A szellemitulajdon-jogok tiszteletben tartására intik a szervezők a híres milánói lakberendezési kiállítás, a Salone Internazionale del Mobile kiállítóit. Az expo kiállítási tárgyai közül minden olyan darabot eltávolítanak, amelynek esetében felmerül a jogsértés gyanúja.

Cassina dizájn a Be Original kampányban

Az áprilisi olasz rendezvény szervezője, a Cosmit jogvédő szakértők által elfogadott tájékoztatókat oszt szét a lakberendezési expo kiállítói között, amelyben a kiállítók jogvédelmi kötelezettségeit hangsúlyozzák. A brosúra szerint a Cosmit a rendezvény ideje alatt szigorúan, szakértői támogatás mellett lép fel a hamisítással szemben, és intézkedik, ha visszaélést tapasztal. A szervezők nem engednek kiállítani olyan bútordarabot, amelynek vonatkozásában az expót megelőzően felmerült a jogsértés gyanúja, illetve, ha a helyszínen derül ki a visszaélés, eltávolíttatják a kérdéses darabot a kiállítás tárgyai közül.

  

Saarinen és Philippe Starck tervezés a Be Original kampányban

A Cosmit felhívásával párhuzamosan az Elle Décor Italia is hamisítás elleni kampányba kezdett. „Be original” címmel plakátokkal dekorálta ki Milánó leghíresebb üzletháza, a La Rinascente kirakatait, amelyen a bútoripar híresebb formatervezései láthatóak.

(Via: Design Wire)