Van, aki a borzongást szereti, mások a tetoválásokat. Zombie Boy mindkettőt, de azt nem, ha a testére varrt mintát illetéktelenül használják horror sorozatok készítői.
Balra Zombie Boy és jobbra a film szereplője (Kép forrása: THR)
Van, aki a borzongást szereti, mások a tetoválásokat. Zombie Boy mindkettőt, de azt nem, ha a testére varrt mintát illetéktelenül használják horror sorozatok készítői.
Balra Zombie Boy és jobbra a film szereplője (Kép forrása: THR)
A fogyasztók megtévesztésére hivatkozva felszólító levelet küldött a Disney egy brit kiadónak, hogy vonja vissza a Disney Pixar meséire hasonlító címeit a forgalomból.
Brave kontra Braver
Misztikus, elvadult tájon álló vörös hajú, zöldruhás hercegnő, kelta jellegű betűk, Braver felirat - nem, ez nem a Disney Pixar stúdió meséje, a Brave (ami itthon Merida, a bátor címmel került forgalomba), hanem a brit Brightspark Production Ltd. 45 perces produkciója. A Brave mellett pedig más hasonló mesék is szerepelnek a brit kiadó címei között: a Tangled Up például nem keverendő össze a Tangled (Aranyhaj és a nagy gubanc) című mesével, ahogy a The Frog Princess sem azonos a The Princess and the Frog (A hercegnő és a béka) mesével, de a Little Cars sem Disney cím ellentétben a Cars (Verdák) cíművel.
Az amerikai fél felszólító levelet küldött a brit kiadónak, hogy távolítsa el a forgalomból a Disney filmekre hasonlító címeit. Ezek ugyanis a stúdió szerint alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére: a vevők a csomagolás alapján könnyen hihetik azt, hogy Disney mesét vesznek, ám megnézve már nem a megszokott Disney minőséget kapják.
A Brightspark kommentárja szerint a kiadó törekszik a megegyezésre a Disney-vel.
(Via: The Hollywood Reporter)
Kalózkodó ninják és az illegális letöltést megtorló zombik? Egy amerikai animációs sorozat megmondja, miért ne töltsél le!
Két huszonéves amerikai srác alkotja a Smosh nevű "webkomikus" duót, akik online terjesztik humoros anyagaikat. A Smosh ez év tavaszán indított egy új YouTube csatornát Shut Up! Cartoons néven, ahol különböző folytatásos animációs sorozatokat osztanak meg. Az egyik ilyen minisorozat a Zombies vs. Ninjas, amelyben értelemszerűen zombik és ninják szerepelnek.
A sorozat egyik friss epizódja a kalózkodást választotta témájául. Ebben a ninják illegális próbálnak letölteni egy dalt, hogy azt átdolgozva maguk is popsztárok legyenek. A letöltés blokkolása után azonban megjelenik az "eredeti" előadó, aki zombikkal kívánja megtorolni az őt ért jogsértést. Hogy mi történik ezután, azt alább megnézhetitek!
Akár új fordulatot is hozhat a kalózkodás kezelésében az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA) vezetőjének azon állásfoglalása, miszerint az illegális letöltésre a lopás talán nem a legjobb kifejezés.
Az MPAA hosszú ideje azonosítja a szerzői jogi jogsértést a lopással. Ennek talán legismertebb példája a „Nem lopnál autót…” kezdetű kalózkodás elleni kampány, amelyet komoly figyelmeztetésnek szántak a jogvédők a visszaélések ellen. Christopher Dodd, az MPAA 14 hónapja megválasztott vezetője azonban úgy véli, a filmipar olyan átalakuláson megy keresztül, amely más terminológiát követel meg a jogsértésekre vonatkozóan. Dodd Cannes-ban adott interjút a Variety magazinnak, amelyben a digitális átalakulásra vonatkozóan kifejtette, egyre több és több online platformot lehet és kell feltölteni tartalommal, amelynek során a fogyasztói igények kiszolgálását kell előtérbe helyezni.
Az MPAA képviseletében Dodd is támogatta tavaly az amerikai törvényhozás által tárgyalt kalózkodás elleni jogszabályokat, így a SOPA tervezetét is. A jelentős kritikára válaszul ezt a tervezetet végül elvetették, de a filmes szakértő szerint a szerzői jogvédelmet nyújtó törvények szigorítására és modernizálása továbbra is elengedhetetlen. Az MPAA vezetője szerint a jövőben árnyaltabban közelíti majd meg a kalózkodás elleni intézkedések kérdését, amely gondolat mentén hozzátette: „rossz úton haladunk, ha tolvajlásnak nevezzük (a szerzői jogi jogsértést)”.
(Via: Variety)
Pozitív üzenetű kalózkodás elleni kampányhoz csatlakozott a Microsoft. Az Xbox Live játékosai szavazhatnak kedvenc filmjeleneteikre, és pontokat gyűjthetnek, amelyekért további játék tartalmakhoz férhetnek hozzá.
A szoftvercég a brit Industry Trust filmkalózkodás elleni kampányához csatlakozott. A "Moment worth paying for", vagyis "Pillanatok, amelyekért megéri fizetni” címet viselő kampány nem elrettentéssel próbálja visszaszorítani a kalózkodást, hanem arra próbál meg rávilágítani, az alkotók és a nézők együtt hozzák létre a moziélményt azzal, hogy a mozijegyek árát újabb és újabb izgalmas filmekbe lehet visszaforgatni. A kampány során a nézők bevonásával gyűjtik össze azokat az izgalmas, érdekes, könnyfakasztó stb. filmes pillanatokat, amelyekért megéri megváltani a mozijegyet.
"Moment worth paying for" kampány egy plakátja
A Microsoft csatlakozásával a kalózkodásban leginkább érintett, 16-24 év közötti férfiakat igyekeznek elérni. Az Xbox játékosok a játék Live rendszerén keresztül olyan filmek ikonikus pillanatai közül választhatják ki a kedvencüket, mint például A király beszéde, az Eredet vagy a Harcosok klubja. A résztvevők a versenybe csatlakozva pontokat is gyűjthetnek, amelyeket az Xbox Live Marketplace oldalán letöltésekre válthatnak be.
A Microsoft és az Industry Trust közös programja a kreativitásnak is teret enged. Az Avatar Kinect karaktereivel kedvenc filmjeik legjobb jeleneteit játszhatják újra.
(Via: MarketingWeek)
Utolsó kommentek