Facelook néven nyílt fodrászat Dubai-ban, amely nevét és logóját tekintve hűen követi a legismertebb nemzetközi közösségi oldal dizájnját. A szalon indiai tulajdonosa szerint nem szándékos a hasonlóság, és nem gondolták hamisítani a Facebook logót.
Amellett, hogy a világ egyik leggazdagabb régiója, Dubai hírnevet szerzett magának a régióra jellemző hamisítással is. A város területén jelentős a hamisítványok árusítása, a hamis termékek tranzitforgalma, sőt, a hamis üzletek megjelenésére is van példa. Az európai Primark, a kanadai Winners üzletek, sőt az ibizai Cafe Del Mar másolatának engedély nélküli üzemeltetése miatt is akadtak gondok.
Ezek sorába illik az luxus fodrászat, amely a Facebook dizájnját másolva nyitott meg Dubaiban. A férfi és gyermek hajvágószalonként működő Facelook logójának betűtípusa és színe is egyezik a híres közösségi oldaléval. Sőt, nem félnek arra bíztatni vendégeiket, hogy lájkolják a szalon oldalát a Facebook-on.
Kék árnyalatokban úszik a fodrászat
A szalon indiai tulajdonosa szerint a két cég logója közötti hasonlóság csupán véletlen egybeesés, nem akarnak visszaélni a Facebook védjegyjogaival. A közösségi oldal szóvivője szerint a Facebook körültekintően kezeli a márkanév védelmét, és figyelemmel kíséri az arab szalon működését. Egyelőre azonban arról nincs szó, hogy terveznek-e jogi lépéseket a fodrászat ellen.
(Via: The Wall Street Journal, kép forrása: Facelook.ae és Facebook.com/Facelook)
Utolsó kommentek