Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Több a hamis bor Kínában, mint az eredeti

Bár az egy főre jutó borfogyasztás alig éri el az évi egy litert Kínában, szakértők szerint az ázsiai ország 2014-re már a világ hatodik legnagyobb borfogyasztó nemzete lehet. A borkultúra terjedésével párhuzamosan azonban a borhamisítás is virágzásnak indult.

Az ismert márka, a magas ár, és az ital színe, ami jelenleg meghatározza a minőségi bort a kínai fogyasztók szemében. Igen, a színe is, ugyanis úgy tartják, a fehérbor női bor. A helyiek jelentős társadalmi presztízst tulajdonítanak az italnak, sokan jelentős összeget hajlandóak megadni egy nemes francia borvidékről származó italnak. Bár a borkultúra egyelőre még gyerekcipőben jár Kínában, a kereslet már most is meglehetősen nagy, így a hamisítók is lecsaptak a jövedelmező üzletre.

Az AFP hírügynökség által megszólaltatott szakértő szerint a kínai fogyasztóknak van miért óvatosnak lenni. Példának okáért több 1982-es Chateau Lafite Rothschild bor került piacra az ázsiai országban, mint amennyit Franciaországban összesen palackoztak.

A hamis italok kínálata a legrosszabbtól a legjobb minőségű termékig változik. Ugyanígy az áruk is: hamis ital 90 jüanért, de 35 ezer jüanért is kapható. A szakértők tapasztalatai szerint egyes hamisítók meglehetősen alacsony áron értékesítenek borokat, amelyeket az eredeti italok nevéhez hasonlító nevekkel látnak el megtévesztő módon: így Lafite helyett például Laffite vagy Lafitte elnevezéssel hozzák forgalomba italaikat. Mások az eredeti palackokat használják a hamisításhoz: az üres üvegeket felvásárolják, feltöltik egy gyengébb minőségű borral, majd az eredeti palack eredeti címkéje szerint értékesítik. Megint mások úgy értékesítenek fajbort, hogy az ital cukrozott vízzel hígított, mesterséges színezéket és ízfokozókat is tartalmaz.

Érdemes jól megvizsgálni, a baloldali hamis!

Romain Vandevoorde borimportőr szerint a kínai hamisítók termékei esetében sokszor egyértelmű a hamisítás ténye, de mint mondta, képesek arra is, hogy még a legjobb borkóstolókat is összezavarják.

0 Tovább

22 kamu üzletet találtak

Úgy látszik, még mindig van muníció a Kínában működő hamis Apple üzletek sztorijában. A BBC News például ma arról ír, hogy Kunming városában (ahonnan a történet kirobbant) összesen 22 (igen, huszonkettő!) ilyen nem hivatalos üzletet találtak. Az ázsiai ország lakói erősen rá lehetnek kattantva az Apple termékekre, ha a közel 7 milliós város el tud tartani 22 márkaboltot...

Miután a Kínában élő blogger, BirdAbroad bejegyzése a hamis Apple szaküzletről nemzetközi médiaszenzáció lett, a kínai hatóságok meglehetős gyorsasággal kezdtek el vizsgálódni az ügyben. Az első hírek még arról szóltak, hogy öt ilyen üzlet működik a régióban (ebből kettőt be is zártak), a kiterjesztett vizsgálat eredményeként azonban kiderült, valójában több mint négyszer annyi bolt használja engedély nélkül az almás cég logóját.

A kínai hatóságok figyelmeztették a boltok üzemeltetőit, hogy a helyi jogszabályok tiltják boltok, szaküzletek megjelenésének, kialakításának engedély nélküli másolását.

Az alábbi videóban bekukkanthattok egy ilyen hamis üzletbe, és néhány járókelő véleménye alapján megtudhatjátok, mit szólnak a vásárlók a feltételezett jogsértéshez.

