Kína legtöbb iparágában jellemzőek a koppintások, nincs ez másképp az autógyártás területén sem. Szakértői szemek a 2013-as sanghaji autó kiállításon is felfedeztek egyértelmű másolatokat és erős utánérzéseket.

Kína javára legyen mondva, autóipara sokat fejlődött. Néhány éve a helyi bíróságokon még egymást érték a nyugati cégek által a formatervezési oltalmak megsértése okán benyújtott panaszok. Mára Kína sok külföldi autógyártóval kollaborál, formatervezési licenceket vásárol, de ötleteiket még mindig nagy arányban merítik országhatáron kívülről. Lássuk néhány példát!

A Tongji Auto nyitható tetejű autója épp úgy fest, mintha egy Chrysler 200-as dizájnját tuningolták volna fel.

A kínai Foton anyacége BAW 009-es néven mutatta be a Toyota HiAce koppintását Sanghajban.

A BYDS7-es erősen követi a Lexus RX Crossover dizájnját, de ahhoz épp eléggé eltér, hogy ne fenyegesse jogsértési per a tervezőket.

 

A Lifan az egyik legismertebb koppintó Kínában, miután évekig következetesen másolta a Mini Cooper formatervezését. Most bemutatott modellje kölcsönöz a Mini, a Lexus és a Nissan tervezőitől is egy keveset.

 

A Great Wall Kulla (balra) még csak egy elektronikus koncepció autó, épp ezért, tervezői gyakorlatilag bármilyen dizájnt választhattak volna, de ők a Renault Twizy formája mellett tették le voksukat. Az eset azért kínos, mert az autó show-n bemutatásra került az eredeti Twizy is (jobbra).

(Via: Jalopnik)