Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ijesztő a hasonlóság!

Valószínűleg nem sokan vannak az olvasóink között, akik egy Birkin táska megvásárlásán törik a fejüket, de ettől függetlenül érdemes megnézni az alábbi videót, amiben luxusmárkák tárcáit és táskáit hasonlítják össze a szakértők.

Nyílván más persze megtapogatni ezeket a táskákat, de még így is látszik, hogy az anyagban bemutatott hamisítványok milyen döbbenetesen jó minőségűek. Ijesztő - így fogalmaz a szakértő. (Egyébként pont az ilyenek megtévesztő jellegéről írtunk néhány napja itt a blogon.) 

Szóval, akár tervezitek egy Chanel táska vagy egy Hermés tárca beszerzését, akár nem, nem baj, ha tudjátok, mik jelentik a különbséget a hamis és eredeti között:

- A termék anyaga: érdemes utánanézni, az eredeti gyártó, milyen anyagokat használ. A videóban például az eredeti Chanel pántján a fémkarikák aranyozottak, az eredeti tárca pedig báránybőr, ellentétben a hamisítványokkal, ahol a fémkarikák műanyag hatásúak, a tárca pedig merev, rugalmatlan bőrhatású anyagból készült.

- A kivitelezés: apró különbségek, de ezek jelentik a luxuséletérzést az eredeti cikkek esetében. A Hermés tárcát például kézzel varrják, és ez látszik is rajta, míg a Chanel táskák esetében kisebb öltésekkel dolgoznak, mint a hamison. Ugyanígy a Birkin táskáknál a finomabb fémmunka jelenti különbséget a hamis és eredeti lakatok és a zárszerkezet között: az egyik könnyen kezelhető, a másik kicsit akad.

0 Tovább

Hangyákkal a hamisítás ellen

Az óragyártókat képviselő Fondation de la Haute Horlogerie (FHH) a svájci órakészítőkkel közreműködve 2009-ben indított nagyszabású kampányt a hamisítás ellen, amelynek keretében a Lausanne művészeti egyetem diákjait kérte fel hamisítás elleni kampányfilmek elkészítésére. A pályaművek közül a napokban hirdettek győztest a szakértők. A legjobb rendezésnek járó díjat Ovidé lo Castro nyerte hangyás rövidfilmjével. (Franciások előnyben!)

További díjazott kisfilmeket a szervezet honlapján tudtok megnézni. Érdemes, érdekesek.

0 Tovább

Még a New York-i divatgurukat is átverik a hamisítók

Talán emlékeztek arra a Szex és New York epizódra, amikor Samantha meggyőzi Carrie-t, hogy vegyenek az egyik világmárkát koppintó hamis táskát egy utcai árustól, ám Carrie végül nem megy bele az üzletbe, mert neki szüksége van arra a tudatra, hogy az eredetit birtokolja.

Mostanság talán a nagy divatguru, Carrie is elbizonytalanodna, mert internetes oldalakon, elsősorban az eBay-en igazán kedvező árakon kínálják különböző világmárkák táskáit. Sokszor a legnagyobb szakértők sem tudják eldönteni, hogy igazival vagy hamisítvánnyal van dolguk. A New York Magazine néhány példát is talált arra, hogy még a szakértőket is átverik néha.

Az elismert divatfotós Karineh Gurjian-Angelo egy Yves Saint Laurent kézitáskát vett az eBay-en 300 dollárért. Nem volt benne biztos, hogy eredeti, amikor az interneten megvette, ám a kézhezvételkor minden kétsége elszállt. Biztos volt benne, hogy jó boltot csinált, hiszen potom pénzért jutott egy eredeti táskához. Az igazságra csak akkor döbbent rá, amikor letörött a táska füle, és elvitte a táskát javítani egy YSL márkaboltba. Ott ahelyett, hogy megjavították volna felhívták Gurjian-Angelo figyelmét, hogy hamisítványt birtokol. Az eladó ráadásul kioktatta a fotóst, fel hívva a figyelmét a rossz minőségű varrásra és a táska aljáról hiányzó dombornyomásra.

- Úgy éreztem magam, mint az iskolában az igazgatói irodában – mondta Gurjian-Angelo a New York Magazine-nak.

Nem járt sokkal jobban Vickie Laliotis divatblogger sem, aki egy Chanel táskát vásárolt az egyik helyi turkálóban. Megvizsgálta és azt gondolta eredeti, hiszen jó minőségű volt és a logót is a helyén találta. Ki is pengetett érte 100 dollárt. Később újra megvizsgálta és a varrásból, és egyéb elsőre fel nem tűnt jelekből arra következtetett, hogy hamisítványnal van dolga.

- Nem bírtam hordani. Úgy éreztem, hogy egy csaló vagyok – nyilatkozta Vickie.

A világmárkák képviselői szerint biztosra csak akkor mehetünk, ha márkaboltban vásárolunk. Más szóval akkor mehetsz biztosra, hogy eredeti táskát vásárolsz, ha van elég pénzed kifizetni a teljes árat, ahelyett, hogy jó üzletet csinál a piacon vagy a neten.

 

2 Tovább

Összezúzták a hamisítványokat Manilában

Nem mindennapi látvány részesei lehettek a manilai polgárok, hiszen egy 11 tonnás páncélozott jármű hamis ruhákat, cipőket, kiegészítőket és DVD lemezeket zúzott össze a hamisítás elleni harc egyik nagy sajtóérdeklődés kísérte megmozdulásán.

Fülöp-szigeteken fontosnak tartják, hogy lekerüljenek arról a feketelistáról, amelyet az Egyesült Államok hozott létre azon országok számára, amelyek nem tartják tiszteletben szellemi tulajdont. Ennek érdekében 8 millió dollár értékű hamis márkás terméket semmisítettek meg Manilában. Az összezúzott termékek széles skálán mozogtak. Az Oakley napszemüvegtől kezdve a Lacoste cipőkön át a hollywoodi szuperprodukciók kalózkiadású DVD lemezein át sok hamis termék esett áldozatul a hatóság erélyes fellépésének.

 Ricardo Blancaflor a helyi Szellemi Tulajdon Hivatal általános igazgatója a megsemmisített árucikkek értékét 350 millió pesora, azaz körülbelül 8 millió dollárra becsülte. Az akciónak további folytatása várható, hiszen összesen 1,4 millárd peso értékben foglaltak le hamis terméket a hatóságok a szigetországban. Az igazgató szerint a cél az évi 10 milliárd peso értékű lefoglalás, amely segíthet abban, hogy munkahelyek meneküljenek meg és növeljék az adóbevételeket.

0 Tovább

Hamisítás elleni kampányt díjaztak Cannesban

A Leo Burnett bejrúti irodájának FAKE IT ALL című hamisítás elleni kampányát díjazták a Cannes-i Reklámfesztiválon. A Brand Protection Group számára készített kampány Ezüst Oroszlán díjat kapott a legjobb integrált PR vezérelt kampány kategóriában. A Youtube-ra feltöltött videóból kiderül, hogyan állt össze a többek között televíziós reklámmal is megtámogatott kampány.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek