Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megtorlásra készül az Anonymous

Egy francia cég levédette az Anonymous hacker csoport által használt fej nélküli öltönyös logót és a szervezet jelszavát. A hackerek persze dühösek, és bosszút állnának.

A párizsi Early Flicker döntött úgy, megpróbálja a maga javára hasznosítani a nemzetközi szinten ismert és aktív hackerek tevékenységét. A francia védjegyhivatalnál levédette az Anonymous fej nélküli öltönyös alakot ábrázoló logóját, illetve a szervezet által használt "We are Anonymous, We do not forgive, We do not forget. Expect us." jelszavakat. A cég a felirattal és a logóval ellátott pólókat árul a honlapján.

Az Anonymous válaszul egy YouTube videóban meghirdette az "Operation Anon Trademark", amelyben azt ígéri, minden olyan üzletet el fognak távolítani az internetről, amely visszaél saját jelzéseikkel. Mint "mondják" addig nem állnak le, amíg a francia fél nyilvánosan bocsánatot nem kér.

(Via: BBC News)

0 Tovább

London 2012: Mit kell tudni az olimpiai védjegyekről?

Az olimpiai mozgalom leghíresebb védjegye az egymásba fonódó öt színes karika. Kevesen tudják azonban, hogy az olimpia vagy, hogy az aktuális sporteseményt említsük, a London 2012 kifejezések is védettek. Miközben a világ a holnapi londoni megnyitóra vár, nézzük, mit kell tudni az olimpiai védjegyekről.

A sportesemény kapcsán a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület kért tájékoztatást a Magyar Olimpiai Bizottságtól az olimpiai védjegyekről. Az alábbiakban ezt közöljük.

Az Olimpiai Játékok Szervezőbizottságának jelképei és szimbólumai, így a Londoni Olimpiai Játékok Szervezőbizottságának (LOCOG) jelképei és szimbólumai is védjegyoltalmat élveznek. Ilyen oltalom alatt álló védjegyek az "olimpia" és "olimpiai" elnevezés, az olimpia zászlaja, jelvénye, jelmondata, emblémája és himnusza, de védjegyoltalom alatt áll az olimpiai láng és az olimpiai fáklya is. Előbbi meghatározása szerint az a láng, amelyet Olympia városában gyújtanak meg a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) felhatalmazásával, utóbbi pedig a NOB által jóváhagyott hordozható fáklya, vagy annak élethű másolata, amelynek célja az olimpiai láng meggyújtása. A londoni olimpia vonatkozásában a szervezők levédették a London 2012 kifejezést, a london2012.com weboldal nevet, a londoni olimpia és paralimpia saját logóit, a sportesemény kabalafiguráit, és az olimpiára tervezett, a sportágakat jelölő piktogramokat is.

Nagy-Britanniában előkerült olimpiai hamisítványok

- Az olimpiai jelképek Magyarországon is törvényi védelem alatt állnak. Az olimpiai ötkarikának, mint olimpiai jelképnek például a 2008. évi LX. törvény biztosít védelmet - tájékoztat dr. Vaska Ottilia, a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) jogásza.

0 Tovább

Kína túlzottan szereti a kosárlabdázókat

Kínában különösen nagy népszerűségnek örvend az amerikai kosárlabda, különösen mióta az NBA-nek helyi születésű játékosa is van. Az ázsiai cégek a sportág népszerűségére tekintettel híres játékosok neveit használva dobják piacra termékeiket, aminek persze a kosarasok nem kifejezetten örülnek.

Michael Jordan volt az első, aki pereskedni kényszerült egy kínai sportcéggel miután az Jordan nevének kínai átírását helyeztette védjegyoltalom alá, persze a sportoló hozzájárulása nélkül. Később Yao Ming, az első kínai NBA játékos keveredett hasonló ügybe, amikor kínai cégek az ő nevét használva akartak sört és acélcsöveket értékesíteni. Nemrég pedig Jeremy Lin fedezte fel, hogy karrierje beindulása után egy kínai sportcég illetéktelenül bejegyeztette a nevét termékei márkaneveként.