1 Tovább

Csillogóbb, más színű, kevésbé tartós

Mai bejegyzésünk inkább a hölgyeknek szól (persze ízlés dolga), ugyanis találtunk egy hasznos videót arról, két látszólag azonos MAC típusú rúzs között mely apró különbségek segítenek eldönteni, melyik a hamisítvány és melyik az eredeti.

Mivel sok hamisítvány első pillantásra nagyon meggyőzőnek tűnik, a videóban elhangzó különbségek akkor segítenek igazán, ha van mivel összevetni a vásárolt terméket. Célszerű az is, ha minden körülmények között figyelünk arra, amit megveszünk, és már előre tudjuk, mi az, amit elvárunk a vásárolt terméktől, és melyek azok a jellemzők, amelyek a márka sajátjai.

Nos, az anyagban négy különböző MAC rúzst láthatunk, amelyek bár nagyon egyformának tűnnek, látszik, hogy az eredetihez képest (bal oldali) a hamisítványokon egy árnyalatnyit eltérő színű a külső borítás. Ezen felül, míg az eredeti anyaga enyhén csillámlik, az egyik hamisítvány borításán egyáltalán nincs, a másikon meg túl sok a csillám. Különbség még, hogy hol és hogyan jelenik meg a márkanév a terméken. A hamisítványon picit feljebb helyezték el a MAC logót, a betűk közötti kis pontok elmázolódtak.

3 Tovább

Melyik a hamisítvány?

Nagyon jó kis játékot találtunk mára nektek! Arról szól, mennyire nehéz megállapítani, melyik termék az eredeti és melyik a hamis. Nos, kitaláljátok az alábbi képeken szereplő termékek közül melyik a hamisítvány? (Megoldás a poszt alján...)

1. Melyik cipő nem Manolo Blahnik?

0 Tovább

Kevesebb hamisítványt fogyaszt a magyar

Közétette sorban a harmadik "Hamisítás Magyarországon" című kutatását a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT), amely szerint a magyarok 27 százaléka bizonyos körülmények között, míg 3 százaléka bármikor nyitott lenne hamis termék megvásárlására. A 2010-es felméréshez hasonlóan továbbra is a hamis ruházati cikkek beszerzésére hajlanak a legtöbben, igaz, idén valamivel kevesebben nyilatkoztak így a megkérdezettek közül, mint egy évvel korábban.

A felmérés szerint a hamisítványok beszerzésére a Közép-magyarországi régióban élők, valamint a 30 év alattiak, illetve a 30-45 év közöttiek nyitottabbak az országos átlagnál. A fiatal, 30 év alatti korcsoportra jellemző az is, hogy szívesen tölt le illegális tartalmat az internetről. Körükben tízből hárman rendszeresen keresnek kalózfájlokat a világhálón.

Ami a letöltési szokásokat illeti zenét az internetezők 19 százaléka, filmet 17 százaléka töltött le legalább egyszer. Szoftver esetében ez az arány 8, míg a könyv esetében 7 százalék. Zenét a megkérdezettek 16 százaléka, míg filmet a megkérdezettek 14 százaléka töltött már le többször is.

A vizsgálatból az is kiderül, a magyaroknak kevéssé fontos a márka. Csak minden ötödik válaszadónak számít, hogy márkás ruhaneműket viseljen, a megkérdezettek harmada azonban nem törődik vele, hogy a ruháján szereplő márkajelzés eredeti-e vagy hamisítvány. Tény viszont, hogy a hamisítványok beszerzésével nem nagyon büszkélkednek: csak minden tizedik vásárló osztaná meg ismerőseivel, milyen "jó vásárt csinált".

Bár fentebb írtuk, hogy valamelyest csökkent a hamisítvány-vásárlási kedv, a kutatás rámutat, hogy a magyarok háromnegyede úgy gondolja, a gazdasági válság ezzel ellenkező hatást fejt ki. 

A teljes kutatási jelentést ide kattintva tölthetitek le.

4 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek