Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lady Gaga saját nevéért harcol

Az ellentmondásos megjelenéséről és zenéjéről híres énekesnő saját művésznevének birtoklásáért harcol az amerikai bíróságon. Pontosabban eljárást indított egy nevadai cég ellen, amely állítása szerint a Lady Gaga nevet akarta saját céljaira védjegyként bejegyeztetni.

A Billboard.biz beszámolója szerint az Excite Worldwide LLC állítólag a "Lady Gaga" és a "Lady Gaga LG" védjegyekkel sminkszereket, kozmetikai cikkeket és egyéb kiegészítőket kívánt volna forgalmazni a Grammy-díjas művésznő jóváhagyása nélkül. 

Bár az amerikai szabadalmi hivatal közlése szerint az Excite Worldwide védjegykérelmét nem fogadták el, Lady Gaga biztosabbnak látta, ha jogi úton rendezi a kérdést, és tiltatja el a céget az illetéktelen védjegyhasználattól. Az énekesnők és jogi képviselői szerint ugyanis, megtévesztené a fogyasztókat, ha egy olyan vállalkozás használja a nevet, amely erre nem kapott engedélyt, hiszen azt a benyomást keltenék, mintha a felek között partnerségi kapcsolat lenne.

Kép forrása: Wikipédia

0 Tovább

Komoly előrelépés a magyar online zenepiacon

A mai naptól a hazai zenerajongók is elérhetik az Apple által fejlesztett iTunes Store-t. A szolgáltatás elérhetősége komoly mérföldkő a magyar zenepiac szempontjából, hiszen a régóta hiányolt legális hozzáférések körét bővíti, nem is akármilyen kínálattal. 

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület híroldalán olvasható közlemény szerint az iTunes Store az Artisjus-sal kötött megállapodás eredményeként vált elérhető hazánkban. A szerzői jogvédők közlése szerint olyan megállapodást kötöttek, amelynek köszönhetően az alkotók is megfelelő javadalmazásban részesülnek az eladott dalok után. Közlésük szerint a letöltött, meghallgatott dalok adatait tartalmazó, igen részletes adatszolgáltatást dolgozza fel az Artisjus, hogy megtörténhessen a szerzői jogdíjkifizetés negyedéves rendszerességgel.

Az Artisjus közleményében Mester Tamás dalszerző is megszólalt, aki szerint „az iTunes a magyar zenének új utat nyit a nemzetközi lehetőségek felé is, így visszaadhatja a reményt, hogy végre valami nagy dolog velünk is történhet.” Az énekes hozzátette a zeneiparnak nem a múlttal, hanem az új lehetőségekkel kell foglalkoznia, és ehhez az iTunes kiváló teret jelent.

0 Tovább

Amikor a hamisítás és az irodalom találkozik

Rendhagyó módon, ma egy könyvajánlót közlünk, mégpedig egy olyan újonnan megjelent krimiét, amelyben központi szerepet kap a hamisítás. A közlemúltban jelent meg az 'Orgasme…Made in France' című regény Robert H. Miller tollából, ami az előzetes alapján mindazoknak tetszhet, akik szeretik a gazdasági, szerevezett bűnözés témájú krimiket.

A történet szerint Jean-Pierre Armand, a közismert tervező rendkívül népszerű illatkompozíciót hoz létre, amelyet Orgasme néven dob piacra. A parfüm nagyon gyorsan nagyon népszerű lesz Európában, majd az Egyesült Államokban is.

A tengerentúlon Joe Regalia érdeklődését is felkelti, aki alvilági kapcsolatain keresztül szerzett tőkével hoz létre egy importvállalkozást az Orgasme szürkepiaci terjesztésére, amelynek segítségével egyúttal a maffia pénzét is tisztára mosná. Regalia azonban partnerei előtt is titkolva a parfüm hamis változatát is elkezdi értékesíteni. A férfi csendes társa ezért arra kényszerül, hogy így vagy úgy, de elhallgattassa a parfüm eredeti gyártóját, aki a hamisítás és a szürkepiaci értékesítés ellen kampányol...

Ha ez önmagában nem lenne elég izgalmas, a cselekmény másik szálán nagyhatalmi játszmákról, üzleti alávágásokról is olvashatuk: Armand partnere, azt állítván, hogy ő az igazi tehetség a siker mögött, titokban egy saját divatház létrehozásán dolgozik.

A szerzőről annyit, hogy nyugdíjba vonulása előtt olyan illatkreációk népszerűsítésével foglalkozott, mint Yves Saint Laurent Opium, Paris és Kouros, illetve Gianni Versace Versace és Versace L’Homme illatai. Valószínű, hogy a krimi megírásához nem keveset merített saját szakmai tapasztalataiból.

Magyar megjelenésről egyelőre nincs információnk, de a könyv angolul beszerezhető, itt bele is olvashattok.

0 Tovább

Saját márkáit védi New York

NYC, NYPD, FDNY - ezeket a védjegyeket, mind ismerjük, ha máshonnan nem, a hollywoodi filmekből és a tévésorozatokból. Kevesebben tudják azonban, hogy New York által felépített városimázs és a kapcsolódó szuvenír termékek komoly gazdasági bevételt jelentenek a városnak, olyan bevételt, amit városfejlesztésre és egyéb közhasznú tevékenységre fordíthatnak. Éppen ezért a hamisításuk elleni fellépés is szükséges, sőt a hírek szerint sikeres is.

Az AM New York portál szerint a New York-i hatóságok komolyan veszik feladatukat. Folyamatosan ellenőrzik a helyi kereskedők portékáik, nem ritkán egy nap többször is, hogy megbizonyosodjanak róla, az NYC feliratú póló vagy az FDNY címkéjű baseball sapka nem hamisítvány. A helyi kereskedők a szigorú kontrollnak köszönhetően tudják is, nem érdemes hamisítványok értékesítésével próbálkozniuk.

A tapasztalatok szerint 911 után ugrott meg látványosan az érdeklődés a New York-hoz köthető cikkek iránt, és így a hamisítványok is nagyszámban jelentek meg. Hogy elejét vegyék a problémának, új típusú címkézést és hologramos jelzést vezettek be, amelyek a termék eredetiségét hivatottak igazolni. Az elmúlt években 800 - csak idén augusztusig 150 - felszólító levelet küldtek ki, amelyben felszólítják a kereskedőket a hamisítványok értékesítésének felfüggesztésére, ellenkező esetben ezek a jogszabályi szinten meghatározott 2 millió dolláros bírsággal és 10 év szabadságvesztéssel kénytelenek szembenézni. Mintegy 1000 olyan domain nevet is zároltattak, amelyek illetéktelenül használják a város védjegyeit, miközben a hatóságok egyre több jogsértőt vettek őrizetbe.

New York ugyanakkor hajlik a megegyezésre és nem ragaszkodik a bírósági pereskedéshez, ha nem szükséges. Egy floridai étterem tulajdonosával például megállapodtak arról, hogy a cég New York hatósági körzetén kívül használhatja az NYPD Pizza nevet, miután a tulajdonos azzal érvelt, hogy a névválasztással a város előtt kívánt tisztelegni.

A városi szakértők szerint idén akár a 24 millió dollárt is elérheti ezeknek a városi relikviáknak az értékesítése. Ez az összeg annak köszönhető, hogy a fenti intézkedések hatására ma már alig látni hamisítványt a környéken. A közelmúltban Los Angeles kikötőjében találtak ugyan 100 karton Kínában gyártott, hamis NYPD sapkát, de az ilyen esetek ma már ritkaságnak számítanak.

0 Tovább

Egyedi találmánnyal gyártották volna a hamis cigarettát! FOTÓK!

Egészen elképesztő esetről adott ki közleményt a NAV: egy teljesen egyedi hamisító szerkezetet foglaltak le Gyöngyösön egy razzia során. A találmánnyal cigarettát hamisítottak volna nagyüzemben a hamisítók.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közleménye szerint a gyöngyösi lakóház parkolójában előkerült egyedi cigarettagyártó szerkezet mindössze 30 kilogramm súlyú, prototípusa félóra alatt pontosan egy karton cigarettát képes gyártani.

A gépi meghajtású berendezés lényegében egy spirállal tolja a dohányt a papírba.


A helyszínen hamis matricákat, ismert márkajelzésekre kísértetiesen hasonlító emblémákkal ellátott kartonokat is találtak, így egyértelmű, hogy a hamisítók célja a jövedéki adó kijátszása lett volna.

A szakértők feltételezik, hogy nemsokára elkezdődött volna a sorozatgyártás, hiszen az ország különböző pontjain ügyködő orgazdák és dílerek már élénken érdeklődtek a találmány iránt. 
A NAV munkatársa egyszerre három helyszínen tartottak házkutatást, a gépen és a kellékeken kívül azokat a laptopokat is lefoglalták, amelyeken a találmány terveit tárolták. A garázsban tetten ért három férfit gyanúsítottként kihallgatták, jövedékkel való visszaélés, illetve annak elősegítése miatt két évig terjedő szabadságvesztésre számíthatnak. 

További képeket az akcióról a No Kamu blog közösségi oldalán nézhettek

 


0 Tovább

nokamu

blogavatar

Blog a hamisításról, kalózkodásról, jog- és fogyasztóvédelemről.

Utolsó kommentek