Az USÁ-ban nagy hagyománya van az érettségi bálnak, ahol a középiskola befejezése előtt álló fiatalok báli ruhába bújva ünneplik felnőttségüket. A lányoknak olyan ez az esemény, mint a celebeknek az Oscar-gála, tündökölni akarnak, amelyhez a legjobb ruhát keresik. A hamisítók persze reagálnak a keresletre.

Minden báli szezonnak megvannak a maga trendi darabjai, amelyekre a fiatal lányok vágynak. Egy-egy trendi darab azonban több száz dollárba is kerülhet, amely jelentős megterhelés jelenthet a családi kasszának. Nem meglepő tehát, hogy a bálozó fiatalok akciókra és kedvezményekre vadásznak. Az interneten azonban lesben állnak a csaló hamisítók, akik az eredeti ruha fotójával, de annál lényegesen olcsóbban kínálják portékáikat. Ha a megrendelő meg is kapja az árut, legnagyobb valószínűséggel egy silány utánzatot fog kapni.

Így járt a riportban megszólaló Alexandra is, aki hónapokig spórolt, hogy egy Sherri Hill ruhát vehessen fel a nagy estén. Ruháját végül az interneten rendelte meg, miután egy, a boltinál 25 százalékkal olcsóbb hirdetést talált. Amikor azonban a ruha megérkezett, csalódnia kellett. Egy gyenge minőségű anyagból készült, csúnyán varrt, az eredetitől eltérő színű, sőt a rendeltnél nagyobb méretű ruhát kapott. Ráadásul, az eredeti flitteres díszítésével ellentétben Alexandra a netes ruhához egy csomag flittert és egy varrókészletet kapott... Mi legyen? Varrja fel ő? A pórul járt tini utóbb hiába reklamált, a pénzének búcsút inthetett, ráadásul kénytelen volt újabb ruhát vásárolni, így spórolás helyett ráfizetéssel zárta a báli szezont.

Bár itthon kevésbé jellemző az iskolai bálozás, az eset mégis tanulságos. Az interneten kedvezményekre vadászó fogyasztók, legyen szó bármilyen termékről, bárhol könnyedén hamisítványba futhatnak. Az átverések elkerülése érdekében tanácsos utánajárni annak, hivatalos viszonteladóval van-e dolgunk,  például úgy, hogy felhívjuk az eredeti gyártó ügyfélszolgálatát, és megkérdezzük tőlük. Ilyen ügyekben bizonyára segítenek!

(Via: Today.com)