Legújabban Kobe Bryant baja gyűlt meg a népszerűségére áhítozó kínai vállalkozókkal. Fujian tartományban egy magánszemély kért és kapott védjegyoltalmat a "KB-Kobe" elnevezés, valamint a sportoló nevének kínai átírására. A márkanevet táskákon és tárcákon kívánja használna.

A fujiani védjegy ellen Bryant szponzora, a Nike panaszt emelt. Ezt azonban a napokban a kínai védjegyfelügyeleti hivatal elutasította. A hivatal szerint ugyanis Bryant ismertsége csak a kosárlabda sportra terjed ki, így nevének használata a sportágon kívül nem sértheti a Nike jogait. A Nike természetesen fellebbezett, így várjuk, hogy az ügyben mit határoz majd a bíróság.

(Via: Managing IP, kép: Wikipédia)

0 Tovább

Riadalmat okoztak a Nutella injekciók

Egészségügyi figyelmeztetést adtak ki a dubai hatóságok a helyi közösségi oldalakon felbukkant fotó kapcsán, amely injekcióba töltött Nutella krémet reklámozott. Az eredeti gyártó elhatárolódott a terméktől, a hamisító viszont viccesnek szánta.

Tíz dirham ellenében hirdette a Nutella injekciókat az a 17 éves arab fiatalember, aki jelentős riadalmat keltett termékével. Az Egyesült Arab Emírségek internetezői között keringő hirdetésen tűvel ellátott fecskendőbe töltött Nutella krém szerepel, amelynek láttán a dubai hatóságok azonnal figyelmeztetést adtak ki, felhívva a figyelmet arra, milyen potenciális veszélyekkel járhat a termék "elfogyasztása". A Nutella eredeti gyártója, a Ferrero sajtóközleményben határolódott el a terméktől, jelezve, hogy az injekció nem Ferrero gyártmány, továbbá, hogy a hatóságokkal együttműködve igyekeznek felderíteni az esetet.

Mint kiderült, alaptalan volt a hatóságok riadalma, ugyanis a termék nem került piaci forgalomba, ráadásul tű sem volt a fecskendőkön. A fiatal gyártó egyszerűen jó ötletnek gondolta fecskendőbe tölteni a Nutella krémet, és onnan kinyomva fogyasztani a nyalánkságot. Az elkészítéshez patikában vásárolt steril fecskendőket, beleadagolta a krémet, majd saját kezűleg látta el a jogsértő címkézéssel. A mogyorós, csokis injekciókból mintegy 30 darabot készített, amelyet ismerősöknek adott el.

(Via: CNN blog, Emirates 24|7)

0 Tovább

Két fiúbanda ugyanazzal a névvel?!

A brit X Faktor kedvencei és egy amerikai fiúbanda pereskednek egymással a bíróságon, ugyanis mindkét csapat a One Direction nevet használja. A kérdés az, melyikük kezdte előbb.

One Direction US vs. One Direction UK

A pert az amerikai One Direction kezdte: 1 millió dolláros keresetet nyújtott be a brit csapat ellen annak okán, hogy utóbbiak amerikai piacon történő megjelenése súlyosan sérti a jogaikat, továbbá összezavarja a fogyasztókat. Az amerikai banda szerint a nevet ők használták előbb nyilvánosan, lemezük ugyanis 2011 februárjában jelent meg először az iTunes kínálatában.

A brit X Faktor atyja, Simon Cowell és kiadója azonban máshogy látják az ügyet. A brit One Direction jogi képviselői szerint ugyanis a csapat már a tévés vetélkedő előtt is használta a nevet: 2010 nyár végén és őszén már Facebook, Twitter és YouTube fiókat is létrehoztak, amely az amerikai fogyasztók számára is elérhető volt.

Nem a One Direction esete az első egyébként a popzene történetében, ahol előadók vitatkoznak választott neveiken. Hasonló per zajlott a Dinosaur és a Dinosaur Jr., a Death from Above és a  Death from Above, valamint a Galaxie 500 és a Galaxie között. További érdekesség, hogy számos ismert zenész hasonló névvita után futott be. A Pink Floyd, a The Grateful Dead és a The Chemical Brothers olyan néven kezdték, amelyet más is használt.

A brit One Direction legismertebb száma:

Dal az amerikai One Direction-től:

(Via: THR)

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek