Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ki az, aki ezt megveszi?!

Megszégyeníti a Ferrari nevet - írja a Technabob cikkében arról a hamis mobiltelefonról, amelyet a sportkocsi formatervezésébe öltöztettek. El kell ismerjük, tényleg rémes, ráadásul nehezen tudjuk elképzelni, hogy a szuperokos telefonok dominálta piacon ki az, aki ezt megveszi.

Bár első pillantásra azt hihetnék, gyerekjátékról van szó, ezek, legalábbis a hirdetés szerint, ténylegesen működő mobiltelefonok. A leírás szerint a készülék két SIM kártyát tud kezelni, van benne FM-rádió és MP3 lejátszó, MP4-ben rögzít képet és hangot, és bár csak 100 smst tud tárolni, lehet rajta Facebook-ozni is.

A védjegyjogi jogsértésen túl azért a készülék leírása is erősen sántít. Először is láthatóan nincs QWERTY billentyűzete, pedig a leírás szerint van, másrészt legalábbis fura egy ilyen készülék esetében egy 200 lacpixel felbontású kamera... Oké, mostanáig mi se tudtuk, mi az a laxpixel, de EZEN oldal kalkulációi szerint ez 20 (!) megapixelnek felel meg, ilyet talán még a legjobb okostelefonok se nagyon tudnak...

(Via: Technabob)

0 Tovább

Védjegy lehet Beyoncé lányának neve

A híres sztárpár, Beyoncé és Jay-Z védjegyoltalmi kérelmet nyújtott be az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalához, amellyel alig egy hónapos kislányuk nevét helyeznék oltalom alá. A sztárpár nevében az énekesnő cége, a BGK Trademark Holdings kérte "Blue Ivy" védjegyként történő regisztrálását.

A kérelem elbírálása folyamatban van, de a zenész házaspár jó eséllyel megkapja az oltalmat, hiszen a hivatal az év eleje óta kettő, a kislány nevére vonatkozó védjegykérelmet utasított már el arra hivatkozva, hogy a bejelenteni szándékozott védjegy egy "nagyon híres gyermek neve".

Beyoncé és férje gyermekük nevének védjegyként történő bejegyeztetésével azt akár márkanévként is használhatnák, bár valószínűbb, hogy a visszaéléseket kívánják megakadályozni, és azt hogy az ő ismertségüket harmadik fél próbálja meg a saját javára felhasználni.

(Via: The Daily Mail, kép: femcafe.hu)

0 Tovább

Variációk egy márkára

Három csíkos logójával az Adidas az egyik legismertebb és legkeresettebb márka a világon. Nem meglepő, hogy a hamisítók előszeretettel másolják nevét, védjegyét. Gyakori, hogy utánzataik esetében a név elferdítésnek nevezett trükköt alkalmazzák, vagyis egy-két betűt kicserélnek, megcserélnek, de épp csak annyit módosítanak, hogy a márkanév még biztosan hasonlítson, és első pillantásra elég megtévesztő legyen.

A ma közölt videóban egy olyan gyűjtést mutatunk, amely az Adidas márkanevén alapuló névváltozatokból szemezget: a sor az abdids-tól az adibas-on át a sdidsa-ig terjed. Jaj!

0 Tovább

Tízezernyi hamis övcsatot fogott a NAV

Az elmúlt napokban két esetben is hamisítványokat szállító szlovák kamiont állított meg Vámosszabadi térségében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). A lefoglalási akcióról videót is közétett a hivatal, amelyet ma nektek is megmutatunk.

Az első esetben az ellenőrzött jármű Kínából érkező konténert szállított, amely a tételes vizsgálat szerint 1000 darab ETNIES védjeggyel ellátott gyermekruha-együttest és több, mint 4600 darab La Martina védjeggyel és Transformers rajzfilmfigurával ellátott szabadidőruhát tartalmazott. 

A másik esetben a jármű okmányai szerint 717 karton gyűjtőárut szállított a Távol-Keletről Budapestre. Ennek esetében is a tételes vizsgálat mellett döntöttek, amelynek során a következőket találták a rakományban: 10600 darab különféle Louis Vuitton, Dolce & Gabbana, Prada és Giorgio Armani márkával ellátott hamis övcsat, 15000 darab Gucci és Guess védjegyes övcsat, öv, táska, karóra és telefontartó tok, 14000 darab Burberry védjegyes övcsat és kendő. Ezek összértéke 93 millió forint, az első esettel együtt összesen 107 millió forint.

A lenti videóban azt láthatjátok, ahogy a pénzügyőrök felnyitják a hamis övcsatokat tartalmazó zsákokat, illetve kaphattok egy képet arrról is, mekkora mennyiségről van szó valójában.

0 Tovább

Hogyan ábrázoljunk helikoptert videójátékban?

A jogi útvesztő fogalma elég helytállónak tűnik mai hírünk alapján. A The Holywood Reporter számol be egy érdekes jogi esetről, amelynek főszereplői a Battlefield játékokat fejlesztő Electronic Arts (EA) és a harcászati gépeket gyártó Textron. A két cég ugyanis vitába került egymással, sérti-e a Textron jogait, ha a videójátékokban az általa gyártott helikopterekkel azonos megjelenésű harcászati eszközöket rajzolnak a grafikusok.

Korábban az EA és a Textron már pereskedett egymással, akkor az utóbbi védjegyjogi jogsértéssel vádolta az előbbit. A felek 2008-ban peren kívül egyeztek meg egymással. Most azonban a Textron ismét perrel fenyegeti a fejlesztőt, mondván árukülsőre (trade dress) vonatkozó jogait sérti, hogy a Battlefield 3 játékban megjelenő helikopterek éppúgy néznek ki, mint amelyeket a cég harcászati célokra gyárt.

Balra a Textron Viperája, jobbra a Battlefield-ben megjelenő jármű

Az EA, hogy elébe menjen a pernek, maga fordult a bírósághoz, kérve a testületet, mondja ki, hogy ilyen esetekben a másolás nem sérti a gyártó kereskedelmi érdekeit. Az EA szerint a H-1Z Viper, a UH-1Y és a V-22 Osprey helikopterek szerepeltetése a játékban nem jogellenes, sőt, a játékok csomagolásán a jogszabályoknak eleget téve fel is tüntetik, hogy a Battlefield-ben megjelenő fegyverek és egyéb harcászati eszközök valós eszközökkel való hasonlósága nem feltételez a két cég között kereskedelmi kapcsolatot.

(Via: THR)

0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek