémia tagjait ilyen screener kópiákkal, amelyek közül nem egy, hogy hogy nem, utat talál a kalózokhoz...

0 Tovább

Nem véd meg a 3D a kalózoktól

Sok hollywoodi filmes fűz nagy reményeket a 3D-s filmekhez, remélve, hogy ezek visszacsalogatják a nézőket a mozikba, és segíthetnek a kalózkodás akadályozásában. A HENT honlapján olvasható hír szerint azonban a Paramount Pictures ügyvezetője úgy véli, nem a három dimenziós technológia jelenti a megoldást a kalózkodás elleni küzdelemben, ahogy a mozibemutatóval szimultán történő online terjesztés sem segítene. Miért is?

Frederick Huntsberry úgy látja, a 3D technológia minden előnye ellenére sem lehetetleníti el a kalózfelvételek készítését a vetítés alatt (a moziban készült kalózfelvételekről ugye tudjuk, hogy az illegális kópiák első forrását képezik, a DVDrip és egyéb verziók felbukkanása előtt). Az optikára illesztett szűrű segítségével ugyanis egyszerűen megoldható, hogy a kamera 2D-ben rögzítse mindhárom dimenziót, így ugyanott tartunk, ahol eddig. A mozibemutatóval egyidejűleg történő online terjesztésre vonatkozaón Huntsberry azt mondta, ezzel a megoldással a legális terjesztés bővítése helyett csak azt érnék el a filmesek, hogy hamarabb kerülhet a kalózok kezébe egy nagyon jó minőségű kópia, mint eddig.

Akkor mi a megoldás? Nos, Hunsberry szerint nincs egy csodafegyver a szerzői jogsértések leküzdésében. Ehelyett úgy látja, több fronton kell felvenni a harcot: jogtiszteletre kell nevelni a fogyasztókat (ami akár évtizedekig is eltarthat), megfelelő törvényi háttérrel kell védeni az alkotók jogait, jelentős vonzerővel rendelkező technológiai újdonságokkal kell előállni, és finomítani kell a meglévő üzleti modelleket.

Kép forrása itt.

0 Tovább

Köszönjük, hogy nem töltesz le

A héten már volt szó egy egészen ötletes kalózkodás elleni kísérletről, tegnap pedig belefutottam egy szintén ötletes eredeti DVD vásárlására buzdító hirdetésbe. Erről eszembe jutott a brit Industry Trust tavaly indított kalózkodás elleni kampánya, ami új oldalról közelít a fogyasztókhoz. A korábbi fenyegetés helyett ("Ha letöltesz egy kalózfilmet, az is lopás") inkább köszönetet mondanak a nézőknek, hogy jegyet váltottak, beültek a moziba, illetve eredeti kópiát vásároltak. A You make the movies kampány alapötlete az volt, hogy klasszikus, már-már kultuszfilmeknek számító alkotások ikonikus pillanatait idézték meg hétköznapi élethelyzetekben. Nem tudom, hányan ismerik itthon a kampány videóit, ezért gyorsan megosztom a kedvenceimet.

Szerintem ezek nagyon ötletesek, és meggyőződésem, hogy több célt lehet elérni az ilyen kampányokkal, mint a már fent is említett nem lopnál táskát, tv-t stb. kezdetű, itthon is ismert felhívásokkal. (Egyébként sem értettem soha, hogy ezt a videót miért pakolják rá az eredeti lemezekre, hiszen az eredeti lemezt nézem, fizettem érte, akkor miért kell ismételten felszólítsanak, hogy ne lopjam el?!)

A fentieken kívül is van még néhány vicces kampányvideó, érdemes böngészni a kampány YouTube csatornáját.

0 Tovább

Kalózok kezében az új Jacko album

Bő egy héttel a december 14-ére (magyar e-kereskedői oldal szerint 13-ára) időzített hivatalos megjelenés előtt felkerült a BitTorrentre Michael Jackson új albuma, a nemes egyszerűséggel Michael címet viselő korong. A kiszivárogtatás eredményeként a rajongók már nem csak a kiadó által közzétett daltöredékekhez férhetnek hozzá, de a teljes tíz számot letölthetik illegálisan...

Persze nem Jacko az egyetlen zenész, akinek dalai idő előtt bukkantak fel a neten. Hogy néhány példát említsek a teljesség igénye nélkül, a U2, illetve Eminem legutolsó albuma például kettő-kettő héttel, az MGMT kiadványa bő három héttel, a Broken Bellsé három hónappal, a Kings Of Leoné tíz nappal hamarabb kezdett el kalózformátumban terjedni, mint hogy a hivatalos kiadás a boltokba került volna.

Szerencsére a pop királya van/volt akkora művész, hogy a kiszivárgás és a kalózkópia terjedése várhatóan nem veti vissza jelentősen a fizikai hordozók eladását, mindenesetre az okozott anyagi kártól függetlenül az ilyen kiszivárogtatások esetében a szerzői jog különösen arcátlan megsértésével állunk szemben. Értem én, hogy a rajongók alig bírják kivárni, hogy kedvencük új anyagát hallhassák, láthassák, de hol van ilyenkor a várakozás izgalma, amikor számoljuk a napokat a megjelenésig, aztán türelmünkért cserébe izgatottan vihetjük haza a CD-t a boltból?!

UPDATE: feltehetőleg az album kiszivárgásának eredményeként mától Jacko hivatalos oldalán az új album teljes hanganyaga ingyen és legálisan (!) meghallgatható.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek