Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

xBoy és Bucksstar Coffee: a legviccesebb hamisítványok

Bizonyára többen találkoztatok már olyan logókkal, amelyek első pillantásra erősen hasonlítottak az eredeti márkanévre, de mégsem voltak ugyanazok. Gondolok itt a Daidas cipőkre vagy Niké pólókra. Ma, a korábbi posztunk (Top10: a legmeggyőzőbb hamisítványok) analógiájára folytatjuk a gyűjtést a hamisítványokról, de ezúttal olyan viccesen sikerült koppintásokból szemezgetünk, amelyeknek az előbb említett márkanévferdítés az alapja. Top10 gyűjtésünk ezúttal is szélesen merít: szerepel a listában gyorséttermek, élelmiszerek, kozmetikumok, videojátékok meglepő újítása.

1. A Starbucks két kínai verziója

0 Tovább

A hamis parfümöt lelövik ugye?

Egészen váratlan videóra bukkantam az imént a legnagyobb videómegosztón. A készítő tudtán kívül hamis Chanel Coco Mademoiselle parfümöt vásárolt az interneten, amikor kézhez kapta, rájött, hogy átverték, ezért jelentette az esetet az eBay és az átutalást bonyolító PayPal felé. Az aukciós cég befagyasztotta az eladó fiókját, a PayPal visszafizette a vásárlási összeget, egyúttal javasolta a vásárlónak, hogy a hamis terméket küldje vissza az értékesítőnek. Készítőnk úgy gondolta, hogy ezzel csak azt érné el, hogy valaki másnak is eladják a hamisítványt, ezért némi vita után megegyeztek a PayPallal, hogy a parfümöt meg kell semmisíteni, ám a megsemmisítésről a cég bizonyítékot kért. Íme :)

0 Tovább

53 milliárd látogatót vonzanak a kalózoldalak

A MarkMonitor kutatása szerint a hamisítványokat és kalóztartalmakat kínáló weboldalakat a tavalyi évben több mint 53 milliárd internetező látogatta meg. A HENT híradása szerint a cég 22 márkanévből álló minta alapján végzett nemzetközi felmérést, amely alapján a látogatószámot megadta.

A kutatás során több mint tízezer olyan weboldalt azonosítottak, amelyek a mintaelemekhez, többek között hamis vényköteles gyógyszerekhez, luxuscikkekhez, kalózzenékhez, filmekhez hozzáférést biztosítottak. A MarkMonitor szakértői szerint az 53 milliárd látogató nagyobb része a digitális tartalmakat elérhetővé tevő oldalakat kereste, de a hamisítványokat kínáló kereskedelmi felületek is elérték az évi 92 milliós látogatószámot.

A vizsgálat azt mutatja, hogy az előbbi oldalak 67, az utóbbi lapok 73 százaléka Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban van regisztrálva. Ugyanakkor viszont azt állapították meg, hogy a weboldalak székhelye nem feltétlenül egyezik az üzemeltetők székhelyével. A kutatás során próbavásárlásokat is végeztek, és azt tapasztalták, a megrendeléseket gyakran harmadik országból teljesítették.

A MarkMonitor szerint mivel a kutatást kis mintán végezték, nem ad teljes képet a hamisítványok és kalóztermékek forgalmáról, ugyanakkor a kevés mintaelem vizsgálata során kapott hatalmas látogatói érték arra utal, hogy a teljes illegális piac egészen elképesztő méretű lehet.

0 Tovább

Minőségi borok üvegeit vásárolják fel a kínaiak

Szakértők szerint Kína a világ leggyorsabban növekvő borpiaca: kifinomultságra áhítozó helyi milliomosok vásárolnak (és fogyasztanak) minőségi italokat gyakran elképesztő összegekért. A HENT híradása szerint a bor népszerűségnövekedése mellett egy új trend ütötte fel a fejét az ázsiai országban: egyes kereskedők felvásárolják a minőségi borok üres üvegeit, amelyekbe aztán kevésbé minőségi italokat palackoznak, de eredetiként hozzák újra forgalomba. Egyszóval: hamisítják.

A kereskedők akár 360 eurót is megadnak egy-egy üres boros palackért. Az egyik legkeresettebb az 1982-es Chateau Lafite Rothschild üvege, amelynek bontatlan palackja akár 2000 fontot is érhet az aukciókon. (Tavaly egy 2009-es Chateau Lafite palackot 43 ezer fontértadtak el Hongkongban, háromszor annyi pénzért, mint amit Londonban ért volna...) A kereskedők bárokból és éttermekből gyűjtik be az üres palackokat, rendszerint készpénzben fizetnek, és vállalják az elszállítást. Egy kikötésük van, hogy az üres üveg a lehető legjobb állapotban legyen. Az üvegbegyűjtésre szakosodott a palackokat továbbértékesítik a hamisítóknak, akik a gyengébb minőségű borral megtöltve újrapalackozzák, de az üvegen szereplő név alatt hozzák újra forgalomba.

Kép forrása: Christie's
0 Tovább

TOP10: a legmeggyőzőbb hamisítványok

A 10 legmeggyőzőbb hamisítványról készített gyűjtést a Business Insider. A replika termékek egytől egyig Kínában készültek, és kitűnően illusztrálják, mi mindenre terjed ki az ázsiai hamisítók figyelme. A listában iPad-klón, kínai Google, épületmásolatok, Harry Potter folytatások, replika autók! Lássuk a gyűjtést:

1. iPhone vagy HIphone? Első pillantásra a készülék a megszólalásig hasonlít az eredeti Apple készülékre, egyedül a hátoldali logó árulkodik arról, hogy itt valami másról van szó.

kakatech.com/businessinsider.com

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek