Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nobel-díjas íróra hajtanak a kalózok

Az idei irodalmi Nobel-díj átadása óta Mario Vargas Llosa-lázban él Peru. Olyannyira nagy a kereslet, hogy az író november elején megjelent új könyvének kalózmásolatával már a nyílt utcán házalnak az illegális kereskedők.

A CNN International által készített videóban egyrészt látható, hogy a könyvesboltok rogyásig vannak Vargas Llosa régebbi és újabb könyveivel, másrészt az is, ahogy a kereskedők az úttesten sétálgatva ajánlgatják a szerző új könyvéről (El sueño del celta) készült másolatot az autósoknak. A beszámoló szerint az eredeti kiadvány 454 oldal hosszú, míg a kalózpéldányokból oldalak, sőt egész fejezetek hiányoznak, ráadásul olyan grammatikai hibákkal vannak tele, hogy az újdonsült Nobel-díjas író elsüllyedne a szégyentől, ha látná... A könyv eredeti kiadója szerint a probléma olyannyira súlyos, hogy minden legálisan eladott példányra hét, az utcán eladott kalózpéldány jut.

0 Tovább

Kukába a screenerekkel!

Múlt héten a kalózkodás elleni küzdelemben elvetendő megoldásoknál hagytuk abba, úgyhogy most egy újabb ötlettel ebben a témában folytatom. Ezúttal a Summit Entertaintment stúdió (az, amelyiknek nagyon bejött a Twilight saga megfilmesítése) állt elő javaslattal arra vonatkozóan, hogy a filmesek mit ne tegyenek, ha nem akarják a torrent oldalakon viszontlátni munkájukat. Nevezetesen azt javasolják, hogy Hollywood hagyja el a screener kópiákat, ezek ugyanis a filmes kiszivárogtatások melegágyai.

Na most, a Summit szerint, és a tapasztalat egyelőre őket igazolja, ezek a screener kópiák a digitális vízjelek és egyéb óvintézkedések ellenére rendre kiszivárognak, felkerülnek a netre, és nagyon gyorsan elkezdenek terjedni az illegális letöltő oldalakon. Hogy néhány példát említsünk a közelmúltból: így járt a Bombák Földjén, az Avatar, a Komfortos mennyország vagy épp A közösségi háló is.

A jelenlegi állásfoglalás szerint a stúdiók a promóciós megfontolásokból vállalják a kockázatot, hogy hallgatnak-e a Summitra, majd kiderül. Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a Summit idén hány screenert nyomott ki vagy jövőre mennyit fog...

Az ún. screener kópia egy DVD minőségű felvétel, amit a stúdiók kritikusoknak és filmes szakembereknek osztanak ki előzetes megtekintésre. Oscar-szezonban például tucatjával bombázzák a filmakadémia tagjait ilyen screener kópiákkal, amelyek közül nem egy, hogy hogy nem, utat talál a kalózokhoz...

0 Tovább

Nem véd meg a 3D a kalózoktól

Sok hollywoodi filmes fűz nagy reményeket a 3D-s filmekhez, remélve, hogy ezek visszacsalogatják a nézőket a mozikba, és segíthetnek a kalózkodás akadályozásában. A HENT honlapján olvasható hír szerint azonban a Paramount Pictures ügyvezetője úgy véli, nem a három dimenziós technológia jelenti a megoldást a kalózkodás elleni küzdelemben, ahogy a mozibemutatóval szimultán történő online terjesztés sem segítene. Miért is?

Frederick Huntsberry úgy látja, a 3D technológia minden előnye ellenére sem lehetetleníti el a kalózfelvételek készítését a vetítés alatt (a moziban készült kalózfelvételekről ugye tudjuk, hogy az illegális kópiák első forrását képezik, a DVDrip és egyéb verziók felbukkanása előtt). Az optikára illesztett szűrű segítségével ugyanis egyszerűen megoldható, hogy a kamera 2D-ben rögzítse mindhárom dimenziót, így ugyanott tartunk, ahol eddig. A mozibemutatóval egyidejűleg történő online terjesztésre vonatkozaón Huntsberry azt mondta, ezzel a megoldással a legális terjesztés bővítése helyett csak azt érnék el a filmesek, hogy hamarabb kerülhet a kalózok kezébe egy nagyon jó minőségű kópia, mint eddig.

