Mai bejegyzésünk kicsit off topik, mert nem a hamisításról, kalózkodásról vagy jogérvényesítésről szól, mégis, mivel sokat írunk a szellemi termékek fontosságáról, hozzáadott értékéről és innováció ösztönző erejéről, ezek kapcsán egy magyar technológiai sikerről számolunk be.
A Microsoft Magyarország közleménye szerint az előkelő harmadik helyet szerezte meg a magyar Turtle Games csapat a Sydney-ben zajlott Imagine Cup technológiai versenyén az okostelefonokra történő játékfejlesztés kategóriájában. Utoljára három éve jutott magyar csapat a döntőbe, akkor szintén bronzérmesek lettek a hazai diákok. A Microsoft Imagine Cup a világ első számú technológiai diákversenye, amelyen a nevezők feladata, hogy az emberiség legégetőbb problémáira találják meg a választ. A magyar csapat harmadik helyet szerzett játéka a korlátos erőforrásokkal való gazdálkodásra és a fenntartható fejlődésre helyezi a hangsúlyt.
A Microsoft 10 évvel ezelőtt indította el a versenyt abban a hitben, hogy a diákok képesek arra, hogy megváltoztassák a világot. Egy évtized alatt 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek millenniumi fejlesztési céljaitól kezdve saját országuk problémáin keresztül saját tapasztalataikig. A verseny mottója: "Képzelj el egy olyan világot, amelyben a technológia képes a legnehezebb problémák megoldására."
Utolsó kommentek