Akkor mi a megoldás? Nos, Hunsberry szerint nincs egy csodafegyver a szerzői jogsértések leküzdésében. Ehelyett úgy látja, több fronton kell felvenni a harcot: jogtiszteletre kell nevelni a fogyasztókat (ami akár évtizedekig is eltarthat), megfelelő törvényi háttérrel kell védeni az alkotók jogait, jelentős vonzerővel rendelkező technológiai újdonságokkal kell előállni, és finomítani kell a meglévő üzleti modelleket.

Kép forrása itt.

0 Tovább

Köszönjük, hogy nem töltesz le

A héten már volt szó egy egészen ötletes kalózkodás elleni kísérletről, tegnap pedig belefutottam egy szintén ötletes eredeti DVD vásárlására buzdító hirdetésbe. Erről eszembe jutott a brit Industry Trust tavaly indított kalózkodás elleni kampánya, ami új oldalról közelít a fogyasztókhoz. A korábbi fenyegetés helyett ("Ha letöltesz egy kalózfilmet, az is lopás") inkább köszönetet mondanak a nézőknek, hogy jegyet váltottak, beültek a moziba, illetve eredeti kópiát vásároltak. A You make the movies kampány alapötlete az volt, hogy klasszikus, már-már kultuszfilmeknek számító alkotások ikonikus pillanatait idézték meg hétköznapi élethelyzetekben. Nem tudom, hányan ismerik itthon a kampány videóit, ezért gyorsan megosztom a kedvenceimet.

Szerintem ezek nagyon ötletesek, és meggyőződésem, hogy több célt lehet elérni az ilyen kampányokkal, mint a már fent is említett nem lopnál táskát, tv-t stb. kezdetű, itthon is ismert felhívásokkal. (Egyébként sem értettem soha, hogy ezt a videót miért pakolják rá az eredeti lemezekre, hiszen az eredeti lemezt nézem, fizettem érte, akkor miért kell ismételten felszólítsanak, hogy ne lopjam el?!)

A fentieken kívül is van még néhány vicces kampányvideó, érdemes böngészni a kampány YouTube csatornáját.

0 Tovább

Kalóz CD a fa alá? A magyaroknak semmi sem szent?!

Ma hozta nyilvánosságra a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) friss kutatását, amelyben az ünnepek kapcsán arra volt kíváncsi, eredeti CD és DVD kerül-e a fa alá. Nos, az eredmények azt mutatják, hogy nem feltétlenül... Bár sokan nem döntöttek még az ajándékokról, többen vannak, akik hajlanak arra, hogy hamisítványt adjanak szeretteiknek.

A megkérdezettek 11 százaléka – zömmel diplomások, fiatalok és budapestiek – tervezi, hogy karácsonyra zenei CD-t vásárol valakinek ajándékba. Közülük minden ötödik megkérdezett (21 százalék) vásárolna hamis CD-t, ha olcsón jutna hozzá, sőt ezek fele nem zárkózik el attól, hogy karácsonyra is kalózlemezt ajándékozzon.

A válaszadók szintén 11 százaléka, főként az érettségizettek és diplomások, továbbá a 18 és 45 év közötti felnőttek terveznek DVD-t vásárolni ajándékba. A potenciális vásárlók közül 29 százaléka vásárolna hamis DVD-t ajándékba, és ezek 68 százaléka nem szégyellné karácsonykor sem hamisítvánnyal meglepni szeretteit.

A válaszadók 77 százaléka nem tervez DVD-t, háromnegyede nem készül CD-t tenni idén a fa alá. CD-k esetében minden hetedik, filmek esetében minden ötödik fogyasztó nem döntött még arról, vásárol-e idén ajándékba vagy sem.

A kutatást a HENT megbízásából a Tárki végezte 1000 fős reprezentatív mintán, a teljes kutatási jelentés itt érhető el.

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek